Reunie

Zaterdag, op de agenda een “schoolreunie”,…iets wat we al een aantal jaar aan de kant schoven,…:-)….

Waarom, mengeling van verschillende zaken :-), eerst en vooral was er het pesten,….mijn niet zo happy jeugd,….de onzekerheden, je kent dat wel wat meisjes meemaken als ze de weg naar vrouw afleggen,….

Mijn beste vriendin in het midddelbaar bleef een jaartje hangen in het 4de wat maakte dat ik de school vroeger verliet om te gaan studeren en dan nog niet in eigen stad,…..en ik kon niet snel genoeg aan een nieuw hoofdstuk beginnen,…..dat ik gelijktijdig ook in het buitenland sportte :-), vergemakkelde de zaak niet,….

Om een lang verhaal kort te maken,…middelbare schooltijd was snel vergeten,…..ook de weinige vriendinnen verdwenen als sneeuw voor de zon,…..

Sinds facebook in ons leven is, vonden we ook de “schoolvriendjes” terug,…..en mijn toenmalige vriendin woont zelfs in de buurt en we zien elkaar weer af en toe,……want uiteraard is ook zijn geëvolueerd en heeft ze een leven opgebouwd,…….en we hebben 20 jaar verloren :-).

Maar afgelopen zaterdag, was ik er klaar voor, klaar om de confrontatie aan te gaan,….gelukkig stond er ’s morgens al een kapperbeurt op de agenda ( en nee dat was niet in functie van :-)), trokken een LBD aan :-), dat we wat casual maakten door het te combineren met een jeansvestje, maar dat zijn details,…want ik ben al lang niet meer dat meisje van 18,….ondertussen een vrouw,…die er staat, die weet wat ze waard is,…..

En het was leuk om velen terug te zien, buiten wat rimpels en een kilo’tje hier en daar, was niemand echt veranderd, zelfs de leerkrachten niet, die we zelfs nog bij naam kenden, omgekeerd waren de vele verbaasde reacties de bevestiging hoe erg ik veranderd ben,…..

We kregen zelfs een rondleiding door de klassen van vroeger, 24 jaar na datum, en uiteraard waren er zaken veranderd, maar echt, sommige dingen waren nog identiek,…zelfs de geur,….herinneringen kwamen en gingen,…en we genoten van de verhalen,….en we mochten opnieuw op de klasfoto en als je de nieuwe naast de oude legt,……zie je nog steeds dezelfde meid,……alleen een beetje matuurder :-), die haar verleden heeft afgegooid,…..I’m still standing, I’m still standing more than I ever did!

 

12 gedachtes over “Reunie

  1. We kunnen leren over ons verleden , hoe het niet meer moet en hoe we het willen! Jij hebt duidelijk voor jezelf gekozen en hebt het zware schild van het verleden afgeworpen. Geweldig ! Fijn dat je zo van het weerzien genoten hebt!

  2. Leuk dat het zo goed mee gevallen is. Ik ga niet meer… in het begin was het nog tof en kwam er veel volk op af, nu zijn het steeds dezelfde vriendinnenkliekjes. Mijn pestverleden speelt daar ook nog mee, en ik kreeg nog steeds het ambetante gevoel van vroeger er bij. Jammer!

Geef een reactie

