Broekenjacht

Door vorig jaar een aantal kilo’s kwijt te spelen en dat spieren wat compacter zijn dan vet heeft Carrie veel broeken die te groot zijn geworden, ik weet het, ik moet niet zagen :-), want dit is wat ik wilde!

Nu kan je altijd een ceintuur in je broek dragen maar dat is iets wat Carrie niet altijd fijn vindt,……en zeker als je broek echt te groot is dan geeft dat een enorm lelijk zicht,..

Tijdens de wissel van winter-naar zomergerief hielden we nog 2 zomerbroeken over, waarvan mijn groene ook aan de ruime kant is en ook niet zonder ceintuur kan gedragen worden. Β En 2 jeansbroeken die prima passen,…..u raadt het, dit is te weinig πŸ™‚ :-).

Mijn eerste zoektocht naar nieuwe broeken was een drama, de ene maat te klein, de andere te groot, frustrerend, maar we gaven het niet op, want opgeven het staat niet in Carrie’s woordenboek,….maar elke keer kwamen we zonder broek naar huis,……

Aangezien Big op zaterdag wilde gaan kijken voor een aantal hemdjes was dit de gelegenheid om nog eens uit te kijken voor een “passende” broek,……we vonden ook schoenen πŸ™‚ en een handtas, maar dat is bijkomstig :-), allemaal soldekes, Carrie die de solden zo haat is omgeslagen in een ware liefhebber,….je bespaart daar echt enorm veel geld mee,….dus dat gaan we in de toekomst toch eens anders bekijken,….maar daar gaat het nu niet over,….het gaat over broeken.

Ik trok de paskamer in, met hou je vast,……20 broeken in verschillende modellen, maten en stijlen,……en de pasrace kon beginnen,….de ene na de andere werd gepast en gekeurd,……tot Carrie eindelijk de broek vond die paste,….onmiddellijk wilde ik ze nog in een andere kleur πŸ™‚ want ze waren aan -60%, maar dat bleek enkel nog in het wit aanwezig te zijn en Carrie en witte broeken, ik weet het niet goed :-). Β Het werd dus een zwarte,….zoals altijd :-).

In de nieuwe collectie van Esprit zagen we de nieuwe modellen liggen en vraag me niet waarom maar iets trok Carrie enorm aan,…en ja hoor ook daar hadden we een winnaar,…..straight is blijkbaar meer Carrie’s model :-).

Door onze voordeelkaart kregen we zelfs daar ook korting op, wat maakte dat we 200 euro bespaarden op onze aankopen, want ook Big kon leuke koopjes doen,…..maar dat Carrie weer 2 passende broeken heeft in jeansmaat die 3 jeansmaten kleiner is dan in 15 jaar geleden, maakt me intens gelukkig,…….

Mijn soldenaankopen,….

IMG_20150720_155343

11 gedachtes over “Broekenjacht

  1. Haha ik heb dat n ook voor. EEn maand geleden een broek gekocht die toen perfect zat is nu ook al terug te wijd. Ik kan nu met gemak een maat 40 dragen, al verschild dit uiteraard van merk tot merk. Ik hoop maar dat mijn levis die ik twee weken geleden kocht goed zal blijven, want dat zou ik jammer vinden. In de solden heb ik al een zwarte fluwelen winterbroek gekocht. Mijn beentjes moeten warm hebben om naar Canada te gaan in November. En wie weet in februari-maart! Veel plezier met je soldekes.

  2. Hier ook een broekenprobleem… altijd iet… te los aan de billen of te los aan de taille… ik ga nu voor skinny… nooit heb ik mij er goed ingevoeld maar door de vele positieve commentaren voel ik mij er meer en meer op mijn gemak en vind ik het zelf mooier en mooier.

  3. Potverdikke ik zit met het zelfde luxeprobleem πŸ™‚ Ondertussen 11 kilo kwijt. Ik heb ook dringend nieuwe broeken nodig. Maar ik heb al zoveel nieuwe kleren gekocht dat ik het van mezelf schandalig vind om nu nog dingen te kopen :-s Dus gebruik ik de riem.. en loop ik continu mijn broek op te trekken! Verdikke.. ik ga binnenkort eens tweedehands gaan shoppen denk ik.

Geef een reactie

