Kapperissues

De kapper, wie gaat er niet naartoe, buiten Mr.Pannenkoek??  Het feit dat ik lang haar heb is te wijten aan dat mijn lief dat heel erg mooi vindt, welke man niet zullen we maar zeggen :-), en dat ik het handig vind. Maar ook dat ik absoluut niet graag naar de kapper ga,…omwille van verschillende redenen:

  • 3 uur naar mezelf staren is pure horor,….al die foutjes die je dan ziet :-).
  • 3 uur bij de kapper, is puur tijdsverspilling
  • Het is gigantisch duur
  • Het is zelden hoe ik het wil 🙂 ( maar dat kan ook met mezelf te maken hebben :-))
  • Ik verveel me altijd steendood, want small talk ik ga dat nooit leren

En over dat gigantisch duur wil ik het nog even verder hebben,….dat we ons haar moeten kleuren is een gevolg van het aantal jaren die op de teller staan,…..het natuurlijke proces dat onmogelijk te stoppen is,…en aangezien grijs me absoluut niet flatteert, is kleuren de oplossing,…..het liefst in een kleur die mijn natuurlijke haarkleur benaderd,….maar als we eerlijk zijn, weten we niet meer wat onze echte haarkleur is 🙂 :-).  Laten we het houden op een donkerbruin met een vleugje rood,…..

Momenteel wordt mijn haar bruin geverfd met wat lichtere highlights wat eigenlijk me heel goed staat,…en we zijn ook niet het type dat elke 6  weken van haarkleur wil veranderen,….

Maar is het nu echt nodig dat we daar 135 euro voor betalen??  Iets wat echt een doorn in mijn oog is en dit herhaalt zich om de 6à8 weken, kleuren, knippen en brushing,…en dat knippen is echt alleen de puntje.  Dat we door onze haarproblematiek ook tijdens de kleuring met een enorm brandenderig gevoel zitten en heel de week na de behandeling enorme jeuk hebben is ook niet echt een stimulerend feit.

Hoe doen jullie dat?  Jullie haar zelf kleuren??  Henna gebruiken??  Waar vind je een goedkopere kapper??

Of knippen we ons haar kort en laten we het mooi grijs worden?? 🙂 🙂

34 gedachtes over “Kapperissues

  1. Ik vind het ook dikke zever, die kapper. Heb ook lang haar en moet het al kleuren sinds mijn vijfentwintigste. Ik heb dat al altijd zelf gedaan, buiten één keer dat ik toch naar de kapper ging. Ik kies altijd een kleuring van L’Oreal met 100% grijsdekking. Af en toe varieer ik van cacao naar mokka of iets met een beetje rood er in. Iets bleker in de zomer, iets donkerder in de winter. Kost 7 à 8€ voor een doosje en is super makkelijk. Ik heb één keer ook henna gebruikt, ik vond dat een heel gedoe, het stonk en ik was niet content van het resultaat. Ondertussen heb ik mijn vriend al gebombardeerd tot kapper en hem verteld hoe hij mijn haar moet knippen, lukt ook perfect. Dus die kappers verdienen geen cent meer aan mij!

  2. En ik betaal voor dezelfde behandeling 79€ voor mijn korte kopje en ik vind dat ook veel! Zelfde iritatieprobleem ook maar deze keer deed de kapper een product bij de keuring dat dit minder zou moeten maken.
    Mooie nieuwe bloglay-out !

  3. Gitta! Die eerste zin 🙂 :). Schitterend!
    Het is inderdaad zeker al tien jaar geleden dat ik nog eens een kapper binnenstapte. Op een dag vond ik in de Aldi een tondeuse, en sindsdien rij ik elke week eens over mijn hoofd om wat rest wat bij te knippen. Makkelijk zat, en spotgoedkoop. En veel beter dan Jacques Vermeire-gewijs restanten te laten groeien en van de linkerkant naar de rechterkant te kammen over het gat in mijn muts :).

  4. Op de boerenbuiten betaal ik 58 euro voor kleuren, knippen en los drogen. Ik laat het nooit brushen want dat vind ik echt geldsmijtweg 😀 Ik moet ook echt wel om de 7 weken laten kleuren en ja, zelfs al is het ongeveer 80 euro goedkoper dan bij jou, ik vind dat ook zuur geld

  5. Ik kleur zelf of laat Grote Kadee dat doen.
    In mijn vorige woonplaats (provinciestadje) betaalde ik nog geen 30 euro voor wassen-knippen-brushen.
    In mijn huidige woonplaats heb ik een kapper gevonden die mijn haar (chemisch, I know…) kan ontkrullen en wassen-ontkrullen-knippen-brushen komt op 80 euro. Blijft enkele maanden goed dan. Maar kleuren gebeurt dus thuis 😊

  6. Ik kleur niet, ga zelden naar de kapper en mijn haar weigert grijs te worden… Wat best jammer is want die paar grijze haren die ik heb krullen heel mooi..

  7. Ik kleur zelf, was thuis op voorhand mijn haar (echt, serieus, 20 euro meer om te wassen!?) en bedank voor brushing en eindafwerking. Thuis spring ik toch direct onder de douche om alle haartjes die overal jeuken weg te spoelen. Dat kost 37 euro, en een kleurtje van den Aldi 4. Sinds kort nog beter: “mijn” kapster in het salon gaf haar ontslag en komt nu thuis: 20 euro.

