Wat is jouw grootste uitdaging als ouder #boostyourpositivity

Toen ik dit las bij “shoutyourheartout“, houdt het me al heel de ochtend in de greep, wat is mijn grootste uitdaging als ouder, wat is dat niet was mijn eerste gedachte,….

Maar wat het moederschap betreft haal ik niet echt een goed rapport,…..voel me ook falen in deze categorie,…..en u weet dat ik graag uitblink 🙂 :-), maar ik moet hier mijn tekortkomingen toegeven,…..

Dat momenteel zowel de zoon als ikzelf niet goed in ons vel zitten is niet bevorderlijk en heb afgelopen weekend wijselijk beslist om wat afstand te nemen.  Niet meer letterlijk op hem te zitten,……want dat gaf net als gevolg dat ik me steeds slechter en slechter ging voelen in mijn vel, met constant een wee gevoel in mijn buik gaf, telkens wanneer hij in de buurt was,…..

En trust me, ik zie die jongen graag,…..hij is en blijft een stukje van me,….toen mama overleed ging er een stukje van me ook dood en nu voelde ik dat het stukje van de zoon ook aan het lossen was en ik weet nu al dat dit enorm veel verdriet met zich zou meebrengen,…..ik wil hem het liefst dicht bij me en ook weer ver weg, hij is zich langs heel veel kanten aan het losmaken en door het respect voor me is hij voorzichtig, dat voel ik heel goed aan,…

En ik wil hem graag loslaten, want hij is echt een heel fijne jongen, teveel in zichzelf gekeerd en speciaal in zijn denken, maar diep binnenin zit er een klein bang vogeltje dat zijn vleugels wil uitslaan,….

En dit wordt mijn grootste uitdaging, genoeg vertrouwen hebben dat het goed komt en hem niet meer behoeden van tegen de spreekwoordelijke muur te lopen,…….ik hoop dat ik de kracht vind om de ballon los te laten,………

En wat is jullie uitdaging??

11 gedachtes over “Wat is jouw grootste uitdaging als ouder #boostyourpositivity

      1. Vreemd genoeg is nadenken over een andermans kinderen gemakkelijker dan over mijn eigen kinderen. Iets met objectiviteit en te nauw betrokken 🙂

  1. Mijn grootste uitdaging is om Jie wel met zijn kop tegen de spreekwoordelijke muur te laten botsen want dat is de enige manier dat hij het gaat leren. En ik mag dan nog van geluk spreken dat ik een zoon heb die in het algemeen niet hard pubert. Maar als hij het doet is het altijd tegen mij 🙂 . Ons struikelblok : het naar school gaan. En dat mag je letterlijk nemen : Jie gaat naar school. Er stond niet bij dat hij ook moest leren en noteren in de les. In het lager en middelbaar heeft hij er zich doorgesparteld maar ik vrees dat als hij nu niet gaat (beginnen) werken voor school, het een ramp gaat zijn. Alleen : Jie denkt nog altijd dat hij goed bezig is. A ja, want hij gaat naar alle lessen …

Geef een reactie

