#Boost your positivity in het Paradijs

In het kader van #boostyourpositivity bevinden we ons deze week in het Paradijs,……:-) en vooral welke keuze heb je gemaakt om je balans werk/gezin in evenwicht te brengen, bewust of onbewust en maakt het je gelukkig,…….

Hier gaan we, ga rustig zitten want dit wordt een epistel :-), wegklikken is ook een keuze 🙂 :-).

Ooit, ooit was ik een carrière vrouw,……..als ik het hier zo schrijf kan ik het bijna zelf niet geloven, :-).  Toen ik afstudeerde vond ik niet onmiddellijk job in de regio en koos ik om een tijdje in een officina te gaan werken,……was dat leuk werk, absoluut ondanks het feit dat mijn partner het winkeltje spelen noemde,…….maar het sociale contact, de voldoening als je mensen effectief kon helpen, de afwisseling met toonbank en magistrale bereidingen en een klein beetje administratie,…..het grote nadeel waren de uren van 9 tem 12u30 en van 14u tem 18u30,…..tel je verplaatsing er nog bij en je bent niet thuis voor 19u,……en aangezien mijn partner niet echt een handje toestak in het huishouden moest er ook nog gekookt worden, de afhaalchinees is er rijk van geworden :-),…

Toen Mateo onderweg was, begon dat toch wel wat te steken en gingen we uitkijken naar een functie in een ziekenhuis, waar ik uiteindelijk dan toch voor gekozen had toen ik studeerde,……en we vonden een job in de regio,……met geweldige werkuren,……:-), als je je natuurlijk houdt aan die uren :-),…..en de wachtdiensten niet meerekent noch de bijscholing en de uren vergadering tijdens de avonduren,……:-).  Maar ik ging toen zo op in die job dat me dat weinig uitmaakte,……mijn nu ex-partner had ondertussen ook een andere job aangenomen en hij nam de zorg van Mateo op zich, dat moet ik hier toegeven,…..tot hij doorkreeg dat ik een stuk meer verdiende dan hij 🙂 :-),…..en toen werden mijn ouders ingeschakeld, want hij wilde met alle geweld een bijverdienste zodat de kloof tussen onze lonen niet te groot werd,……was het niet makkelijker geweest wanneer ik 4/5de was gaan werken, absoluut, maar dat was thuis niet bespreekbaar (ja, ik weet echt waarom ik gescheiden ben), ouderschapsverlof of alle andere regelingen daar werd geen gebruik van gemaakt,….we bleven fulltime werken, want geld was belangrijk, vooral voor de ex,….er moest een huis gekocht worden en vooral veel uiterlijke schijn met merkkledij en auto,…..

Na rampjaar 2006, was het echt genoeg voor me,….ik scheidde en wilde een ander leven,..dat was duidelijk,…..ik kwam in het Paradijs terecht door een vriendin,…..een job met weinig inhoud en de verantwoordelijkheid is relatief 🙂 🙂 en vooral, we trekken de deur dicht en dan stopt het,…..toch zeker in de beginfase,……want mijn functie van manusje-van-alles bestond niet toen ik hier arriveerde maar door de jaren heen is het  gegroeid niet in inhoud maar in hoeveelheid 🙂 :-).  Deze job heeft ervoor gezorgd, dat ik mijn huis kon houden, mijn zoon kon onderhouden, mezelf en vooral dat ik er ’s avond kon zijn op tijd,…..ook als Mateo ziek was maakte Miami er nooit een punt van dat ik thuisbleef, examens dan kan ik thuiswerken,……veel verlof 🙂 en heel flexibele uren,……maakt dat de balans ondanks alle irritatie positief blijft,….of beter gezegd blijf ik, want ondertussen heeft mijn leven andere wendigen gekregen die ik belangrijker vind dan mijn job,…..ik heb een kant in mezelf ontdekt die ik zonder deze job nooit had leren kennen.

Ik ben deze blog gestart dankzij deze job, ik heb leren koken dankzij deze job, ik heb mijn creatieve kant leren kennen, ik heb nog voldoende energie en tijd om te sporten en te genieten van het leven en vooral ik kan het combineren met mijn gezin,…….dus als we de balans opmaken zijn we blij met de keuze, niet elk moment van de dag :-), maar toch wekelijks :-),….

Maar we gaan eerlijk zijn, ik blijf deze job niet doen,……of toch niet op fulltime basis,……nee, wij werken sinds kort echt aan onze droom,……en gelukkig heb ik nu wel een partner die me op alle vlakken steunt,…….en ik heb geleerd dat een goede thuishaven veel belangrijker is dan een carrière, want dat is slechts een luchtbel,………..

 

9 gedachtes over “#Boost your positivity in het Paradijs

  1. Toch raar hoe we soms keuzes maken, he, al dan niet in eigenbelang. je ex was echt het toonbeeld van mannelijkheid he. Het niet kunnen verdragen dat mevrouw meer verdiende… Ach ja. Mannelijke trots in zijn eenvoud (en primitiviteit).

  2. Een mens blijft maar groeien tijdens zijn hele leven! En uitendelijk hebben de negatieve dingen die op je weg kwamen je gemaakt tot de persoon wie je nu bent. En dat is een topmadam! En maar goed dat er evouluite is, het leven zou maar saai zijn. Alles heeft zijn nut, ook tegenslag. En een nieuwe uitdaging, je gaat dat supergoed doen, omdat je er gewoonweg niet gaat beginnen vooraleer je supergoed bent geworden in hetgene je wil doen! Je perfectionisme zal je hier zeker bij helpen!

  3. Je houding tegenover je huidige job komt ongeveer overeen met de mijne, alleen ben ik aan een leeftijd gekomen dat veranderen geen optie meer is. Toen ik 45 was had ik er hetzelfde idee over, maar eigenlijk had ik toen ook knopen kunnen doorhakken. Maar wat wil je? Werkzekerheid, een redelijk mooi inkomen, een aantal leuke voordelen,…

  4. je gelukkig voelen in je job is erg belangrijk in het leven. Het lijkt me dat je nog zoekende bent, Gitta. Wat je precies gaat doen laat je nog in het midden, maar ik wens je al veel succes toe.
    En alsnog gecondoleerd met het verlies van je opa!

Geef een reactie

