Niet onder controle

Mijn job heb ik gelukkig onder de knie, mijn emoties dat is een ander paar mouwen,……:-). En net daar wil ik het over hebben, want het stoort me,…….

Carrie heeft altijd al een kort lontje gehad, laten we daar eerlijk over zijn en ik ben in het bezit van een stevig temperament, gelukkig heeft mijn legendarische verlegenheid er altijd voor gezorgd dat de uiting ervan geremd werd, maar dat wil zeggen dat de woede onder mijn huid bleef zitten letterlijk en figuurlijk,…..

Sport heeft er altijd voor gezorgd dat de woede mijn lichaam kon verlaten vandaar ook de verbetenheid,…..en nu het lopen vervangen is door krachttraining merk ik dat het niet dezelfde uitwerking op me heeft,…..en denk nu niet dat ik elke dag woedend rondloop hé :-),…..

Maar deze week in het Paradijs, is Miami er al 2 keer in geslaagd om me kwaad te maken,…..er is niemand bestand tegen Miami :-), maar het is gewoon niet fijn,…..de verwijten die je krijgt terwijl je afhankelijk bent van anderen die hun job niet doen en je dan ook nog moet bewijzen dat ze fout zijn,…….en Miami wil de gegevens van ons krijgen, terwijl hij eigenlijk bij zijn zoontjes moet zijn,…..en ik word kwaad omdat ik mijn job niet kan doen en me moet verantwoorden voor zaken die ik niet in de hand heb,…..

Maar daar gaat het niet over, het is gewoon de aanleiding,….en het komt weinig professioneel over wanneer je je emoties niet onder controle hebt en buiten dat, gruw ik ervan :-), mezelf niet onder controle te hebben en om het in Miami zijn termen te noemen ” emotioneel” te worden :-).  Uiteraard hebben de gebeurtenissen van afgelopen week ermee te maken, maar dan nog,…….

En gelukkig is het met ouder worden beter geworden, maar ik wil het niet meer,…..het is energie verspilling en het brengt niks bij en al zeker geen meerwaarde,……

Ik maak me in alles gewoon te druk,…..en wil zo graag de alles kunnen relativeren,…….maar een kleinigheidje kan de bom in me laten ontploffen,….en dat moet veranderen,……hoe, daar heb ik jullie tips voor nodig,…….:-), aangezien dat lopen geen optie meer is,…..en ik geen sport vind die me dezelfde uitlaatklep biedt,……….

Gooi het maar in de reacties,…….ik kan het echt gebruiken,…….

18 gedachtes over “Niet onder controle

  1. Misschien heb je wat compitie nodig! Je sport die je nu uitoefent is misschien goed voor je lichaam, maar is niet zo uitdagend als de tien miles lopen en daar naartoe leven. Fietsen misschien, en streven naar een doel, ik had het er eerder als eens over 😉 Misschien werken om volgend jaar de Mont Ventoux op te rijden?Maar idd, lopen is het eenvoudigst om zelf doelstellingen te maken. Je eigen record verbreken, de tien kilometers halen enz… Met fietsen wordt het moeilijker vrees ik. Tja en dat temperamentje van je 😉 ik heb er zelf ook last van, hoewel ik denk dat ik toch een beetje gemakkelijker kan loslaten dan vroeger, oefening baart kunst zeker. Het blijft uiteraard wel de aard van het beestje. Gelukkig heb ik geen last van perfectionisme, zodat ik me daar al niet druk moet over maken. Ik hoop dat je echt wat nuttige tips krijgt! Sterkte ermee!

  2. Eens goed schreeuwen kan helpen, ik denk dat sommigen ook daarom wekelijks in bijvoorbeeld een voetbalstadion te vinden zijn. Je emoties van je afschrijven kan misschien ook helpen. Of een andere job …

  3. diep ademhalen en mediteren. lijkt héél gemakkelijk en banaal maar dat is het zeker niet. probeer maar eens geen gedachten te hebben op het moment dat je hoofd bomvol zit en het voelt alsof je borst gaat ontploffen van opgekropte emoties. maar oefening baart kunst … het best begin je met geleide meditaties. yoga kan ook helpen … of tai-chi … door deze 2 te doen merk ik wel verbetering bij mezelf dat ik rustiger word. ook lichamelijk is vooral yoga al een beetje een uitdager voor mij maar ik ben dan ook al lang geen sportief mens (meer) :-).

  4. als ik gaan zwemmen ben voel ik me een ander mens, en zwemmen heeft weinig beperkingen qua fysiek.
    Maar troost je, het is inderdaad zo dat je meer kan relativeren naarmate je ouder wordt

  5. Gek dat iedereen een sport voorstelt en de verlegenheid omzeilt. Waarom geen assertiviteitstraining, zodat je op een beschaafde manier Miami je waarheid kan zeggen? Dan ben je misschien meteen je ei kwijt en moet je je vrije tijd niet opofferen om ervan af te raken. Nee?

  6. Ik raak het altijd kwijt door mijn frustraties te uiten aan mijn vriend (is wel makkelijk aangezien hij weet waar ik het over heb), Als ik mijn verhaal kwijt ben, dan ben ik het ook kwijt. (de woede in ieder geval)

Geef een reactie

