De reuzen

Poppen, toen Carrie kind was, had ze een hekel aan poppen, nog steeds trouwens :-). Β Nooit maakt het deel uit van mijn “spel”,……..toen we zwanger waren was Carrie’s grootste angst dat het een meisje zou zijn πŸ™‚ :-), want daar was het dan weer, nachtmerries hadden we over het aan- en uitkleden van poppen en het haar in vlechtjes leggen πŸ™‚ :-).

Mijn opluchting was groot toen ik vrij snel wist dat het een jongen ging worden,…hij moest nu niet persΓ© met zoveel testosteron geboren worden, maar poppen, die kwestie was van de baan, playmobil en autokes met bijhorende racebaan vond Carrie super om in elkaar te zetten :-), dat hij ook nog eens enorm geΓ―nteresseerd was in een bal, maakte Carrie ongelooflijk gelukkig, dat hij het liever met zijn voeten behandelde dan met zijn handen was een kleine teleurstelling maar goed, je kan niet alles hebben :-).

Toen de kleuterschooltijd kwam, vond men het nodig om alles uit te leggen via een pop, die de naam Jules had meegekregen,……het was de bedoeling dat elk kindje de pop een nachtje mee naar huis nam, om voor te zorgen, inclusief pyjama,…..u hoort hem komen, uit-en aankleden toestanden,…..maar gelukkig was mijn zoon er, hij meldde doodleuk aan zijn juf, dat zijn mama poppen stom vond en dat hij Jules niet wilde meenemen πŸ™‚ :-), geef toe, schatje die zoon van me. Β Dat hij er zelf niks aan vond dat verzweeg hij vrolijk :-). Β Maar Jules kwam dus niet mee naar huis,….ik wist van die pop haar bestaan pas af op het einde van het schooljaar inclusief het bijhorende verhaaltje,…..en ja, het schaamrood steeg me een beetje naar de kaken πŸ™‚ πŸ™‚

Toen hier vorige week de heisa losbarstte over de reuzen, kropen de rillingen weer over Carrie’s rug,….het spijt me maar ik kan niet begrijpen dat mensen meegaan in dat verhaal,…over een pop,….”oma slaapt”, oma kraakt een beetje,…….oma slaapt vredig πŸ™‚ :-). Β Het boeit Carrie niet,…….

Toen vrijdag heel de stad op zijn kop stond en ze gespot waren in het stadspark, op 500m van kantoor :-), konden de collega’s niet snel genoeg gaan kijken,…..Carrie bleef op kantoor,….er moet iemand de telefoon beantwoorden hΓ© πŸ™‚ :-).

Ook dit weekend werd de “stad” gemeden, hoewel Carrie enorm veel zin om te gaan “windowshoppen”, maar we kozen wijselijk voor het shoppingcenter πŸ™‚ :-),……

Gelukkig zijn ze weer weg en kan de poppengekte weer gaan liggen,…….en volgende keer, laten we het ook volledig aan ons voorbijgaan, hoewel ik heel zeker weet dat Big ook graag wilde gaan kijken, maar hij drong niet aan πŸ™‚ en Carrie bood het niet aan πŸ™‚ :-),…….

Verder was het een topweekend,……en u weekend, toch maar naar de reuzen gaan kijken πŸ™‚ :-)?

22 gedachtes over “De reuzen

  1. Ik ‘zag’ de reuzen op Twitter voorbij komen en nu jouw blog en dacht… Hehe, weet ik eindelijk waar het over gaat. Maar nee…
    Zucht…
    Ik ga er van uit dat ik niks gemist heb… Aan de reuzen..

  2. De reuzen op zich zou ik nog wel willen zien, maar de drukte trotseren, dat vind ik al een pak minder. En bovendien hadden de dochters examens (Wiskunde en Frans), dus zijn we rustig thuis gebleven, zonder het gevoel te hebben het evenement van het jaar gemist te hebben πŸ˜‰

  3. πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚

    Hierboven wat smileys, want ik vrees dat je er geen meer zult vinden in de supermarkt voor je volgend logje πŸ™‚
    Ik had het ook niet zo voor poppen in mijn jeugd :(.

  4. Ach, ik wilde ook liever jongensspeelgoed. Daktari spelen in de bloembak met beestjes en jeeps en met walki talki “engels van tv praten ” was veel spannender, maar ik kon er niet onderuit. Er werd verwacht dat ik met poppen speelde en dan vroeg ik maar een jongentjespop, maar heb die nooit gekregen.

  5. Ik ben niet naar de reuzen gaan kijken. Ik moest studeren voor een examen van’t werk.
    En ik vond dat wel jammer. Het leek me daar zo leuk.
    Gelukkig komen ze terug.

    Ik vond playmobil vroeger ook wel leuker dan een pop met een koets! πŸ™‚

  6. We hebben ze enkel slapend gezien als de drukte weg was. Ik was zo zot om met zoon en dien zijn gebroken sleutelbeen naar park spoor noord te trekken en demi tour gemaakt – helse mensenzee. En mensen die duwen. Brrr

  7. Ik was als kind ook geen poppenmeisje. Maar de reuzen vond ik wel heel mooi om te zien. Ontroerend zelfs. En op de momenten waarop ik ben geweest vond ik het eigenlijk nog wel meevallen qua massa. Binnen een jaar of 5 komen ze terug en dan probeer ik toch ook om er weer bij te zijn.

      1. MΓ©mΓ© is zondagmorgen overleden. Niet totaal onverwacht maar het blijft toch moeilijk ondanks dat ze 91 jaar is mogen worden… onder andere dankzij de dokter van wacht is ze rustig overgegaan. In tegenstelling tot haar huisarts (die alles steeds uitstelde) heeft de dokter van wacht er voor gezorgd dat ze toch een pijnpomp gekregen heeft.

      2. Heel veel sterkte met je verdriet,….ik mag er niet aan denken dat ik de mijne ga moeten afgeven,…..en ondanks de leeftijd is het altijd te vroeg en te snel,…..take care x

Geef een reactie

