Commentaar

Toen Carrie de deur van het Paradijs afgelopen vrijdag dichtgooide,….was de opluchting groot, 34° werd het uiteindelijk in het Paradijs en aangezien we een weekje niet naar het Paradijs gaan kan u zich voorstellen dat het nog een pittig dagje werd, want zoveel trots heeft Carrie wel, ze laat de boel proper achter en degene die moeten inspringen gaan weinig werk hebben, Carrie veel als ze weer terug op kantoor is, maar dat hoort erbij zekers,…….maar zo kort voor onze sluiting nog een weekje vakantie nemen, is niet voor herhaling vatbaar, laten we daar duidelijk over zijn 🙂 :-).

We wijken weer af naar het Paradijs, ik wil het er niet over hebben,…..:-),…..terug naar vrijdag,…..we sprongen de fiets op richting ten huize sex and the city, geloof me het was te warm om te fietsen,….en het zweet liep van mijn rug.  Maar niks dat een verfrissende douche niet kan oplossen, we werkten onze make-up bij, trokken droge frisse kleren aan 🙂 en hup, we waren weeral weg :-), want we waren uitgenodigd samen met Miranda en haar lief bij onze andere vriendjes voor een BBQ of wat had je gedacht met dit weer,…….

Bij aankomst wordt er uiteraard drinken aangeboden,….en we gingen mee in het aperitief verhaal, want de gastvrouw had speciaal voor Carrie witte martini gekocht omdat ze weet dat Carrie niet echt fan van bubbels is, iets met hoofdpijn :-). Uiteraard smaakte het,..en voelden we de spanning wegglijden,…..en onmiddellijk zat de leuke sfeer erin,…

Maar bij weigering van een 2de glas, want de martini steeg naar Carrie’s hoofd, kregen we weer te horen,”nu ga je toch niet saai doen“?……Carrie begrijpt echt niet dat je saai wordt als je geen alcohol drinkt (gisteren dronk ik geen druppel en ik stond een hele avond op de dansvloer te feesten), ik voel me er niet goed meer bij, bij alcohol drinken en ik mis het niet en ik kan echt wel nog genieten van een glas alchol, net zoals ik kan genieten van een koekje.  Ik slikte mijn snedig antwoord in en vroeg gewoon water,……

Tijdens het eten werd me gevraagd of ik een stukje brood wilde, wat ik beleefd weigerde, weer commentaar “straks kan je tegen niks meer tegen en je gaat het gevecht tegen de kilo’s, noch tegen het uitzakken tegenhouden hoor” en deze opmerking maakte Carrie een beetje pissig, het is toch Carrie’s keuze om geen brood te eten ( ze mogen mijn darmen lenen na het wel eten en trouwens ik eet nog wel brood, maar dan kies ik welk, waar en wanneer) en om weinig alcohol te drinken en al helemaal om te sporten of niet,….we zijn nuchter genoeg dat ook Carrie zal verouderen en dat mijn vel ook gaat hangen, net zoals dat ik rimpels heb en er waarschijnlijk nog veel zal bijkrijgen, maar wil dat dan zeggen dat ik me moet laten gaan??  We hebben nog geen zin in flubberarmen, noch in cellulitebenen, ik oordeel toch ook niet over hun lichaam,….of over de hoeveelheid eten dat ze verorberde??

Maar de opmerking die me echt raakte was toen we koffie en thee weigerden, in koffie had ik zo laat geen zin meer en thee is letterlijk niet Carrie’s cup of tea, iets wat mijn vriendinnen toch moeten weten,…….maar toen Mirande opperde  “blijf je nu water drinken”, antwoordde de gastvrouw ” laat haar toch haar moment om haar lijf afgetraind te laten”, Carrie is rechtgestaan en is beginnen afruimen, want de tong moest afgebeten worden,…..

Ik voel me goed bij mijn eet-en beweegpatroon,……laat me dan ook,…

17 gedachtes over “Commentaar

  1. Maar allee!
    Ik kan dat “gelukkig” achter mijn ziek-zijn verschuilen maar dat hoeft toch de reden niet te zijn? Als je gewoon gezond wil leven mag dat toch?
    Ik drink al 8 jaar geen druppel alcohol meer en ik mis het niet hoor!
    En voor de rest beslis ik zelf ook wat ik wanneer eet … (onder eigen controle dus)
    Waren dat vriendinnen? 😉
    (knipoog he!!)

  2. Het is jouw leven, jouw lijf, jouw keuze! Ik deel je koffiekeuze (wegens niet slapen) en ik ben ook geen theemens… En misschien dat je de strijd tegen de tijd niet kan winnen, maar ik wil me ook niet zomaar laten gaan…

  3. Mijn partner in crime thuis 🙂 kan zich daar ook hard over opwinden. Zij lust graag een glaasje alcohol (met mate, uiteraard), maar laat zich op gebied van eten niks opdringen. En ja, ze heeft een mooi figuurtje, en ja, mensen die blijven aandringen stikken van de jaloezie…

  4. Heel vervelend! Ben je dik dan mag je wel gezond eten ( want je moet afvallen ) Maar o wee als je mager bent en gezond wil eten. Dan begrijpen ze het ineens niet meer. Het is het niet waard om je er druk in te maken lieverd! Loslaten en van je reis genieten nu!

  5. Amaaai, chapeau dat je de boel niet kort en klein geslagen hebt, ik zou het véél moeilijker hebben gehad om te zwijgen!!!! Dat mens is gewoon stikjaloers op je figuur, dat is het hem ja. Dat van die alcohol dat is zo normaal he, “hoe ge drinkt niks”, mijn zus moet het elk feestje of restaurantbezoekje aanhoren, mijn vader schenkt haar soms gewoon niets als we bij hen thuis bv een glaasje cava als aperitief krijgen, moet ze zelf haar glaasje fruitsap maar halen als ze zo nodig ‘speciaal’ wil doen… Echt waar hé.

  6. Laat los laat los. Het zegt meer over hen dan over jou. Jij weet wat je doet, weet waar je mee bezig bent, waarom je dat doet. Dat is voor een ander niet altijd te begrijpen. Al steken dit soort opmerkingen wel. Dat begrijp ik.

  7. Als Miranda gewoon was om samen met jou in de alcohol te vliegen op zulke momenten, kan ik me voorstellen dat ze dat wel wat mist. Tja, ze zal zich toch moeten aanpassen aan je nieuwe gewoontes.

  8. Ik kan me je frustratie voorstellen, helemaal. Maar ik vraag me oprecht af of ze het zo bedoeld hebben, denk het niet. Misschien is het enkel zorg voor je lieve schat xxx

  9. Dat is echt wel irritant. Wij krijgen ook wel eens commentaar op het feit dat we geen alcohol drinken: inderdaad dat we saai zijn. Maar je amuseert je toch even goed zonder alcohol en je geniet evengoed van je eten zonder een stukje brood. Het zegt meer over hen dan over jou in ieder geval.

  10. gewoon verder doen want je bent goed bezig. en vooral : ga voor jezelf eens na waarom je moeite hebt met die opmerkingen. als je daarop het antwoord vindt, ga na wat je er aan kan doen opdat je geen “last” meer gaat hebben van de (stekelige) opmerkingen en in de toekomst ga je dan denken “whatever”!
    heb het al gezegd : ik wou dat ik nog maar de helft had van jouw doorzettingsvermogen op vele vlakken …

Geef een reactie

