Sprankel

Eindelijk hebben we dit weekend weer een sprankel hoop gekregen, wat de zoon betreft dan :-).  Verder hebben wij weinig of geen zorgen en echte zondagskinderen, ik besef dat maar al te goed.

Een tijdje geleden kregen we post van de mutualiteit, om de zoon uit te nodigen voor een kennismakingsweekend voor een opleiding als monitor/animator,…..en zowel wij als hij reageerde positief en we schreven ons in,…dat wij hierdoor een extra vrij weekendje kregen, namen we graag met beide handen aan :-).

Zaterdagmiddag voerde ik hem weg, dat we onderweg retour moesten maken omdat Mateo zijn slaapzak en hoofdkussen was vergeten, liet me bijna gillen :-), aangezien ik maar 3 keer had herhaald wat hij moest meenemen en gevraagd of hij alles bijhad :-).  We arriveerden een half uur te laat gelukkig hadden we nog niet teveel gemist,…..zowel ouders als de stukskes pubers kregen uitleg, wat het weekend inhield en hoe het verdere verloop zou zijn indien dit weekend hen zou bevallen,…..ik bad in stilte, laat hem dit leuk vinden, zodat hij geëngageerd raakt,…

Ik zag de jongens vertrekken een beperkt aantal 🙂 tov de hele resem meisjes die volgden :-), u begrijpt dat dit een serieus pluspunt zou zijn aan heel het weekend :-).

Toen ik hem vanmorgen weer ophaalde had ik het inschrijvingsformulier bij me,…..niet wetende hoe hij zou reageren, maar ik kreeg een stralende zoon terug, die zich zelfs 3 weekend wil vrijmaken van het voetbal en niet koos voor de krokusvakantie als opleidingsweek,……

Hij vertelde zo enthousiast ( mijn hart maakte een sprongetje), dat hij een geweldige tijd had gehad met een megatoffe groep,….en ziet het helemaal zitten om buiten de 3 opleidingsweekends, ook een week stage te lopen tijdens de paasvakantie en 2 weken stage tijdens de zomervakantie,…en dan volgt natuurlijk het 2de jaar 🙂 en zo kan er opgeklommen worden tot hoofdanimator of zelfs instructeur,….maar dat is nog ver weg en we gaan het vel niet verkopen voor de beer geschoten is,……

Het gaf me weer een sprankel hoop,…..en mss moet we dan toch eens verder kijken en meegaan in zijn verhaal,……..

 

10 gedachtes over “Sprankel

  1. Dat zijn ervaringen waar ze nog heel lang energie uit halen. Hier loopt 1 monitor rond, en de tweede wil dit jaar de opleiding doen.
    Ze weten dat het veel werk vraagt, maar zelf genoten ze ook met volle teugen van de vakanties van de mutualiteit.

  2. Waow, dit maakt me blij si! Fijn dat hij iets gevonden heeft wat hem ligt. Wie weet kan het hem inspireren om sportleraar te worden, waar hij dan ook alle kanten mee uit kan! 😉 Misschien dit jaar eens op legerkamp sturen! Als je info wil, je weet me wonen!

  3. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat hij het leuk blijft vinden, want hij is wel vaker zo enthousiast he? Enfin, het kan hem alleen maar positieve dingen bijbrengen, zo monitor zijn bij de CM – wat houdt dat juist in? Is dat zo meegaan met de CM op van die jongerenvakanties als begeleider?

Geef een reactie

