Power

Ik verwaarloos mijn blog een beetje, maar afgelopen 2 weken zat Carrie niet echt goed in haar vel, er is niet onmiddellijk een sterke aanleiding behalve dan de perikelen in het Paradijs, die er steviger op inhakte dan ik had ingeschat en dat ik vannacht niet goed sliep, houdt me bezig, want dat wil zeggen dat ik onbewust heel erg bezig ben, met het bedrijf dat het absoluut niet waard is,….dat ik niet kan lopen blijft me storen, maar er is eindelijk beterschap op komst, heb vandaag voor het eerst kunnen fietsen zonder pijn,……maar mentaal is Carrie niet 100% en ja, het irriteert me :-),…….

Op aanraden van de kiné startte Carrie weer met yoga en met krachttraining,…..we vonden op youtube een 30-dagen challenge voor de yoga,…..met eenvoudige oefeningen en ja, ik voel dat het mijn lichaam goed doet weer een beetje rekken en strekken, hopelijk volgt mijn hoofd snel :-).  Elke avond vind je me nu op mijn yogamat,……om achteraf nog even te mediteren, ook dat is nieuw in Carrie’s routine, ben eens benieuwd hoeveel invloed dat zal hebben, want het is niet makkelijk om 20 min. je gedachten uit te schakelen :-).

En dan de krachttraining,……afgelopen donderdag had ik een afspraak met mijn kiné die een schema voor Carrie had gemaakt op maat :-), want laten we eerlijk zijn, ik sport al jaren, maar de toestellen in de fitness laat ik het liefst over aan de spierbundels :-).  En het is niet terecht, want ik weet dat daar de sleutel tot succes zal liggen,….en het is niet dat ik het niet graag doe, maar we kennen er gewoon te weinig van,…….daar gaat nu verandering in komen :-), want Carrie zal voor 6 weken hard werken aan haar schema,  4 keer per week zal ze aan de gewichten hangen om haar spieren sterker te maken zodat kwetsuren in de toekomst gaan verminderen.

De wetenschap dat vrouwen vanaf 40 en ja we zitten in die groep elk jaar spiermassa verliezen wanneer er niet getraind wordt is uiteraard een motivatie,……

Maar daar stonden we dan zondag in de fitnesszaal,…….bewust hadden we zondagmorgen uitgekozen, omdat er dan het minste spierbundels aanwezig zijn en ook de toestellen vrij zijn,……maar toch was Carrie een beetje een vreemde eend in de bijt, met gewichten van 4 en 5 kg :-), er zijn gewichten van 40kg trouwens aanwezig dus er is nog veel ruimte voor progressie 🙂 :-). En daar gingen we met de tricep pushdowns,  bench press, leg extension enz,…….het voelt totaal anders dan cardio trainen of Kayla itsines,…..minder intensief voor mijn hart, maar intensief voor mijn spieren, die ik hier en daar wel voel :-).  Maar het is toch een beetje lachen met de spierbundels, die zo hard kreunen dat je denkt dat ze gaan scheuren,….en daar staat frêle Carrie dan tussen, met haar babygewichtjes,…..en ja er wordt raar gekeken maar ze zwijgen voorlopig  🙂 🙂

Nieuwe training is weer een goede motivatie,….work that body!!!

15 gedachtes over “Power

  1. Ik ken het: het knopje niet kunnen afzetten, slecht slapen, wakker liggen van gedoe op het werk. Ook ik heb de training nodig om alles eens een uurtje te kunnen vergeten, maar ik heb me overtraind en moest weer van 0 beginnen… En eigenlijk deed het eens deugd: zo’n paar weken zonder… Veel succes met de krachttraining. En laat ze daar maar eens wat zien!

  2. Ik heb dit weekend een supertip gekregen ivm dat kopke leegmaken. Ik ben het type dat als ik mijn hoofd “moet”/wil leegmaken, de gedachten juist beginnen te tollen in mijn hoofd. Ik wil dus eigenlijk van het één uiterste naar het andere gaan. Gevolg : ik voel me weer een mislukkeling want mijn voelen en denken stemt niet overeen. Nu ging ik dit weekend bij een therapeute en die heeft aangeraden om – de moment dat de gedachten weer beginnen te tollen – in mezelf te zeggen “ik ben bezig met het proces om mijn hoofd leeg te maken, de gedachten los te laten om zo rust te krijgen”. Dit geeft minder druk en zorgt er ook voor dat er geen conflict is tussen het voelen en denken. “ik ben bezig met het proces om …” kan je voor vanalles en nogwat gebruiken om te zorgen dat het de druk van “moeten” wegneemt en waardoor je ook een stuk geruster gaat voelen en positiever gaat instellen. In mijn geval toch … 🙂

  3. je goed voelen op je werk is toch ook belangrijk vind ik. Je bent er tenslotte een groot deel van de dag. Logisch dat je zoiets meeneemt naar huis als het niet lekker gaat.
    Succes met de gewichten (ik zou vrees ik ook niet zoveel gewicht aankunnen… 🙂 )

  4. Ik fröbel nog steeds wat rond met gewichten van een kilootje of max 3 dus je hoeft je nergens over te schamen. Het worden er vanzelf meer (zeg ik ook tegen mijzelf maar dan moet ik wel naar de sportschool gaan.. 😉 )

Geef een reactie

