De eerste lading

Gisteren was het de eerste officiële “chocolade” cursus en ondanks de uurrooster die pure theorie aangaf, was niks minder waar,…maar sloegen we onmiddellijk aan het oefenen met chocolade,….gelukkig hadden we een kleine basis theorie vorige week meegekregen en had ik die ook even doorgenomen,…….

Chocolade smelten, wij kregen de witte chocolade toebedeeld, niet onmiddellijk de topfavoriet, maar we zijn er niet om constant chocolade te eten natuurlijk :-),… tempereren om op de juiste temperatuur te brengen,…het was een werkje dat toch je aandacht verdiende.

En tot mijn grote verbazing gingen we al direct mallen vullen, iets wat een beetje handigheid vereist, maar dat tot mijn grote verbazing snel lukte,….iets met willen zekers,…een ander duo maakte vulling voor de pralines een klassieke ganache en eentje met wat citroen in verwerkt ( achteraf bleek dat een aanrader te zijn),….

Dus we moeten de pralinses ook nog vullen :-),…..volgens de leerkracht deed ik het op de brandweer manier :-), maar snel kregen we de goede techniek te pakken,…of toch min of meer,….

Tijd vloog voorbij, op een leuke manier,…..het bezig zijn het creëren, het was zo fijn om met je handen bezig te zijn,….en aan niks anders meer te denken dan de opdracht tot een goed einde te brengen,……

Dit is een schot in de roos, dit is Carrie’s ding,…..kijk zo uit naar de verdere evolutie,….hoe we onze weg gaan vinden om mooie creaties te maken, die niet alleen het oog strelen, maar ook nog een explosie van heerlijke smaken zijn in je mond,……

Nooit gedacht dat we de eerste les al pralines mee naar huis zouden nemen,………maar kijk mee,…….IMG_20150924_210627 IMG-20150924-WA0007 IMG-20150924-WA0012

IMG_20150924_230204

Het is zo leuk om je te kunnen ontplooien, te groeien en talenten te ontdekken in jezelf, als je dit 10 jaar geleden had gezegd dat ik ooit nog pralines zou maken dan had ik je uitgelachen,…..en hier moeten we een dikke mercie aan Big toewerpen,…..die mij stimuleert, aanmoedigd, ondanks alle crisissen die we meemaakten, de tegenslagen die we incasseerden, het maakte de liefde en band alleen maar sterker, dankzij enorm veel vertrouwen en openheid,…..en de ruimte om onzelf te zijn,…….

10 gedachtes over “De eerste lading

  1. Zo leuk zeg! Ik ben verre van creatief en ik zou wellicht veel te veel prutsen, maar ik heb hetzelfde gevoel als ik ga fotograferen. Gedachten los, concentratie op iets totaal anders en da’s ook ontspanning hé. Geniet er maar van!

  2. Wat een prachtige creaties zijn er te zien op die foto’s, echt geweldig. Ik werk zelf erg graag met chocolade maar ik slaag er maar niet in om nu eindelijk tijd te maken om pralines te maken. Zeker een ideetje voor de toekomst. Doe zo verder!

Geef een reactie

