Rusteloos

Rusteloos,…dat is precies het woord dat ik de laatste tijd weer ervaar,…..alles in mijn schreeuwt om veranderingen en de andere kant in me houdt alles krampachtig vast,….

Waarom is elke verandering een strijd,…..en waarom is er dan geen rust als er geen verandering is,……

Zijn we weer op een punt aangekomen dat de weg zich splitst en Carrie keuzes moet maken? Β Wat wil Carrie en vooral waar wil ze naartoe, wat wil mijn lichaam me zeggen??

De eerste tekenen waren me niet onmiddellijk duidelijk, maar slapen doen we sinds een week of 3 ook weer onrustiger, eerst was er de warmte dan Berlijn, maar het houdt aan,……..wakker liggen en niet weten waarom,….en dan weten we dat er wat op komst is,……

Carrie heeft alles om gelukkig te zijn en we zijn dat ook versta me niet verkeerd,…….en toch knaagt er iets, is het de job, of het feit dat we geen zin hebben om 14 verlof te hebben met 2 pubers die het liefst op hun bed liggen te gamen? Of ligt het aan dat ik niet kan lopen, hoewel dat momenteel wordt opgevangen door gewichtjes in de lucht gooien, letterlijk en figuurlijk.

Sinds de opmerkingen van Miranda zijn we ook weer enorm onzeker over ons uiterlijk en langs de andere kant maakt de make-over die me straks te wachten staat me doodsbang,…..wat wil ik nu eigenlijk, zot word ik ervan,……de constante stroom van gedachten,….langs de ene kant wil ik op verschillende fronten uitbreken en langs de andere kant ben ik een angsthaas,……

Wat doen we eraan???? Iemand enige vorm van raad, of heb ik gewoon een nieuw doel nodig??

23 gedachtes over “Rusteloos

  1. Een direct antwoord vind ik niet. Weet je wat! Kom eens gewoon bbq-en me de jongens, dat is dan al één dag dat je je geen zorgen moet maken en dat je hier kan relaxen, tenzij het hier allemaal in het honderd loopt πŸ˜‰

  2. Die jongens krijg je vast wel mee op stap naar leuke plekken. En Bie haar idee lijkt me ook wel een goed plan. Miranda haar opmerkingen moet je een beetje loslaten. Ik weet niet waar ze vandaan komen, maar ik weet wel dat je vooral jezelf moet blijven. Dikke knuf!

  3. Wat Miranda betreft: jij bent de laatste tijd bezig je leven om te gooien op vlak van gezondheid, en mensen kunnen vaak opmerkelijk slecht om met het feit dat hun vrienden veranderen. De opmerkingen die ze maakt, gaan eigenlijk helemaal niet over jouw uiterlijk of keuzes, maar om wat dat bij haar triggert. Als je het er ooit met haar over wil hebben, vraag je maar eens wat maakt dat ze het zo moeilijk heeft met jouw nieuwe keuzes. Je zal veel blabla te horen krijgen omdat ze zich geen houding weet te geven en je niet opzettelijk wil kwetsen, maar ik weet dat jij wijs genoeg bent om er de achterliggende boodschap uit te filteren. Je zal verbaasd staan over hoe snel het gesprek over haar gaat in plaats van over jou πŸ˜‰

    1. Nina heeft helemaal gelijk, het is niet jouw “probleem” maar het hare. Misschien zit er diep vanbinnen wel een stukje jaloezie onder. Jij vindt jezelf steeds meer en meer terug terwijl ik het gevoel heb dat Miranda nog een groot stuk zoekende is. Zoals Nina zegt, je kan proberen om een gesprek met Miranda erover aan te gaan. Er kunnen eventueel wel gevolgen aan vastzitten. Als Miranda het echt niet kan aanvaarden dat jij verandert en niet ziet dat jij je daar goed bij voelt, dan ga jij een keuze moeten maken : kiezen voor jezelf en eventueel een beetje afstand nemen of de situatie aanvaarden zoals ze nu is en blijven opmerkingen horen en je daar niet goed bij voelen.
      Jij bent baas over je eigen leven, je eigen regisseur en nee, veranderen is niet gemakkelijk. Weeg de dingen af tov elkaar en kijk wat waar je je hoe bij voelt (wat een zin:-) ).
      En zoals je eerder al aangegeven hebt : de opmerkingen zijn gekomen nadat Miranda een nieuwe vriend gekregen heeft. Misschien ook iets om over na te denken?

      1. Nina haar opmerking heeft mijn ogen geopend en het is inderdaad mijn keuze en ga mijn pad blijven bewandelen,…..en ik ga volgende keer haar er wel iets van zeggen. Zij haar keuzes ikke de mijne,….

  4. Ik vind het heel herkenbaar wat je schrijft! Ook ik kan ’s nachts Γ©cht wakker liggen en piekeren over vanalles en nog wat. Maar wat die opmerkingen van Miranda betreft, ben ik het volledig eens met Nina. Dat gaat inderdaad niet over jouw uiterlijk of keuzes, maar wat het met haar doet. Dus ergens moet je het loslaten: het is jouw leven, het zijn jouw keuzes. En ga ervoor! xxx

  5. Die opmerkingen van Miranda mag je je echt niet zo hard aantrekken. Jij bent een knappe madam, je bent wie je bent en als zij daar opmerkingen op maakt zegt dat meer over haar dan over jou. Ik weet niet hoe zij eruit ziet, maar misschien is ze zelf onzeker en reageert ze dat af door opmerkingen op jou te maken..

    En ivm die make over, ik snap dat je het spannend vindt, maar volgens mij gaat dat een kei toffe ervaring zijn!!

  6. Zeg laat die pubers thuis als ze per se de hele dag willen gamen… en geniet van je verlof, je hebt er hard genoeg voor gewerkt!!! Laat niemand dat verpesten πŸ™‚
    Ik snap je onrust helemaal, ik heb dat dikwijls met periodes, en dat gaat voorbij hΓ©, ik slaap nu al veel beter nu de vensters toe kunnen zodat het donker is in de slaapkamer Γ©n lekker fris… Ik sluit me bij Justm3 aan: je hoeft je nergens onzeker over te voelen, veel vrouwen zouden een moord plegen voor jouw figuur en stijl πŸ™‚ Misschien moet je Miranda er eens over aanspreken, als het zo blijft knagen, ze bedoelde het vast niet zo!

Geef een reactie

