Niet wassen up-date (2)

Hoe gaat het met het niet wassen verhaal,……zoals u 14 dagen kon lezenย ging dat meer dan prima,……en dan moest ik naar de kapper,…..vorige week zaterdag,…..daar werd mijn haar gekleurd, gewassen en geknipt,……en ja, we hebben heel de week jeuk gehad, mijn hoofdhuid gaf ook nog bruin af zelfs,……rommel die haarverf, maar het alternatief, met grijs haar rondlopen vind ik nu nog net een brug te ver,…..maar mss houdt het dan vanzelf op het grijs worden ๐Ÿ™‚ :-).

De jeuk dus,….hij was er weer,……maar ik beet door, niet wassen,……enkel wat droogshampoo op vrijdag,…..en dan was mijn haar eigenlijk perfect,……

Toen ik gisteren flink had gesport en mijn haar nat was van het zweet besloot ik het gewoon met water uit te spoelen,……om te eindigen met koud water,……geen conditioner niks,…ik liet het zonder kammen drogen aan de lucht,…..het voelde een beetje raar aan,…..maar ik besteedde er niet teveel aandacht aan, tot ik mijn haar uitkamde het vettig aanvoelde, eerlijk vettiger dan het was voor het uitspoelen,…..

We werkten ons avondritueel af en vielen als een blok in slaap,…..:-), maar toen ik vanmorgen opstond, zag ik dat het goed mis was, brrr wat een vetkop had ik,…..en het ergste was, het zag er enorm vet uit maar het voelde ook zo en niet alleen op mijn hoofdhuid maar ook op mijn weelderige lokken ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ ;-). ย En dan was er de moment,…..ga ik doorbijten of ga ik het wassen,…..ja het is het laatste geworden, sorry maar uitspoelen met water heeft bij mij een omgekeerd effect en dan is totaal niet wassen en zelfs niet nat maken een betere optie voor mij……wat je ook leest op andere blogs,……en met bicarbonaat ga ik niet beginnen,…

Maar dat houdt in dat mijn probleem nog steeds niet van de baan is,……ik heb mijn haar dus na meer dan een week gewassen met Eucerine shampoo voor een droge en jeukende hoofdhuid, heb verder niks gebruikt en ja hoor de jeuk is er,…..

En ik ga nu proberen door te bijten tot ik aan anderhalve week zit voor ik het weer was en zo opbouwen tot ik aan 1 keer wassen om de 14 dagen zit,…..want niet wassen ik weet het niet of het echt geschikt is voor me,……maar we blijven verder zoeken,……..want ik weet dat ik hier niet alleen met ben,……

Keep you updated!

 

19 gedachtes over “Niet wassen up-date (2)

      1. Ik heb ooit ook henna gekocht, en nadat ik de handleiding las heb ik het in de kast gezet en ben ik gewone verf gaan kopen. Die doos staat daar nu nog ergens te beschimmelen ๐Ÿ™‚

      2. Niet per sรฉ, ik gebruik pure rode henna, maar er zijn allerlei schakeringen mogelijk. De bruine en zwarte hebben zelfs geen schijn van rood. Ik koop die van mij bij Lush en ben daar wel tevreden van. Gewoon mengen met heet water en op mijn hoofd doen.

  1. Uitspoelen alleen lukt me hier ook niet! Ik krijg er de gel en de lak niet uit! Maar ik gebruik maar ietsie pietsie shampoo, niet veel meer dan de hoeveelheid tandpasta die ik op mijn tandenborstel doe. T is goed voor mijn haar, mijn portemonnee en het milieu! ๐Ÿ™‚

    1. Het is namelijk ook niet de bedoeling dat je lak, gel of andere chemische troep in je haar smeert indien je ‘no shampoo’ gaat. De hele opzet van deze beweging is dat je stopt met je lichaam te vervuilen en daar horen die extra’s ook bij. ๐Ÿ˜‰

  2. Ik heb het ook eens een paar dagen getest; de ochtend van dag 1 gewassen zoals altijd, dag 3 enkel water, dag 4 de puntjes met conditioner, dag 5 was het niet meer om aan te zien en was ik blij dat ik het huis niet moest verlaten. Dit nooit meer! Ik was het nu wel met vรฉรฉl minder shampoo dan voordien, heb ingezien dat dat niet nodig is, enkel je hoofdhuid wassen is voldoende, en de puntjes met conditioner. Als mijn shampoo op is, ga ik eens bij de Yves Rocher op bezoek voor een gezondere variant!

Geef een reactie

