Anti-tabak-dag

Ik wilde deze post gisteren al schrijven :-), want het was gisteren anti-tabak-dag,……maar wegens en niet zo’n prettige dag in het Paradijs niet dat hij vandaag beter is, zet ย 7 vrouwen in een ruimte en het spel zit op de wagen,…..het is zelfs te triestig om uit de doeken te doen, het nadeel is wel dat Carrie de praatpaal is en dat ik de stemming er weer gratis bijkrijg,…..dan het kantoor in Japan er nog een schepje bovenop deed is nog minder bevorderlijk voor mijn humeur, maar ik denk dat een nieuwe lipstick straks alles gaat wegvegen als ik ermee over mijn lippen ga ๐Ÿ™‚ :-),…….

Maar we wijken af,…..sorry. ย Gisteren was het dus anti-tabak-dag,…..en Carrie realiseerde zich dat ze ondertussen al 21 maanden rookvrij is,……21 maanden niet meer roken wil zeggen, niet meer naar rook ruiken, je longinhoud voelen verdubbelen, je huid die weer glanst van gezondheid, niet meer in de kou naar buiten om vlug je sigaret te roken, extra budget, meer tijd en zo kunnen we nog een tijdje doorgaan,….

Carrie is van verstokte roker, naar anti-roker gegaan, ik kan het niet meer ruiken, het stinkt verschrikkelijk,…..ben al ooit op een terras gaan lopen omdat de tafel naast ons men aan het roken was,……

Ik ben zo blij dat ik niet meer rook en Big ook niet,……en gelukkig is het verlangen weg en zijn we beide zo tegen dat ik het liefst bij andere mensen de sigaret uit hun mond wil halen wat natuurlijk weer overdreven is door Carrie ๐Ÿ™‚ :-).

Maar als ik 1 iemand kan laten stoppen met roken door mijn verhaal te doen dan ben ik een gelukkige madam,……het is echt vergif mensen en ja dat is het fijn stof van de uitlaatgassen ook, daar ben ik me heel bewust van,…..en wat de problematiek daarvan zal zijn op lange termijn dat weet ik niet,…….maar ik weet wel dat mijn mama haar longen zo waren aangetast door de kanker en het roken dat haar grootste angst bijna waarheid werd,……het gevoel van te stikken door te weinig zuurstof,…..

En we willen toch allemaal gezond ouder worden,……

 

 

 

16 gedachtes over “Anti-tabak-dag

  1. Super van je! Zelf heb ik gerookt in mijn jonge jaren, daarna af en toe een sigaretje om sociaal te doen, maar veel moeite om te stoppen heb ik niet gehad. Vrienden en vriendinnen die in de loop der jaren ook gestopt zijn, zie ik alleen maar open bloeien, bijna letterlijk. Hun huid, hun lach,… alles ziet er zo veel beter uit. Om van de binnenkant inderdaad nog niet te spreken. Goed zo, meid!

  2. Geweldig hรฉ! Niets meer moeten!, Ik ben er dit jaar reeds twintig jaar vanaf, maar het kwaad is geschied, want je ziet het duidelijk aan mijn bovenlip. Maar kom dat is toch nog te verkiezen boven ziek worden. Sterkte in je paradijs!

  3. Ik ben nu tien jaar gestopt en ik voel me nog steeds een roker. Rookte wel een pakje per dag, dusja…toch blij dat ik er vanaf ben!

  4. Ik heb nooit gerookt en zal ook nooit roken. Ik heb zo gewoon al gevoelige longen dus het zou echt te stom zijn om mijn longen naar de knoppen te doen door te roken.. In ieder geval, super om te lezen dat je absoluut geen moeite hebt om niet meer te roken!

  5. Ik heb ooit een sigaartje van mijn vader geprobeerd en heb nooit meer gerookt. Mijn broers daarentegen :)…, maar daar trek ik mij niks van aan. De enige stinkende adem die uit mijn lichaam komt gebeurt anaal na het eten van teveel erwtensoep (of was dit teveel informatie ๐Ÿ˜‰ ??)

  6. ik heb nooit รฉcht gerookt, enkel voor de fun ’s een sigaret of pijp opgestoken, maar nooit ermee doorgegaan.
    Als je niet rookt ben je er veel bewuster van hoezeer het stinkt allemaal!
    Ik hoop dat je rookvrij blijft, Carrie!

  7. Jij met een sigaret is amper voor te stellen ๐Ÿ™‚ Dat meen ik oprecht! En ik deel je mening, daardoor ook heel erg blij dat ik er nooit aan begonnen ben ๐Ÿ™‚

Geef een reactie

