Niet goed in mijn vel

De laatste tijd begon ik nogal af te wijken van mijn “gezond” dieet,..en elke keer sluipt dat er zo in hé en dan heb ik het over een koek hier en daar, chocolade vooral in de praline les dan :-), brood omdat ik dat zoooo lekker vind,….en chips bij de aperitief en vieze salami worstjes,….havermout die weer regelmatig op het ontbijt stond,…wortelcake bij de koffie,….meegenieten van de traktaties in het Paradijs,……

Dus nee we waren niet echt goed bezig,…….en aangezien ik het toeliet dat het gebeurde, want we hadden er geen last van hé, we voelden ons goed, weegschaal bleef min of meer stabiel,…dus wat was het probleem,…..dat ik regelmatig om 22u of daarvoor weer in slaap viel op de zetel, regelmatig wakker werd ’s nachts en weer humeurschommelingen hadden negeerden we :-), struisvogelpolitiek maw,….

Toen ik deze week ook opmerkte dat ik ook weer last kreeg van constipatie, enorme buikkrampen, regelmatig slecht humeur en een geweldige hormonale stooring, viel eindelijk mijnen euro,….

De symptomen vielen plots weer als een puzzel in elkaar,……en ik had het mezelf aangedaan,…….

Tijd om de knop om te draaien,…..want in een terugkeer heb ik überhaupt geen zin, dat werd deze week duidelijk gemaakt door mijn lichaam.

Tijd om weer Paleo te eten, zoals het hoort toch vanaf nu tot aan de feestdagen,….enkel, groenten, vlees, vis, fruit, noten, zaden, kokosmelk,……want dan voel ik me springlevend,…..op tijd naar bed, meer bewegen, geen alcohol en als enige zonde koffie en een stukje chocolade geen reep :-).

Boodschappenlijst en menu is klaar,…..en mijn hoofd en lichaam ook!!

 

21 gedachtes over “Niet goed in mijn vel

  1. Toch mooi hoe je lichaam duidelijk signalen geeft wanneer er iets veranderd moet worden. En je gezonde dieet (met een chocoladestukje erbij) klinkt ook hartstikke goed:) Succes! Hopelijk heb je snel je balans terug.

  2. Ja, ik merk ook dat je eens begint af te wijken het zo zo snel een gewoonte wordt om terug brood en zo te eten. Ik moet ook soms op mijn tanden bijten. Nu ik terug thuis ben van reis volg ik het ook weer strikt , maar ook met koffie!

  3. Ik zou het niet kunnen… zeker deze periode van het jaar niet… chapeau!
    Zonder koffie zou ik niet kunnen… en zeker niet zonder chocolade… chips… een snoepje… dju toch… af en toe kan ik het snoepen niet laten! 😉

  4. Een mens zou altijd moeten luisteren naar z’n lijf hé. Ik negeer het keihard en dat gaat me nog eens keihard tegenvallen vermoed ik. Het valt nu al keihard tegen. Ik zou paleo misschien ook eens moeten uitproberen, het zit ook in mijn hoofd dat je dan maar weinig ‘mag’ eten, en dat eieren een groot of belangrijker deel uitmaken van die levensstijl en dat ik dat niet goed verteer, maar misschien is dat net omdat ik voor de rest zoveel brol eet. Enfin. Om maar te zeggen dat ik net als velen waarschijnlijk een heel verkeerd beeld heb van Paleo en wel een beetje jaloers ben dat jij een levensstijl gevonden hebt waar je je zo goed bij voelt!

Geef een reactie

