De ochtendroutine #boostyourpositivity

Omdat we best wat positiviteit kunnen gebruiken en ik door een blogstop de vorige heb gemist,……gaan we met een enorm enthousiasme aan de slag,……want ik vind dat echt fijn zo’n projecten,…..Kelly de oermoeder van het bloggen :-), zet haar schouders mee onder dit project, zelf meedoen, tuurlijk hoe meer hoe liever, inschrijven kan gewoon via deze link,…..

Het eerste dat we gaan delen is onze onze ochtendroutine, #showyourmorning,………

Wel u weet het al een tijdje, ik ben een georganiseerd persoon,……zelfs als mijn zoon nog klein was heb ik nooit van die gigantische stressochtende gehad op een paar na natuurlijk, want uitzonderingen zijn er altijd,…..nu hij ondertussen 15 is, is het nog makkelijker, die staat zelf op, kleed zich aan ( zou nog een beetje onozel zijn wanneer ik hem nog zou aankleden nietwaar :-)), maakt zijn schooltas, styled zijn haar de meest belangrijke activiteit want tandenpoetsen is ondergeschikt :-),……eet het fruit dat ik heb klaargelegd, want hier kom ik in de picture,………

Mijn ochtend start om 6u en dan duw ik de wekker af kruip nog even tegen mijn lief aan en pas na 9min als de wekker weer afloopt gooien we het donsdenken van ons af en gaan we richting badkamer, mijn lief blijft zeker nog een kwartier liggen de profiteur,……douchen of wassen afhankelijk of ik de avond ervoor al gedoucht heb, alle nodige smeersels aanbrengen en mijn haar vlug bijeenbinden en dan zien we er ongeveer zo uit :-), aankleden is voor later,…..

2015-09-30 06.13.52

Tijd voor de volgende stap, meestal is dat eerst nog een wasmachien uitladen of droogkast opzetten, dan richting keuken om de koffiezet aan te zetten en eerst mijn katjes eten te geven en vers water,…….dan tijd voor de lunchpakketten,…..voor mijn lief zijn dat nog steeds de klassieke boterhammen, voor mezelf een salade of restanten van het avondeten dat ik meestal gewoon uit de koelkast moeten nemen, voor de zoon een salade, wrap of boterhammen,…..

En tegen dan is de koffie doorgelopen en is mijn lief daar ook :-), tijd om te ontbijten, mijn lief dekt de tafel en haalt de krant uit de brievenbus, ik zorg voor het eten, over een klassiek rollenpatroon gesproken, maar wij zijn daar echt volledig schuldig aan :-),……meestal bestaat mijn ontbijt uit vers fruit met kokosmelk en noten-zadenmengeling, of bananenpannenkoek, oerbrood of een speltboterham,……voor mijn lief gaan we weer klassiek met toast,……

2015-09-29 06.49.18 2015-10-01 06.28.39

Wij nemen ten huize sex and the city onze tijd om te ontbijten,……een half uur toch zeker,……:-) is voor mezelf zo’n zalig moment,….in het weekend zitten we nog langer aan tafel,…..maar wel met dezelfde ingrediënten,……:-) en als de kids er zijn worden ze verplicht om mee te ontbijten, dik tegen de goesting van mijne zoon, dat niet echt een ochtendtype is :-),……

Na het ontbijt opruimen en dan wordt het tijd om me aan te kleden en neen, ik leg dat niet ’s avonds klaar,…..het lukt mij niet om dat te doen, indien iemand daarvoor tips heeft hoor ik ze graag, kan ’s avonds nooit inschatten wat ik ’s morgens wil aantrekken, klinkt belachelijk ik weet het,……want het zou me tijd besparen ik weet het zeker tijdens hormonale stoornissen, want dan voel ik me een olifant in alles :-),……want het is belangrijk dat een outfit klopt dus ook bijpassende accesoires en schoenen,……..het leven is niet makkelijk :-),……

Make-up aanbrengen en haar fatsoeneren kan ik ondertussen in 15 min,…….:-), of ik moet heel veel zin hebben om heel veel moeite te doen,….

En dan is het gerief bij elkaar zoeken en vertrekken,….gelukkig heb ik de luxe en dat besef ik echt dat ik niet echt om 8u op kantoor hoef te zijn, is het 9u dan is het ook goed, ik probeer alvast te vertrekken tussen half 8 – 8u,…..en soms wordt het 8u30 :-),….dus stress ’s morgens, het is me een beetje vreemd, maar ik herhaal ik heb veel luxe,…..de avondroutine is wel andere koek :-).

En als het tijd is om te vertrekken dan zien we er ongeveer zo uit,……….:-)

2015-10-01 08.03.05 2015-10-01 08.31.41

18 gedachtes over “De ochtendroutine #boostyourpositivity

  1. Kleren ’s avonds klaarleggen kan ik ook niet. Hoe weet ik nu al de dag op voorhand wat ik wil aandoen en waar ik zin in heb? Ik kan denken aan een kleedje, maar als ik dan uiteindelijk opsta kies ik toch voor een broek. Mijn ochtendroutine kan je op mijn blog ook lezen in het kader van dit project. 😉

  2. Wauw, wat een knappe madame!!! Maar dat wisten we al :-). En het goede/leuke is, dat de schoonheid niet enkel vanbinnen zit bij jou !!!
    BTW, tof dat je nu als Gitta naar buiten komt. Nu kan ik me niet meer vergissen van naam 🙂 . De leeftijd zeker 🙂 .

  3. Ik weet ook echt niet in wat een humeur ik uit mijn bed zal springen (enfin, jawel, dat eerste half uur niet bijster goed :)) en welke kleren er die dag gaan bij passen. Niks raars hoor, en als het dat toch is, zijn we toch al met 2 raar 🙂

  4. Ik heb ook geen uur om op het werk toe te komen… maar toch kan ik het niet laten om zo vroeg mogelijk te beginnen (7u), wat wel wil zeggen… om 5u35 opstaan… douche in en hop naar het werk. Ontbijten zo heel vroeg kan en lukt mij ook niet… maar eens op het werk… heb ik wel nood aan mijn eerste koffietje…

  5. Wauw gij zorgt nogal voor uw mannen!!!! Ik heb voor de mijne een tijdje ook één keer per week een slaatje klaargemaakt maar ’t is al te veel moeite voor mezelf, hij kan z’n plan wel trekken…
    Ik leg mijn kleren wel de avond ervoor klaar, maar kan goed zijn (en valt dikwijls voor) dat ik ’s morgens compleet van gedacht verander. Al dat gepuzzel voor niks 🙂

Geef een reactie

