Niet wassen up-date

Zoals we beloofden, hier de eerste up-date over mijn haar niet meer wassen :-),…..

Toen ik maandag het bericht op mijn blog liet verschijnen, was het van woensdag geleden dat ik mijn haar nog had gewassen,…en het was de bedoeling dat ik het ook niet voor woensdag met water ging wassen,….

En eerlijk, dat ging eigenlijk prima, had weinig last van jeuk, het is niet weg πŸ™‚ en vet haar bleef ook uit :-),….kijkt u zelf, ja, Carrie heeft zichzelf geΓ«ngageerd om elke dag een foto van zichzelf en vooral van haar haar te nemen om jullie een blik te gunnen in mijn experiment πŸ™‚

Gitta haarproject

Foto linksboven is van dinsdag, linksonder van donderdag na mijn eerste wasbeurt met water en ik beken conditioner, want na even te mailen met Miss Liquid skies, die haar haar ook al enkele jaren niet meer met shampoo wast, maar vreest voor de natte hond geur als we het alleen met water wassen, wat ik een beetje moest bevestigen aangezien de zoon vaak in mijn wagen stapt na een voetbalavond en zich dan alleen met water heeft gewassen en ja, dan ruikt hij naar natte hond, dit is trouwens ook van de baan, sinds de meisjes zich veelvuldig opvolgen in zijn leven πŸ™‚ :-). Β Dus we besloten om toch conditioner te gebruiken na het uitgebreid te hebben uitgespoeld met gewoon water,….ik hield mijn hart vast voor het resultaat, maar zoals je ziet, geen vet haar en al zeker niet op de foto van vrijdag (foto rechts) wanneer ik de moeite nam om er wat krul in te brengen :-).

Zaterdag, merkte ik voor het eerst dat in mijn nek mijn haar wat vettig werd en een beetje droogshampoo loste dat probleem op, zodat het heel de dag nog mooi viel,…zelfs complimenten op het voetbal :-). Β Zondag merkte ik dat mijn haar ook bovenaan wat vetter werd,….de foto’s spreken voor zich πŸ™‚

Gitta haarproject 2Op zondag na een figuurtraining en pittige spinningtraining had Carrie het lastig om niet onmiddellijk onder de douche te springen en het te wassen met shampoo, ik moet het toegeven πŸ™‚ :-), maar ipv toe te geven, werkten we eerst de strijk weg, konden eindelijk nog eens een uurtje van de zetel genieten voor we onszelf in de douche knalde en we ons haar weer alleen waste met water en beetje conditioner,…….en we lieten het ongekamd aan de lucht drogen,……met dit als resultaat,…….het voelt voor het eerst wat vettig aan maar dat is niet te zien πŸ™‚

Gitta haarproject maandag 1

Voorlopig zijn we tevreden van het experiment en gaan we er even met door, mijn haar is beter te behandelen, het is stugger, niet meer zo glad dat de speldjes eruit glijden en het zit gewoon beter…zaterdag word ik wel bij de kapper verwacht voor een kleur-en knipbeurt en dan zal mijn haar gewassen worden, daar kunnen we niet buiten want met grijs haar rondlopen het is een no-go,….we weten dan ook dat ons haar weer even zonder wasbeurt kan, dus dat nemen we dan maar even mee,….

Toen ik een collega vertelde van mijn experiment, deelde zij haar ervaring en gaf me een bus Eucerine shampoo voor droge hoofdhuid om te proberen, deze staat nog ongeopend in de kast, maar als dit experiment mislukt, dan ga ik hem wel proberen en dan probeer ik het slechts 1 keer per week te wassen ( back-up plan :-), want we zijn echt als de dood voor vet en vies haar), of het zelfs mss uit te stellen naar 1 keer in de 14 dagen zoals deze madam een schoon madam met PRACHTIG haar,…

25 gedachtes over “Niet wassen up-date

  1. Ik ben ook jaren op zoek geweest naar een product dat ik kan verdragen. Nu eindelijk gevonden bij Lush. Daar kan ik zowat alles kopen zonder dat ik ergens last van heb. De shampoo daar is zoals een blokje zeep, even wrijven over je natte haren en het schuimt en ruikt heerlijk. In de winkel in Gent krijg ik altijd heel goed advies, en testertjes van de dingen die ik ooit wel eens zou willen kopen maar waar ik niet van weet of ik ze kan verdragen. Ik zie het in elk geval niet zitten, alleen met water.

