Gefrustreerd

Gefrustreerd is hier het juiste woord, zo voelt zich Carrie door de laatste gebeurtenissen in het Paradijs,……en bij sommigen ben ik dan nog niet persoonlijk betrokken maar, de oneerlijkheid, de manier waarop hier wordt met omgegaan, dat is net mijn grootste bron van frustratie,…….

14 dagen geleden wordt er hier door we zullen haar Pincet noemen 🙂 een opmerking gemaakt in de zin van,…..dat het toch wel straf is dat de onderneming nog steeds mensen die gepensioneerd zijn terug komt laten werken en er nog straffer dat er nog steeds wordt op gebouwd,……en ja dat is een terechte opmerking,…….die opmerking heeft bij de persoon in kwestie een kleine hysterische aanval te weeg gebracht en het heeft hier in het Paradijs een grote impact met zich meegebracht, zowel qua sfeer als qua werk, dat de steunpilaar dan ook nog met vakantie trok resulteerde in het in het honderd lopen van het werk,…..en met als gevolg dat we ons kantoor in Japan niet konden bevoorraden,…..toen de Fiston me vroeg hoe dat eigenlijk mogelijk was heb ik hem de waarheid verteld,…..wat uiteraard nog olie op het vuur heeft gegooid,….maar hij had recht op de waarheid, er is hier structureel allerlei zaken mis en men mag niet vergeten dat de Steunpilaar volgend jaar met pensioen gaat, maar ook daar zijn de laatste berichtgevingen dat ze steeds zal terugkomen wanneer er een lading goederen uit onze fabriek komt.

Pincet is zwaar op het matje moeten komen en de duidelijke melding gekregen dat de Sherif de baas en verantwoordelijke is en dat haar taak alleen ja knikken is en dat zijn Miami’s letterlijke woorden,……pittig detail, de sherif is hier maar 3 dagen aanwezig,…..en daar wringt de eerste schoen al, want zij wordt hier geprezen door het aantal dienstjaren, terwijl Pincet wordt gepakt op gedrag en geloof me het gedrag van de Sherif is x 10 maar dat ziet of hoort men niet,…..dat er qua werk ook wel het een en ander misloopt door de sherif dat wordt keurig in de doofpot gestoken, net zoals Blondie, die bij elk shipment wel een fout maakt, maar daar word je hier duidelijk niet op beoordeeld,…..

De klap op de vuurpijl is een aangetekend schrijven naar Pincet, waarin duidelijk staat dat haar gedrag niet te toleren is,…….eerlijk, ik denk dat ik hier een bandopnemer ga plaatsen zodat Miami het gedrag van de Sherif kan horen, want dat is absoluut van een ongezien niveau,….en laat iedereen hier op zijn tenen lopen,……en ik ben dan nog degene die er regelmatig tegenin en dan laat ze me wel met rust,……..

Maar dat ze verantwoordelijk wordt gesteld, dat houdt in dat zij verantwoordelijk is en ik word woest als ik dan moet opdraaien met extra werk omdat zij haar werk niet goed doet,…..want verantwoordelijk zijn dan moet je alles controleren en van alles op de hoogte zijn,……en daarvoor maakt ze zelf teveel fouten,…

Maar in het Paradijs gaat het niet over fouten noch over het geleverde werk, maar over persoonlijkheid en nochtans zijn de legendarische woorden van Miami ” we moeten idereen in zijn karakter laten”,………..

 

14 gedachtes over “Gefrustreerd

  1. Lijkt me allesbehalve een prettige sfeer om in te werken. En het spreekwoord luidt toch “Niemand is onmisbaar”, maar dat hebben ze in het Paradijs blijkbaar nog niet goed door. Als je taken laat doen door één persoon, en als die wegvalt, de hele zooi op zijn gat ligt… Kan toch niet blijven duren, denk ik? Maar misschien zie ik het verkeerd?

  2. Héél herkenbaar, met het gevolg dat mensen die er hun best wel voor doen, verre van bedankt worden, in tegendeel en het is dan niet verwonderlijk dat die er na een tijd ook de brui aan geven en een andere job zoeken…

  3. Pfff moedeloos word ik hiervan…. Ik heb op mijn eerste job twee aangetekend schrijven ontvangen – en ik was niet de enige – omdat ik iets niet exact zo had gedaan zoals de baas het had gezegd, die man vond alleen zichzelf geweldig en jij als je voor hem kroop… Bah bah bah. De Steunpilaar zou op pensioen moeten vertrekken, en nooit meer omkeren, ze zouden wel rap voelen hoe dom ze zijn!

Geef een reactie

