Oktober-girl

Donderdag was het dan zover, de make-over,…..met een bang hartje reed Carrie naar plaats van afspraak, gelukkig was de ontvangst hartelijk en mijn voorgangster die al klaar stond voor de na foto’s, haar resultaat was prachtig, het was ook een enorme mooie vrouw met een fijne delicate uitstraling, total different dan Carrie :-).Ik werd voorgesteld aan visagiste, styliste, coördinator en fotograaf, voor wie denkt dat de vrouwen die in de wereld van de boekjes werken en zich als beautyredactrice uitgeven, glitter and glamour girls zijn, zijn eraan voor de moeite,..er zat weinig glamour aan,….iets wat Carrie enorm verbaasde,…..ze zitten bij de bron!!

Maar eerst de voor-foto,….wat al leuk was om te doen, lachen en draaien met je kont,…..count me in 🙂 :-).

Dan richting kapper,….hartje sloeg een slag over, want de eerste vraag was, wat wil je zeker niet :-), niet kort dus 🙂 🙂 en wonder boven wonder werd er ook niet aangedrongen :-), want de strategie was eigenlijk zonder verpinken, haar opsteken en highlights aanbrengen om meer diepte te geven, omdat Carrie aangaf dat ze haar haar momenteel te donker vindt,…

Dan werden we teruggefloten voor de voor-foto, want die bleek “te-goed” te zijn,…..:-) en toen besefte Carrie, dat ze wel goed bezig is,……mijn haar werd snel zonder kammen, u leest dit goed in een knot gedraaid, zo durf ik nog niet naar de bakker en make-up werd verwijderd op een laagje poeder na aangezien we een glimworm zijn,…..ik weet niet of ik happy ga worden van de voor-foto, maar alles voor het goede doel :-).

Nadat de haartjes mooi in de plooi lagen en we moeten eerlijk zijn, dat was echt geslaagd!  De volgende stap was de make-up,….er werd gesmeerd en kwistig met borstels rondgeveegd en toen men ook nog de rode lipstick bovenhaalde had Carrie zoiets van, mmm is dat allemaal niet wat veel, ja zelfs Carrie,…..maar ook een bevestiging dat red lips my cup of tea zijn 😉 :-).

En Carrie had gelijk, het resultaat was to much!  Mooi voor op de foto maar niet voor irl,……zelfs niet voor een avondje uit,…

Toen de styliste als eerste kaki- en smaragdgroen uit de rekken trok, samen met roestbruin, kon Carrie haar lach niet onderdrukken,….het cliché werd bevestigd.  De eerste outfit was de meest speciale en jammer genoeg heeft hij het niet gered,….het was een kaki hemd met plisé rokje, iets wat Carrie in eerste niet zelf zou kiezen, maar het was mooi,…..wat werd het dan wel een smaragdgroen tuniek/jurkje met een skinny jeans en prachtige high heels,……een gouden ketting maakte het af,….

De na-foto’s heeft denk ik nog geen 10 min. in beslag genomen voor ze al voldoende materiaal hadden, dat het al laat werd zal er ook wel met te maken hebben gehad!  Carrie wordt de Vitaya-oktober girl,……ik ben mega benieuwd naar het resultaat, maar hier alvast een preview, ja we gaan open en bloot,……

make over before        make over after

 

 

25 gedachtes over “Oktober-girl

  1. Amai … Moedig … om mee te doen en om hier open en boot te gaan.
    Zowel de voor als de na vind ik geslaagd, maar idd … de na is misschien wel wat teveel van t goede in t dagelijkse leven.

  2. Mijn schat heeft dit jaren geleden (ik schat zo’n 32 jaar, echt waar) eens laten doen voor Flair. Mocht je dit blad nog liggen hebben, kun je haar nog steeds bewonderen. Was voor haar een hele ervaring om eens door Daniël Dedave gefotografeerd te worden (was toen geen glamour, en die fotograaf had nog bijlange niet de naam die hij nu heeft). Ik dacht bij het zien van de na-foto ‘Euh? Is dàt mijn R.???’ Mooi voor een éénmalige gebeurtenis eigenlijk, maar je ‘eigen ik’ komt steeds beter uit de verf met de manier waarop je jezelf in de watten legt. Ik vind beide foto’s mooi, gewoon omdat het onderwerp een prachtige natuurlijke uitstraling heeft. Knap! Big mag zich terecht een gelukzak noemen 🙂 . Je had jezelf met karnaval al eens blootgegeven op je weblog, weinigen hebben toen opgelet :).

  3. Ik vind het prachtig. Ik vind de na-foto zeker niet overdone. Omdat ik persoonlijk erg hou van rode opvallende lippen , omdat dit zo’n vrolijke look op je gezicht tovert. Heel knap! Fijn dat je zo’n leuke ervaring had.

  4. Allez vooruit, een foto van je 🙂 Wat ik zo boeiend vind aan vrouwen is dat ze soms blijkbaar de nood hebben om zich te transformeren. In jouw geval wel geslaagd (vooral het haar en de ogen) maar of het echt nodig is? 🙂 Ik denk dat acties als deze vrouwen eerder onzeker maken, zo van “het trekt op niks nu, kijk eens hoeveel mooier we je kunnen maken”…

  5. je haar is heel mooi met die lichtere tinten!

    Kwa make up denk ik dat ze het echt niet spectaculairder hebben gedaan als wanneer je het zelf doet.

    Wel grappig dat ze je even moesten downgraden voor de voor foto. Maar dat geeft toch ook wel aan dat die voor na shoots niet altijd even waarheidsgetrouw zijn hé 🙂

  6. Hahahahahaha je ‘voor’-foto’s te goed, dat moet pas een boost voor je ego zijn 🙂 🙂 En oktober da’s helemaal de herfstmaand hé, ik ben benieuwd naar de volledige outfitfoto 🙂

  7. héél mooi!!! vooral je haar op de na-foto vind ik qua kleur héél mooi. en als ik heel eerlijk mag zijn : de naturelle foto vind ik mooier : veel zachter en lieflijker:-).

  8. ik hou wel van die rode lipstick, Carrie. En van eenvoudige make-up ook, lijkt me op de na-foto zeker niet overdreven. Maar ook op de voor-foto zie je er knap uit hoor, heb nu eenmaal een voorkeur voor donker haar… 😉

Geef een reactie

