Mijn lijf #boostyourpositivity

Deze week moet het gaan over ons lijf,……en toen sloeg de paniek toe,……want ik schrok toen ik op instagram de eerste foto’s van vrouwen zag passeren in ondergoed,…..en voor de duidelijkheid ik heb daar geen moeite mee,…..maar om dat zelf te doen,……maar al snel veranderde ik van mening,…….want uiteindelijk staan er op mijn facebook ook foto’s van me in bikini,……dat heeft ook weinig om het lijf nietwaar :-),….

Maar terug naar het lijf,…..waar het echt om draait,….hoe trots ben ik op mijn lijf,……wel, op mijn 42ste kan ik volmondig zeggen HEEL TROTS,…..klinkt dat verwaand, zal best, maar ik weet verdorie dat ik er hard voor werk :-),……is mijn lijf perfect, nee,…..en dat zal het ook niet worden,…..iets met verhoudingen die niet helemaal kloppen en vetverdeling die niet eerlijk is :-).

Maar eerst naar mijn jeugd,…..ik was een normaal kind,….eentje als duizend in een dozijn,…….met een doorsnee gewicht,…..met flaporen,……ik ben nooit bezig geweest met mijn uiterlijk, wat maakte dat ik vanaf mijn 18de tot mijn 28ste een beetje mollig was,…..slechte eetgewoontes en nog slechtere drankgewoontes,…….was ik daardoor ongelukkig, niet dat ik me kan herinneren, ik was daar gewoon niet met bezig,……

Dit veranderde toen ik na mijn zwangerschap er echt genoeg van had,…..mijn flaporen liet corrigeren en aan mijn lijf “bewust” ging werken,……en veel opzoeking deed naar gezondere voeding,…en dat loonde, jarenlang was mijn gewicht goed,….tot ik mijn lief leerde kennen en het goede leven weer de overhand nam, hand in hand met minder sporten,……..:-), dat resulteerde niet meteen in gewichtstoename maar wel in minder spieren :-), of beter gezegd stevigheid,……..

Toen we stopten met roken een dikke 2 jaar geleden nu vertrok de weegschaal wel in de hoogte en toen vonden we het tijd om in te grijpen,…….WWΒ werd ingeroepen, voor het eerst in mijn leven ging ik op dieet πŸ™‚ en met resultaat,…….ik verloor maar liefst 6.5kg,……en ik begon voor het eerst mijn lichaam graag te zien,……..omdat ik het nu ook doelgericht trainde,…..

En de doelstelling is nu om dit zolang mogelijk te houden,……

#PROUDOFMYBODY

PROUDOFMYBODY

11356376_369252179939702_1736655159_n

27 gedachtes over “Mijn lijf #boostyourpositivity

  1. Waow, , geweldig zeg! Je mag terecht trots zijn. Ik heb de moed niet om buikspieroefeningen te doen hoewel ik heel veel tijd heb. Goh, geen moed is niet precies het juiste woord, geen goesting en da’s nog erger! Misschien draai ik ook eens die knop om!

      1. Lol, and don’t you forget it! Good to see all is well. It was nice bumping into you, Guyke πŸ˜‰ Catch you later, maybe, or not.

Geef een reactie

