Creatief,………

Vorige week helemaal enthousiast over pralines maken, creaties bedenken, namen verzinnen, het kon niet snel genoeg zaterdag zijn, want dan ging ik alle materiaal halen,……om mijn verschillende creaties te maken :-).  Want ik had een plan :-),…..:-)

Het materiaal verzamelen ging uiteraard vanzelf, de rest een stuk moeizamer,…….:-), om eerlijk te zijn, het was een beetje een fiasco 🙂 :-).  Eerst en vooral, mijn keuken is gewoon te klein en een au bain marie creëren met een grote en een kleine kookpot werkt goed om sauzen te maken, niet voor pralinemallen uit te kloppen :-).  Aangezien ik ook alleen was en ik eerst de mallen moest moulleren en dan achteraf pas vulling maken, die dan ook nog eens beetje moest opstijven,….duurde het allemaal heel lang, hierdoor kon ik ook niet met een andere soort chocolade beginnen omdat ik niet voldoende materiaal, noch plaats had,……..maw het liep niet zoals ik het graag wilde,……..dat de keuken een total mess was, werkte ook niet in het voordeel van thuis pralines maken. Om u een idee te geven 🙂

keuken

Voor mij was het een luchtbel dat uit elkaar spatte, want ik ging dat eens op mijn eentje thuis eens allemaal klaren,……en vooral al een heel concept uitbouwen,……wel, ik werd duidelijk teruggefloten,……:-) en gaan we alles moeten bekijken,…….plan B dus,……samenwerken met de vriendin,…..en echt ik zie die doodgraag, maar samenwerken betekent ook consessies doen,…..en dat is wat me op dit moment wat tegenhoudt,……maar we laten het rijpen,……..want ik weet dat hier mijn passie ligt,……

En dat bewijst ons projectje “holfiguren” op school,……op het programma een Bij in chocolade maken,……geloof me, mijn respect groeit met de dag voor Chocolatiers als Burie en Del Rey,…..wat een werk,……wat een geduld en oefening,……wat een opkuis :-).  Maar weer hebben we bijgeleerd,…..weer geleerd dat “creatief” bezig zijn mij ontspant en iets is waar ik van geniet,……en dat het prullen waar ik vroeger zo’n hekel aan had me veel plezier verschaft,……vooral het nadenken en het uitwerken van het beeld dat ik voor ogen heb,……

I proudly present:

bij Fase een,……..schattig hé 🙂

bij2 En hier het afgewerkte produkt,…….

Maar nu een weekje vakantie,….even afstand nemen,……

 

8 gedachtes over “Creatief,………

  1. Ga dan toch gewoon om een paar grote lage kookpotten? In de Makro hoeven die niet eens zo duur te zijn 😉
    Leg een stukje toile ciréé over je tafel in de living, heb je meteen een groter werkblad, maak de vullingen op voorhand (in de koelkast zullen die vast wel een poosje goed blijven).
    Affin, koken, chocolade, dat is voor een heel groot stuk ook gewoon planning en organisatie, en het is niet omdat het deze keer niet goed ging dat het niet kan lukken, toch?
    Deze keer werkte het niet goed, ok, dan weet je al minstens één manier die niet werkt, gewoon stug doorgaan! 🙂
    Je kan dit!

  2. Op die rampfoto lijkt het wel alsof je een varken hebt geslacht in plaats van pralines hebt gemaakt. Niets van aantrekken, je bent nog volop in een groeiproces. Het resultaat van je kunsten mag er wel wezen. Schattig beest!

  3. Goed materiaal is idd belangrijk. En het feit dat het thuis ook warmer is, zal ook wel meespelen. Maar oefening baart kunst en je vind wel kneepjes om jezelf te verbeteren, ik ben daar van overtuigd. Maya de bij is heel leuk , maar ik vraag me af waarvan het lijf en de kop is gemaakt?? Ja, ik ben weer nieuwsgierig hoor! 😉

Geef een reactie

