Sneltrein

Een sneltrein die in mijn leven raast, zo is het leven van Carrie momenteel en dan is school nog niet gestart en word ik gespaard van voetbal aangezien de zoon bij zijn papa verblijft.

Voor de vakantie was het al druk in het Paradijs,……Carrie ging dan ook al 2 dagen vroeger werken dan normaal, letterlijk en figuurlijk om in te halen en bij te benen.  Dat er ondertussen nog werk was begekomen maakte natuurlijk dat het dweilen met de kraan open is en dat is het nog steeds,……ademruimte wordt er niet gegund, het is gaan en blijven gaan.

Ik wil daar helemaal niet over zeuren, het is mijn job,…..maar die job zou me niet zoveel werk en stress mogen geven, bewust voor gekozen, want ik wil voldoende tijd en energie voor de “nevenactiviteiten” , nu hebben we het gevoel dat alles in een rush gebeurd zonder te kunnen genieten,…

Weinig tijd om blogs te schrijven en te lezen is een gevolg, ook dat mijn laptop naar de ICT-afdeling voor reparatie maakt het nog moeilijker, want thuis geen pc is niet schrijven en lezen vind ik niet fijn op mijn phone,…….

Tijd is een kwestie van prioriteiten en momenteel is mijn job, huishouden mijn prioriteit en dat zint me niet :-),……we vertrekken vroeg en komen pas na 18u thuis voor je gedaan hebt me koken is de halve avond al gepasseerd, beetje huishouden en beetje sporten en je kan je bed in,…..

Het voelt niet goed en ik ben er ook over aan het doordrammen,……maar teveel is teveel, het wordt tijd dat Miami inziet dat er een overload is en toch blijven vragen,…..want dit houdt Carrie niet vol,…omdat ik andere keuzes wil in mijn leven,……:-) :-).

Carrie wil tijd om te genieten en vooral ook me-time en uiteraard ook veel tijd met Big,……en ook weer wat meer aandacht aan mijn voedingspatroon, want het is gerelateerd hoe meer stress hoe minder energie er in gezonde voeding wordt gestoken,….het sluipt er zo in hé, niet dat het zo dramatisch is maar ook hier wil ik bewust de keuze maken om er meer aandacht aan te geven.

En dan moeten we weer doelstellingen zetten hé,…….

  • We starten op 1 september weer met consequent Paleo eten, met mijn eigen regel 🙂 dus 70/30 :-), te strikt wil ik het niet toepassen ook hier omdat ik daarvoor kies.
  • Voetbaltrainingen zijn tot Carrie’s grote verbazing eerlijk verdeeld tussen mezelf en de ex,……dus geen 3 avonden meer voor Carrie maar slecht 1.5 keer ;-).
  • We niet meer vroeger starten of langer blijven in het Paradijs, geeft Carrie teveel stress
  • Duidelijke afspraken met Big wie eerst thuis is kookt ( note to myself: leg de receptjes klaar) en Chattheo ook meer taken geven.
  • Regelmatig sporten maar ook 2 avonden vrij nemen,…..
  • Weekends niet te vol boeken, maar zondagmiddag genieten van een zetelmomentje
  • Meer aandacht voor mijn blog, mijn kindje en de andere blogs,……
  • Me nog beter organiseren, zodat er meer tijd vrijkomt, dat geldt ook voor het beheer van de budgetten, wat weer eens wat strakker moet opgevolgd worden.
  • Elke avond een half uurtje lezen, ja Carrie heeft de leesmicrobe weer te pakken sinds het verlof en het voelt fijn,……

Het alleen al noteren geeft me een rustig gevoel,……keep you up-dated!

 

16 gedachtes over “Sneltrein

  1. Vreselijk: werk dat zich aldoor maar opstapelt. Maar je verliest de leuke dingen uit het leven niet uit het oog en daar gaat het om.
    Succes met je Paleo. Ik eet sinds anderhalf geen suiker en aanverwante artikelen meer. Scheelt een berg vermoeidheid (ik tob met cvs/me, maar altijd blijven lachen:-) )
    groetjes Kakel
    Via Narda kwam ik op jouw blog uit. Je schrijft leuk!

  2. Zeker op je werk je grenzen stellen! Hij kan je niet verplichten om overuren te doen en als er chronisch teveel werk is dan wordt het tijd om extra kracht aan te nemen! Als je je werk privé terug op orde zet dan gaat al die rest ook terug vlotter gaan! 🙂

  3. Ik heb 21 jaar voor mijn baas gewerkt als was het voor mezelf. Feestdagen gewerkt, tijdens mijn zwangerschapsverlof, … nooit geen dank voor gekregen. Na mijn (zelf genomen) ontslag heb ik nog 1x iets gehoord van hen. Ik heb daar veel uit geleerd !

  4. Gelukkig worden kleine kinderen ook groot, en het zal een verademing zijn als Chatteo een beetje met de keer minder zorg en vervoer nodig heeft. Voor je het beseft rijd hij met de auto! Maar ondertussen, moet je er werk van maken om een beetje meer voor jezelf te leven. Ik wens je in elk heel veel succes, met de cursus, chocolaterie! Ik hoop dat dit voor jou pure ontspanning zal zijn!

  5. Ik begrijp het volledig, ik heb ook de laatste tijd meer het gevoel dat
    ik geleefd word dan ik zelf leef. In mijn vrije week kom ik bijna niet
    buiten omdat ik te moe ben.

  6. Deze week was net zo… vroeg opstaan.. op het werk geraak ik niet rond met het werk (vervelende vragen/telefoons waar ik uren aan bezig ben)… tussendoor boodschapjes doen, want er moet gezond gegeten worden (die vakantiekilo’s moeten er af)… nog wat sporten (het liefst elke dag… vermoeiend!)… naar de kapper… naar de vrouwendokter… een hectische week… en het moet nog beginnen… dat beloofd!

  7. Oeee lezen.. ben ook benieuwd naar je gelezen boeken intussen 🙂
    Het helpt niet als je je op je werk zo blijft uitsloven; Miami zal dan denken, waarom iemand extra aannemen als Carrie het toch alleen aan kan? Ik zou gewoon mijn uren doen, 8u en dan naar huis, het is niet jouw probleem als er dan werk blijft liggen, dat ligt er de volgende dag nog, toch?Loslaten 🙂

Geef een reactie

