Running

Carrie kreeg voor Berlijn groen licht van de osteopaat om weer met lopen te starten,…voorzichtig startte we die zondag na onze krachttraining op de loopband, 5km tegen 6min/km,……en dat verliep goed,…uiteraard hadden we onze sportkleren mee naar Berlijn en woensdagochtend testte Carrie de fitness in het hotel, wat trouwens een gezellige goed ingerichte fitness was,…en ook hier weer geen probleem,..beetje euforisch gevoel :-),…..

Afgelopen zondag herhaalde ik nog eens het patroon en na weer geen pijn of hinder te ondervinden werd het tijd om het loopschema weer op te pikken,….we maakten een mooi schemake en dinsdagochtend half 6 bed uit voor een eerste loopje,…..en genieten dat het was,….de verse frisse lucht, het gaf me vleugels. ย Woendag stond een 2 loopje al op de planning, aangezien Carrie gekozen had om 4 looptrainingen per week af te werken,…..8km nog steeds in een rustig tempo,….

En bij thuiskomst voelde Carrie het al, dit was mis,…..bekken en onderrug zaten weer geblokkeerd,……en dan was de pijn in heup en knie terug, na een onrustig nachtje was donderdag een dagje van pijn en moeilijk bewegen :-), door het vele werk in het Paradijs was ik gelukkig afgeleid, maar ’s avonds echt enorm blij dat we een afspraakje bij de osteopaat hadden,…

En ze had haar werk, met de geblokkeerde onderrug weer vrij te maken,…..maar bij het buitenstappen voelde ik de vrije beweging onmiddellijk, niet dat de pijn volledig weg was, maar het bewegen ging weer vrijer,…..na een geweldige nachtrust en pijnlijke vrijdag :-), is de pijn nu weer weg,……..

Maar het kan zo niet verder, wat de osteopaat me ook meldde,……ze raadde me een podoloog aan, omdat ze denkt dat het omwille van een voetprobleem kan zijn dat mijn bekken gaan vastzitten,….Carrie wil dit nog een kans geven, maar kan de podoloog me niet helpen dan vrees ik dat lopen een no-go wordt, we gaan niet wekelijks bij haar langsgaan om alles vrij te maken om te kunnen blijven lopen,……en trouwens het doet teveel pijn :-),…….

14 augustus afspraak met de podoloog,….en tot dan wordt er niet gelopen, enkel krachttraining en crosstrainer,…..en hopelijk kan hij me helpen want anders wordt het een zoektocht naar een nieuwe uitdaging, suggesties welkom ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚

23 gedachtes over “Running

  1. Tot een tiental jaar terug liep ik ook vaak hier in de buurt. Letterlijk tussen de koetjes en de kalfjes, soms op de Vesten rond Brugge. Tot ik het beu was constant naar de dokter te moeten stappen met ontstekingen en andere problemen met de knie. Sindsdien wandel ik heel intensief. Minstens even goed voor de fysiek (ervaar ik, maar iedereen is anders)…

  2. Mijn nichtje en haar man zijn overgestapt naar fietsen, omdat hij ook niet meer mocht lopen. En ondertussen crossen de mont ventoux naar boven. Want k denk dat wandelen te traag zal gaan voor jou! ๐Ÿ˜‰

  3. Ik hoop echt oprecht voor je dat het gaat helpen puur omdat ik weet hoe erg je van hardlopen houdt. Alternatieven…. tja, keertje met mij mee doen? Maar dan puur recreatief? Dus zonder daadwerkelijk impact op je lijf maar enkel op kussens. Ik zie jou dat namelijk ook echt zomaar doen ๐Ÿ™‚

  4. Vervelend zeg, ik hoop dat de podoloog je kan helpen.
    Fietsen zou eventueel een betere optie zijn. Hardlopen is eigenlijk een stuk zwaarder voor je lichaam omdat je volle gewicht telkens met een klap op je gewrichten terecht komt. Met fietsen voorkom je dit.

  5. Ik ben net terug begonnen… en de derde training was het al van dat: ergens in de kuit een verrekking, vrees ik. Omdat mijn blessures altijd links zijn, en er iets “mis” is met mijn linkertenen, zou ik beter ook eens naar een pomoloog gaan, denk ik. Succes!

      1. Grrr… ik vind lopen wel leuk, want je hebt er niks voor nodig en je kan het overal doen. Zwemmen vind ik ook tof, maar dan moet je eerst aan dat zwembad geraken, uitkleden, rekening houden met openingsuren. Fitnessen vind ik belachelijk รฉn duur, fietsen hร ร t ik. Dan toch maar wandelen???

      2. Dat vond ik ook zo geweldig aan lopen. Zwemmen doe ik niet graag die chloor brrr en fietsen moet je dubbel zo hard trainen om het resultaat van lopen te behalen. Wandelen veel tijd nodig he maar we kunnen daar met beginnen en ondertussen doe ik dat gooien met gewichten graag ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹. Succes ermee

  6. ik mag er niet aan denken dat ik niet meer zou kunnen lopen. Fietsen kan ik al niet met mijn getoucheerd staartbeen en wandelen gaat zo traag! Fitnessen vind ik vervelend wegens de afstanden en de tijd die je erin moet steken om resultaat te zien en groepslessen zijn niet echt iets voor mij wegens geen ritme voor niets ๐Ÿ™‚ Ik hoop voor jou dat je iets kan vinden dat je leuk vindt. Mss iets van bodycombat ofzo?

  7. Vreselijk, ik loop ook te sukkelen, met mijn knieรซn dan, iets te zwaar gewandeld van het weekend, nu durf ik zelfs niet meer fietsen voor efkes, lopen is alweer drie weken geleden en ik mis het vreselijk ๐Ÿ˜ฆ Momenteel focus ik me dus op wandelen, even intensief voor de benen maar (normaalgezien als ge niet overdrijft :p) niet zo zwaar voor uw knieรซn. Wat ook goed is, is snelwandelen, een uurtje, 6 ร  7 km.

Geef een reactie