  8. Ik betaal 52 euro voor kleuren, knippen en drogen en geniet eigenlijk wel van die uurtjes voor mezelf.

    Ik zit niet echt naar mezelf te staren, maar doe ondertussen een klapke met de kapster (scheelt natuurlijk dat ik haar goed ken, dat heb je in een dorp), lees ondertussen op mijn e-reader of doe een een klapke met een andere bekende die daar ondertussen binnenwaait.

  9. ’t Is inderdaad stikkeduur. Ik ben nog van het type, dat af en toe omrekent naar Belgische franken en dan val ik bijna achterover! Wie had vroeger kunnen denken, dat een kappersbeurt je meer dan 5.000 fr zou kosten 😦
    En als ze het dan ook nog eens zouden knippen en kleuren zoals ik het in mijn hoofd had, hé 😉
    Voor mij is het ook pure tijdverspilling. ‘k Neem altijd een boek of tijdschrift mee.. want small talk is ook niet aan mij besteed 😉

  10. Hehehe, ik heb dus nog een vrouwelijk/minder mannelijk kantje aan mezelf ontdekt ? Ik hou van kort haar, vind dat heel mooi. Misschien omdat dat bij mevrouw geld uitspaart dat ik dan kan gebruiken voor een drankje met de mannen ?
    Mooie nieuwe header, maar die twee schitterende attributen van je mag je in vol ornaat laten zien hoor.

  11. ik vind kort haar ook niet mis hoor, Gitta. Niet iedereen staat met lang haar.
    Maar ergens heb je wel gelijk. Naar de kapper gaan is een dure zaak geworden.
    Mooie nieuwe lay-out trouwens!!!

  12. Mijn kapster op de boerenbuiten werkt alleen en vraagt voor hetzelfde €66. Ik vind dit al genoeg, maar gun het haar wel. Uiteindelijk moet ze dit vragen om er een fatsoenlijk loon over te houden. (ik moet wel zeggen dat ik veel meer begrip heb hiervoor sinds mijn jongste dochter haarzorg doet 🙂 ). €135 is echt wel gigantisch veel. Dat je veel betaalt, zal wellicht liggen aan de ligging van de zaak en de personeelskosten.

  13. De laatste keer dat ik effectief naar een kapper geweest ben is geleden van mijn tienerjaren. Sindsdien doet mijn pa het altijd: gewoon thuis in de keuken, handdoek over de schouders en een potje in mijn handen voor het haar op te vangen en hij “scheert” me met de tondeuse.
    Op nog geen 15 minuten heb ik mijn favoriete kapsel: een crewcut.
    En ja, ik word ook al wat grijs hoor. 😉

  14. € 135???? Amai, dat is veel!!
    Ik kleur mijn haar zelf (niet omdat ik grijs ben, ik heb nog geen grijs haar, maar omdat ik het veel mooier vind), ofwel met professionele kleuringsproducten uit Sluis of met zo’n doos vanuit de supermarkt… allemaal goed!
    Gelukkig duurt mijn kappersbezoek een klein half uurke… wassen, knippen en naar huis… met mijn krulletjes moet er niet gebrusht worden… heel gemakkelijk en goedkoop € 20.

  15. Ik ben deze week na 2 jaar nog eens naar de kapper geweest. Eentje die het bij haar thuis in bijberoep doet; 20 euro voor wassen en knippen. Alle andere fantasiekes van drogen of brushen moeten ze aan mij niet verkopen want ik moet het thuis toch altijd weer rechttrekken dan. Kleuren doe ik zelf, thuis kan ik terwijl de kleur inwerkt tenminste nog eens rondgaan met mijn stofzuiger ofzo 🙂 Het enige probleem is dat ik echt al véél (ontsmettingsalcohol, assen, dissolvant, tandpasta,…) geprobeerd heb om de verf aan de haargrens van mijn huid te schuren, maar ik loop altijd nog 3 dagen met een donkere rand op mijn voorhoofd 😦

    1. Heb je de blauwe pot nivea al gebruikt??? Dat doe ik omdat ik er ook last van heb,……en hier wordt er ook weer overgestapt naar thuiskleuren,….de verf is gekocht voor nog geen 10 euro en ik zal eens een kapper binnenstappen in mijn verlof om wat bij te knippen, nee ze gaan niet meer rijk worden van me!

      1. Groot gelijk! Ik smeer op voorhand wel vaseline op mijn huid, maar niet tot tegen de haarwortels, want daar zit juist het grijs dat ik wil wegwerken. En als er al iets vettigs op mijn haar zit, kan de verf daar toch niet doordringen? Of toch wel?

  16. O je layout! Heel leuk zo 🙂
    Ik zet bij de kapper mijn bril af/ moet die afzetten… In de tijd dat ik lenzen droeg en mezelf wel zag, vond ik dat afschuwelijk, zo met uw haar nat en platgekamd tegen uw schedel, ik was al sowieso geen fan van mezelf… Dus de bril is wel de ideale oplossing 😉
    Ik verf mijn haar nog niet, maar ik maak me daar ook al wat zorgen over want inderdaad duur, én vaak heel erg ongezond voor je haar (en dat is al zo fragiel bij mij). Ik denk dat ik dan ook eerder zou kiezen om zelf wat te gaan knoeien in mijn badkamer, misschien eerst met een kleurenshampoo voor als het dan moest mislukken 🙂

Geef een reactie

