Chocolatier

De nieuwe uitdaging is gekozen en we zijn ingeschreven, we zijn ik en Miranda,…..voor een 2 jaar durende cursus ambachtelijke chocoladebewerker,…….een cursus waar we al jaren over bezig waren,….waar we al een aantal workshops van volgende,……en eindelijk is het zover.

Vanaf 16 september zal Carrie elke woensdag weer naar school trekken om eerst de theorie onder de knie te krijgen om dan te worden losgelaten in het atelier om zelf te experimenteren om pralines te maken en chocoladefiguren,……u wil niet weten hoe ik hier naar uitkijk,….iemand de film “Chocolat” gezien,……..wel zo’n pittoresk chocolade winkeltje met gebak en koffie bij,…..dat lijkt me een zalige droom,…..

Maar eerst deze 2 jaar doorworstelen,……..

Maar Miranda opperde ook al een idee, want ze weet dat ik niet in het Paradijs wil blijven werken,…..ze heeft net een gloednieuwe keuken met een infrastructuur die enorm veel mogelijkheden biedt,…..en toen we in de lange rij stonden en we veel tijd hadden om te praten, het was trouwens een zalige zaterdagochtend met mijn vriendin,…..het is en blijft altijd genieten met haar,….stelde ze me de vraag of ik het zou zien zitten om met haar als we de cursus hebben afgerond, workshops te geven en ons helemaal te smijten in dingen die we graag doen, uiteraard zien we dat zitten,…..dat is op mijn lijf geschreven en ook op dat van Miranda,…..en we weten ondertussen na meer dan 20jaar dat wij een aanvullende match zijn.

Dit zou wel eens wat kunnen veranderen in mijn toekomst,…..om zo te evolueren naar een leven dat echt bij me past,……creatief zijn, die kant van Carrie is lang onderdrukt geweest, maar eerst kwam er het schrijven, dan het koken en nu weer een stapje verder,……

We zijn weer helemaal in de wolken met de nieuwe uitdaging, het verder ontplooien en de verrijking in mijn leven,……Carrie is een gelukzak,……zoveel kansen, zoveel mogelijkheden.

16 gedachtes over “Chocolatier

  1. Er zit hier een chocolaterie achter de hoek. Je kunt er ook workshops volgen, maar een echte opleiding niet denk ik….het zou niet voor mij zijn, na een jaar kun je mij buitenrollen uit de cursus denk ik

Geef een reactie

