Food waste up-date

Na 2 weken, consequent deelnemen aan 30 dagen voedselwinst, zijn we trots op ons gezin, want wij doen het goed en dan bedoel ik echt goed,…:-), eigen lof stinkt maar dat mag ook eens,….

Op 14 dagen tijd hebben wij letterlijk weggegooid,…828g, wat wil zeggen dat wij ongeveer 250g minder weggooiden dan het Vlaams gemiddelde,…..is dat spectaculair, neen maar dat zou wel maken dat het een halve kg is op een maand, wat 6kg per jaar wil zeggen,….

En we leren bij, elke dag, de FB-pagina van het project voedselwinst geeft veel en leuke tips, het zijn kleine ingrepen die ervoor zorgen dat je restjes opgebruikt al gaat het over broodkorsten die vanaf nu worden opgespaard om croutons te maken :-),….ook op de site van voedselwinst vind je tips&tricks, waar ik veel aan had was de pagina die aangaf wat je allemaal in de diepvries kon bewaren, echt eye-opener,…..maar de restjes pagina geeft ook veel inspiratie,…..

Je wordt uitgedaagd om creatief te zijn met eten, met restjes. Rijst over dan zoeken we een receptje waarin we de rijst kunnen verwerken :-), idem voor pasta, beetje pesto erdoor en weer veel opties mogelijk ;);)…

We doen verder want dit is leuk :-), economisch en fijn voor het milieu,….de doelstelling ligt op de laatste 14dagen om max 500g weg te gooien,…..benieuwd of het ons zal lukken :-).

17 gedachtes over “Food waste up-date

  1. Wow, knap! Ik vrees dat wij nog altijd teveel weggooien. Ik probeer er echt op te letten. Maar als er dan nog anderhalf patatje over is… bij ons gaat het de vuilbak in… doe jij daar nog iets mee?

  2. Wat een mooie en leuke blog! Je hebt er een nieuwe volger bij! Ik doe ook mee aan 30dagenvoedselwinst en ik vind het ook best leuk! Nu eet ik snel die 3 happen overschot van het bord van mijn kleutertje in plaats van het weg te kieperen.

  3. Ik heb van de week een doos eieren en zes bakjes Griekse yoghurt moeten weggooien… overmoedig had ik van beide veel te veel gekocht want ik ging elke dag overnight oats maken en een paar dingen bakken… zucht.
    Maar gij zijt goed bezig!!

Geef een reactie

