Kiko

Even tussen het reisverslag door, want ook dit heeft met Berlijn te maken, maar gaat weinig man interesseren, vrouwen daarentegen,…….

Voor ons vertrek zorgde Tita voor een uitgebreid verslag van haar visie en bezienswaardigheden van Berlijn,…..en bij het doornemen viel mijn oog op “Kiko”, voor de leken onder ons, make-up met een Mac kwaliteit maar een budget prijs, deze info had ik van S. en het internet :-), S was er lyrisch over en dan wek je Carrie’s aandacht :-), uiteraard vroeg ik S of ze een verlanglijstje had, want de lijn is in België niet te verkrijgen,…..

Gewapend met het lijstje, veel enthousiasme en Miranda trokken we naar het Kiko-paradijs,…….en S overdreef niet,……want je werd onmiddellijk vrolijk van al de kleurtjes die je tegemoet kwamen,…oogschaduws in de meest bedenkbare kleuren en texturen, hetzelfde voor de nagellak en lipstick,…..en als we melden dat men wel 15 verschillende soorten mascara’s hadden overdrijft Carrie voor een keertje niet,……

Het kiezen kon beginnen :-), we kozen voor een champagnekleurige oogschaduw een ecrutint met grijs, bronskleurige en bruine oogschaduw, bronskleurig oogpotlood, een mascara om mijn korte wimpers te verlengen en oudroze lipstick, zwarte nagellak en een lippenpotlood,…….door de solden konden we extra kopen 🙂 :-).

We wilden ook nog een foudation/bb-cream kopen, maar de opmerking van Miranda hield Carrie tegen,…….ze vertelde me dat ik teveel make-up gebruik dat zelfs haar lief haar er eens attent had op gemaakt dat Carrie weer een flinke laag creme had gesmeerd.  En als kers op de taart haalde ze nog even aan, dat het mijn rimpels onder mijn ogen accentueert, want die had ik de laatste jaren ook flink gekregen,……ik blokkeerde,……en sindsdien twijfel ik,…..en dat ze dat gevoel in me losmaakt, maakt me een beetje verdrietig.  Heb al aan iedereen gevraagd of het inderdaad zo is, dat mijn laag te dik is en dat het niet meer natuurlijk is,….ik krijg een nee te horen maar zijn de mensen eerlijk vraag ik me dan af? En vooral waarom hecht ik zoveel belang aan haar mening?  Het is de laatste tijd vaker voorgekomen dat ze commentaar heeft. Ze wist me ook nog te zeggen dat mijn haar te donker is en de coupe slecht is :-).

Dit is dus een oproep aan degene die mij irl kennen, gebruikt Carrie teveel make-up?  Moet ik minderen, moet het anders worden aangepakt??  Het spookt nu al dagen door mijn hoofd en nu dacht Carrie echt dat ze de mantel der onzekerheid had afgegooid, maar blijkbaar heb ik hem weer aangetrokken en dat soort me misschien nog het meeste,…….

21 gedachtes over “Kiko

  1. De keren dat ik jou ontmoet heb vond ik je make up altijd naturel. Ik heb je wel nooit gezien als je je optut voor een feestje, maar ik vind wel dat je er verstand van hebt om make up aan te brengen. Ik daarentegen, dat is een ander paar mouwen. Vervelend dat je je slecht voelt bij de opmerkingen van Miranda.

  2. Ik kan alleen maar oordelen over de foto’s die ik van je zie op Instagram, en die verdoezelen misschien een en ander. Maar naar mijn bescheiden mening ziet je make-up er op die foto’s zeker niet overdreven uit. En rimpels heb ik ook nog nooit ontdekt!

  3. Wel harde opmerkingen van haar. Ieder heeft zo zijn eigen mening over wat nog naturel is en wat niet meer hé. Alleen denk ik wel dat wanneer je huid wat ouder begint te worden, je best op past met wat je op je huid smeert want dan kunnen rimpels idd duidelijker worden. Maar over jou specifiek zou ik het eigenlijk niet weten. De laatste keer dat ik je zag, zag ik wel dat je make up op had, ook op je huid en niet bv enkel je ogen. Maar persoonlijk vond ik daar nu eens echt niets storend aan 🙂

  4. Goh … het zou kunnen dat je vriendin een punt heeft … :-/
    Ik hoor vaak dat ik er jonger uit zie dan ik ben, en dat komt dan omdat ik een heel transparante fond de teint gebruik (Vichy Teint Ideal) en een transparant mozaiek poeder gebruik (de naturel van couvrance) …
    Misschien is het een idee om gewoon eerst wat staaltjes te vragen en uit te testen of een meer transparante basis de rest meer tot zijn recht doet komen?
    En als Miranda een echte vriendin heeft, dan heeft ze hoogstwaarschijnlijk gelijk: het beeld dat ze van jou heeft komt niet overeen met hoe je er nu uitziet, anders zou ze er niet wat van zeggen. 😉

  5. Ik vind net dat je veel meer naturel geschminkt bent dan in het begin toen ik je leerde kennen. Ik heb wel al vaker gehoord dat fond de teint rimpels accentueert. Maar dat bestaat toch ook in poedervorm, dus misschien is dat beter? En wij gingen eens afspreken voor een schminkcursus, hè. 😉

  6. Ehm te veel make-up nee….. dit past gewoon bij je, jij bent jij. En misschien heb je er moe uitgezien maar dat werk je dan niet overdreven weg vind ik….. Heb je al aan Miranda gevraagd wat de meerwaarde van deze opmerkingen is? Beter gezegd heb je haar verteld wat het met jou doet? Dikke knuffel mooie topper!

  7. Tja dat zijn harde opmerkingen maar vriendinnen zijn bijna de enige die eerlijk zijn op dat gebied. Misschien was het een beetje grof verwoord. Ik volg je op instagram en ik vind je zeker niet te veel geschminkt! Mooi naturel zelfs.

  8. Ik heb je al persoonlijk geantwoord. En laten we eerlijk zijn het is niet de eerste keer dat Miranda haar kuren krijgt. Misschien valt het je minder op, maar ik volg je al heel lang en we kennen elkaar nu al jaren en je schrijft regelmatig iets over Miranda. 🙂
    Je bent altijd heel naturel opgemaakt vind ik persoonlijk. Zie je dat je make up draagt. Tuurlijk. Maar je bent zeker niet te opgemaakt.

    En nogmaals dank u dank u dank u voor je cadeautje!

  9. Tip van de beautyblogger: bestel de beautyblender of ga eens langs bij Di. Daar hebben ze van Real Techniques ook een versie. Gebruik ik altijd bij opdrachten op gelijk welke huid. Mooi resultaat. Ik ben en blijf fan van een goeie foundation.

  10. Daar kan ik geen mening over geven, is al een tijdje geleden dat ik je zag… kan me van toen alleszins geen overgeschmink herinneren hoor!
    Kiko, ik ben gigafan van hun nagellak… de helft van mijn collectie is van Kiko, maar goed dat die niet in België zitten want het zou een ramp zijn voor mijn portemonnee 🙂

Geef een reactie

