Eigen goesting

Beste Trainer W,

Er zijn toch een aantal zaken die me van het hart moeten,…..

Toen u Mateo nogal op een hardhandige manier aanpakte toen mijn ex bij de coördinator een aantal vragen was gaan stellen, liet ik dit voorbijgaan, hoewel ik het er absoluut niet met eens was.  U gaf duidelijk aan dat de papa moest ophouden zich te moeien of dat anders Mateo disciplinair gestraft zou worden,…ik moet uw moed bewonderen,…

Dat uw kern zo groot is, is niet uw fout, maar het getuigd van weinig professionalisme dat er steeds 4 pubers aan de kant moeten blijven wat resulteert in dat iedereen steeds op andere posities moeten spelen en in weinig continuïteit in de ploeg, ik zag mijn zoon al op alle plekken spelen behalve de spits en de laatste man, dat is mss voor een andere keer,…….wat stoort me eraan, wel het feit dat jullie van ons en de jongens verwachten dat ze altijd aanwezig zijn, geen minuut te laat of er wordt gestraft dat jullie vinden dat we blij mogen zijn dat onze zonen bij jullie mogen voetballen, dat er niet voldoende velden beschikbaar zijn en het voltallige team van 20 pubers vaak op 1/4 van het veld moeten trainen is een detail, waar nogal licht wordt overgegaan,……ondertussen zijn de jongens U16 en moeten ze bijna gaan doorstromen dan zou de spelerspositie toch min of meer moeten vastliggen en sorry, maar spelgelegendheid voor iedereen dat geldt voor 5-jarigen, niet voor 15-jarigen en al zeker niet met wat jullie willen uitstralen,…of vooral eisen van de jongeren.

Ook uw manipulatieve houding is een doorn in mijn oog, u zegt tegen mijn zoon dat wanneer hij voor de match pas weet dat hij linksachter wordt geplaatst, als je niet goed gaat verdedigen, dan kan ik je volgende week niet op het middenveld zetten ( de meeste juiste spelerspositie van Mateo), dat is dreigen, weeral moet ik u bewonderen voor uw moed om op zo’n laffe manier mijn zoon te benaderen, motiveren is nog nooit bij u opgekomen??

Dat u de kids tijdens de rust uitscheldt en naar hen op een heel negatieve manier ligt te roepen tijdens de match getuigd ook van heel weinig inhoud van uw kant,…..nochtans hebt u jarenlange ervaring,…..en had ik meer van u verwacht en neen mijn zoon is niet de makkelijkste, maar het gaat hier niet alleen over mijn zoon, het gaat hier ook over andere kids die u onder uw vleugels heeft, die ook worden geconfronteerd met uw negatief gedrag,…..mss is het slechte resultaat ook wel een stuk uw verantwoordelijkheid,……

Wanneer Mateo een jongen van 15 van 1m80 en 75kg na de wedstrijd naar mij komt, me vastpakt en begint te huilen, ja dan breekt mijn hart en wanneer u hem dan roept om naar de kleedkamer te komen, dan bescherm ik mijn zoon en laat ik u weten dat hij onmiddellijk komt, dan hoef ik van u niet de boodschap te krijgen ” doe uw eigen goesting”,….want dan krijgt u een boze mama,…..zoals u afgelopen zaterdag merkte,…..en waag het aub niet om hem te straffen achter mijn rug,…..want dan is het de laatste keer dat hij bij u is komen voetballen, wat uw selectieproblemen nog zal vergemakkelijken,…..

Want ja, u hebt gelijk, ik doe graag mijn eigen goesting,

Een boze mama die na 10 jaar mag zeggen, de voetbalmentaliteit die er heerst op de voetbalploegen het is er eentje dat gevoed wordt door een heleboel testosteron en eentje dat weinig meerwaarde biedt aan de educatieve opvoeding,….

 

19 gedachtes over “Eigen goesting

  1. Tja, sommige mensen (die trainer dus ook) denken dat ze op een “negatieve manier” meer kunnen bereiken … Volgens mij is dat geen goede manier van leiding geven en al helemaal niet op langere termijn.

  2. Wil hij niet liever basketten?? Met zijn lengte… Het is altijd binnen en ik heb de indruk dat het bij basket er niet zo heftig aan toe gaat. Toch zeker niet bij jeugd. Mijn vriend is trainer en hij ergert zich ook blauw aan andere trainers die de jongens afblaffen en volstoppen met negativiteit. Zoiets kan gewoon niet door de beugel.

  3. Wat naar dat een hobby bijna een nachtmerrie wordt voor Mateo. Dit is inderdaad niet de manier om jonge gasten te motiveren. Vreselijk het uitschelden, alsof ze daarvoor beter gaan voetballen! Dan zijn ze verwonderd dat die jonge gasten opgeven als ze 15 of 16 jaar worden. Jammer, want sport zou de groepsgeest moeten bevorderen in plaats van kelderen. Sterkte ermee!

  4. Even ter info. Ik ben op mijn 16de gestopt met voetballen. De fun was er af, omdat ik voor mijn leeftijd toen eerder klein was en geen speelkansen kreeg tussen al die groot uitgevallen jongens. Ach, moeilijke materie.

Geef een reactie

