Wc issues

Voor Mr.Pannenkoek zouden dit first world problems zijn, voor Carrie neemt het ondertussen ook stevige proporties aan,…

Wij wonen in een geweldig appartement, mooie ruime living, kleine maar praktische keuken, groot berghok en apart hok voor je wasmachine en droogkast ( dat eigenlijk te klein is, maar we doen het ermee :-)), 3 slaapkamers en grote badkamer met toilet,……

En ja, over dat laatste gaan we het een keertje hebben, dus voor al wie dacht dat de kaka en pipi van het scherm gingen druipen die komen bedrogen uit :-),….

U leest het goed er is maar 1 toilet aanwezig in ons appartement en het bevindt zich dan nog in de badkamer,……en ja, dat zorgt voor problemen, want is de badkamer in gebruik, kan je een kleine- of grote boodschap vergeten, heeft er iemand het wc ingepalmd dan kan je u haar goedleggen ook vergeten,…zeker als iedereen hier aanwezig is, dan kan het knap lastig zijn, om over de geur nog maar te zwijgen die je moet trotseren wanneer iemand voor jou een grote boodschap heeft achter gelaten,….

Wanneer je vrienden op bezoek hebt, moet iedereen gebruik maken van je badkamer ipv toilet,….Carrie zit daar nu niet zo gigantisch mee maar het is toch een beetje een inkijk in mijn privacy,….

Big vindt het absoluut geen probleem om gebruik te maken van het toilet als ik mijn haar sta te drogen of mijn gezicht aan het beschilderen ben, maar Carrie vindt dat minder leuk, als ik gebruik maak van het toilet ben ik graag alleen, ook al zie ik mijn mannen doodgraag, op het toilet wil ik op mijn gemak zitten :-).

En zo was er maandagmorgen weer een moment dat Big en Carrie gelijktijdig wilde gebruik maken van het toilet,……Big kreeg voorrang, maar iets wat bij Carrie 2 min in beslag neemt duurt bij Big 10min,……ondertussen bleven we bezig want anders wordt de druk helemaal te groot πŸ™‚ en dan wilde hij ook zijn tanden nog poetsen en zijn haar goed leggen,….het was echt bijna niet meer te harden,….en dat zijn zo van die momenten dat je denkt een 2de wc had echt wel handig geweest,……

Het washok was de plek geweest en met plezier had ik een stuk van de badkamer opgeofferd voor een washok,…..maar het heeft niet mogen zijn,…….

Bij een volgende verhuis, staat er bovenaan de lijst, 2 toiletten πŸ™‚

18 gedachtes over “Wc issues

  1. Indeed, 2 wc’s zijn echt een minimum:-). Jie en ik hebben het geluk in een huis te wonen waar er 2 wc’s zijn. We hebben nu elk 1 wc voor ons alleen, Jie die boven en ik die beneden. De mijne is de beste want die is warmer in de winter:-) πŸ™‚ πŸ™‚ .

  2. wij hebben toen we bouwden erop gestaan dat de wc apart van de badkamer was. architect vond dat allemaal niet nodig (lekker makkelijk zo sleutel op de deur toestanden, 1x een huis tekenen en klaar), maar we hebben aangedrongen en ben nu toch ook wel blij zenne!

  3. vrienden van ons hebben ook hun toilet in de badkamer, en ik vind het zelf al gΓͺnant om daar gewoon in hun badkamer te zitten.
    Ik begrijp dus volkomen je standpunt!

  4. Zelf zou ik mijn tweede toilet ook liever in de badkamer hebben, om de een of andere reden moet ik altijd pipi doen net als ik in de douche wil stappen….(er is geen plaats meer in de bdkamer, maar het tweede toilet is in opbouw boven)

  5. Ik ben zelf ook heel blij met ons apart toilet? onze badkamer is soms een nationale ramp als iedereen hier verblijft! πŸ˜‰ Ik mis wel een toilet boven, maar ik heb daar een alternatief voor πŸ˜‰ en neen ik pis niet over de vensterbak heen.

  6. Carrie, ik vond dit een bijzonder interessante bijdrage. Bij ons twee toiletpotten. EΓ©n in de badkamer, één onder de trap. Ook ik hou van wat privacy tijdens mijn boodschappen. Dan mogen we al bijna 35 jaar gehuwd zijn – ik zal nooit gebruik maken van het toilet als iemand anders in de buurt is. Ook niet in de herentoiletten, als al twee mannen op rij staan te plassen in zo’n plasbak.
    Voor meer details: zij mijn memoires die over vijfendertig jaar verschijnen.

  7. Wij hebben ook een WC op de badkamer en ik geneer me voor niets en niemand. Maar eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat er beneden ook een WC is, apart en niet in de keuken bijvoorbeeld :-). De architect had de WC boven apart getekend, maar wij vonden dat overbodige luxe. En ik heb me dat nog niet beklaagd. Ik vind het gewoon praktisch. Al gaan we wel zoveel mogelijk beneden kakken πŸ™‚

  8. Ik ben ook blij dat we nu 2 toiletten hebben, want ja, mannen zitten langer op de pot dan dat vrouwen nodig hebben om zich op te maken en 7 keer van outfit te veranderen πŸ™‚ Vroeger hadden we maar 1 toilet, in de badkamer, en ik vond dat ook lastig om bezoek altijd in mijn badkamer binnen te laten.

  9. In ons vorig appartement hadden we ook één wc maar gelukkig apart! Zelfs dat zorgde al voor problemen soms πŸ™‚ Nu hebben we er twee, eentje boven in de badkamer en eentje beneden voor de gasten. Dat is superhandig (hoewel ik in ’t begin dacht, hoe overbodig, haha). Zou het nu waarschijnlijk ook niet meer kunnen missen ook al zijn we maar met twee :p

  10. Onze wc is ook in de badkamer die beneden is. Dus gasten gaan ook naar daar. Het grootste voordeel is dat mijn badkamer er altijd redelijk proper en opgeruimd uitziet πŸ™‚ we hebben nog een aparte wc boven. Geen enkel huis is perfect zeg ik dan.

Geef een reactie

