De passie

 

Mijn passie heb ik ontdekt in mijn opleiding chocolatier,….de geur, het creëren, het ontdekken, het mengen en mixen, het geeft me een aantal uur dat ik me met niks anders bezighoud dan met mijn pralines :-), uiteraard in een fijne sfeer met Miranda, wat ook een belangrijke factor is,……..dat we steeds ook weer eindigen met samenwerken met dezelfde mensen, zorgt dat we goed op elkaar ingespeeld raken,…..en zo in een ontspannen sfeer werken,….

Afgelopen donderdag was het eerste examen, de theorie een feit en ja, het liep goed 🙂 :-).  Dan vlug onze kledij en hoedje aan om voor het eerst spuitpralines te maken,….weer een nieuwe techniek en eentje waarbij je wat handigheid nodig hebt, vooral dan de kleine afwerkingen, gelukkig heb ik jarenlang ervaring met eyeliners :-), het komt van pas :-).

Maar dat het echt een passie is, werd me duidelijk toen de Zussie reageerde op een video, die Miranda had opgenomen,..ze stuurde me volgend bericht “Zus, je straalt terwijl je bezig bent, ga hier in verder”,….en dat is net wat we gaan doen, vandaag van onze bakker oefenruimte aangeboden gekregen, iets wat ik met 2 handen ga aannemen :-).

 

10 gedachtes over “De passie

  1. Wat een concentratie, tot je ineens merkt dat een camera je bespiedt 🙂
    De goesting druipt er inderdaad af. Niet alleen van de pralines, maar ook van je gezicht.
    Precies wel vooral een mannenbedoening, zo lijkt het, als ik naar de mensen rond je kijk…

Geef een reactie