      1. Ik heb Lush ook geprobeerd. Ik was direct fan van de geurtjes, maar mijn huid was niet akkoord met de shampoo. Jammer eigenlijk, want zo een blokje daar doe je héél lang mee !

  2. Ik heb het ook geprobeerd. Verleden week alleen met water gewassen. Maar ik kreeg de wax en de lak er niet uit. Deze morgen toch shampoo gebruikt. Maar wel niet meer shampoo dan een half vingerhoedje vol, ( om maar een vergelijking te maken. ) We gebruiken allemaal veel te veel zeep, zowieso. Eens zien hoe lang ik nu verder kan zonder opnieuw champoo te gebruiken.

  3. πŸ™‚
    Eucerin rules! πŸ™‚
    Ik gebruik alleen de doucheolie van Eucerin om mij te douchen, zeep komt al jaren niet meer op mijn huid of gezicht, als ik iets anders durf gebruiken sterf ik van de jeuk en voelt het alsof mijn huid openscheurt.
    Verzorgende crΓ©mes zijn ook van Eucerin, en Vichy is ook ok.
    Van make-up is het La Roche Posay.

    Ik heb psoriasis, ook op mijn hoofd, en ik heb er mee leren leven … het is wat het is, tegen de jeuk neem ik een anti-histaminicum (al jaren elke dag) ook omdat ik aan zoveel allergisch ben dat elimineren gewoon niet te doen is, en ik was mijn haar ook elke dag, simpelweg omdat dat moet: tijdens de dag komen er pollen, stofdeeltjes en nog vanalles in je haar, en dat moet er uit …
    Dus ’s avonds wassen, conditioner, en drogen,en ’s morgens de steiltang er in. Speciale shampoos gebruik ik ook niet meer, het maakt niet zo gek veel verschil, en als je het grondig uitspoelt is alles van je hoofdhuid weg: het product en de schadelijke pollen en stofdeeltjes die mij anders tijdens de nacht wakker houden.

    Mijn haar (en mijn lijf) krijgen wat ze nodig hebben, maar moeten ook niet te veel trut verkopen. πŸ˜‰

  4. Gisteren in bad gezeten met mijn kleuter. Hij heeft mijn haar uitgespoeld en dat is eraan te merken. Doordat er nog restanten conditioner inzaten blijkbaar is het nu een plakkerige boel! Jouw haar ziet er oed uit!

  5. Euh… ik zag de laatste foto en wat ik vooral zag waren die mooie hazelnootkleurige ogen die me aanstaarden. Ik vermande/vervrouwde(*) me en wierp een blik op je weelderige haardos. En zag dat dat er ook best goed uitziet. Keep going πŸ™‚
    * : schrappen wat niet past

  6. Ik denk dat de schoonheids”industrie” ons heel wat dingen aansmeert (en dan vooral aan vrouwen) die eigenlijk totaal overbodig zijn en uiteindelijk zelfs schadelijk voor de huid of het lichaam. Zelf gebruik ik vooral ecologische producten (minimale milieulast,geen parabenen, vaak vegan) omdat ik dat zelf ook belangrijk vind. En die producten bestaan dus wel, maar je moet er soms wat achter zoeken.

  7. Mijn haar is na twee dagen echt vettig, het niet wassen is dan brrrr, alleen op vakantie durf ik wel s drie dagen wassen omdat ik het dan in een staart kan doen (iets wat ik omwille van de flaporen in het normale leven liever vermijd, ja kronkel in mijn hersens) en er ook geen mens op let hoe ik erbij loop πŸ™‚
    Ik blijf nieuwsgierig volgen πŸ™‚

  8. Amai, je haar ziet er goed uit!
    Zelf zou ik dit niet zien zitten… ik was mijn haar elke dag en ook elke dag conditioner… zonder voel ik mij zo verloren en krijg ik mijn haar echt niet goed (die krullen hΓ©).

  9. Wat goed dat je dit doet! Het speelt ook al heel lang in mijn hoofd. Ik ben gewend om elke avond mijn haar te wassen en op het moment dat ik dat niet doe, dan voelt het voor mij al vettig (zal wel tussen mijn oren zijn) πŸ˜›

Geef een reactie

