Pinksteren

Mei, de maand van de lange weekends,…..en het was voor Carrie een extra lang weekend. Β Carrie’s weekend startte al op vrijdagmiddag, want er stond een kookworkshop op de planning en wat we maakten werd ’s avonds door ons en partners opgegeten, aangezien we dit samen deden met onze kookbuddy’s :-), het was een boeiende en lekkere ervaring, maar stikkapot en veel te laat in bed,…

Dat laat in bed was niet echt handig aangezien ik de bonuszoon om 8u ’s morgens op zaterdag moest ophalen voor de DYTG beurs,….een beurs waar je beroemde you tubers kan ontmoeten,….in Utrecht, ja Carrie reed naar Utrecht, stond daar een uur in de gietende regen aan te schuiven zonder paraplu om dan in een donkere hal binnen te treden waar een hels lawaai heerste,….gelukkig was er lekkere koffie,….en de bonuszoon door het dolle heen πŸ™‚ :-),…..

’s Avonds stond er ook nog een feestje op de planning en tot mijn grote verbazing heb ik me geweldig geamuseerd en overviel me niet echt een vermoeidheid waar ik zo voor vreesde,…dus weer veel te laat in bed :-).

Om dan op zondag gewekt door de zon, de tuin bij bomma onder handen te nemen,…gevolgd door een kleine fietstocht om te testen hoe mijn knie het doet en we kunnen concluderen slecht :-), maar het was heerlijk genieten door de zon,……een tussenstop bij de schoonouders maakte de familiedag compleet en rond 19u kon ik mijn ogen niet openhouden om rond 21u weer wakker te worden en een beetje van mijn blogachterstand weg te werken,……

En vanmorgen was het duidelijk, het regende, dit ging de perfecte huishouddag worden, na een gezellig ontbijt, werd de gegrilde groenten voor morgen al voorbereid en heerlijke zadenkoeken gebakken, Big startte met de strijk, maar er bleef nog ruim voldoende over voor Carrie, wist je dat Carrie deze week 20 hemden streek, als ik na de DYTG beurs nog geen medaille verdiende dan wel na dit hΓ© πŸ™‚ :-), na de strijk ruimden we de administratie op, maakten een weekmenu en dan even rust met een restjeslunch.

En na de lunch startten we met een grondige poetsbeurt van ons appartement, daar de werkvrouw ook recht heeft op een feestdag als deze :-),…we werkten af met het invullen van de belastingsbrieven van papa, bomma en mama, want mama kreeg ook een aanslagbiljet want ze leefde nog een maand in 2014,…..zo’n zaken kunnen toch vermeden worden niet? Β Ik vond het heel luguber om dit in te vullen,……

En morgen startten we weer een nieuwe werkweek, ik zou dat wel gewoon kunnen worden om 4/5 de te werken :-), geeft je toch meer ruimte om ook af en toe te genieten,…..en je nagels eens te lakken :-).

Het was een druk maar fijn weekend, waar we de kans kregen om veel te genieten,……

En hoe was jullie lange weekend???

18 gedachtes over “Pinksteren

  1. Ik heb nog nooit van die beurs gehoord, maar de bonuszoon straalde en daar doe je het uieindelijk voor. Dikke pluim daarvoor. tja mijn weekendje heb ik grotendeels in het ziekenhuis doorgebracht. Jammer, ik had er zo naar uitgekeken, terug een kidsvrij weekend. Damn, maar ja niets aan te doen hΓ©!

  2. Luier dan normaal. Ik ben gewend aan een 3 daags weekend en dankzij een dag geen kind in huis vloog ik door het HH-werk heen. Gelukkig heeft kind maar 3 overhemden en heeft hij ze nauwelijks aan. Want als ik ergens een hekel aan heb…

  3. Ik zou ook gerust weekends van 3 dagen willen!

    Ik had ook een goei weekend, zoals je weet zaterdag de strongmanrun. Gisteren geraakte ik van de pijn de zetel niet uit en vandaag was het ook nog wat rond strompelen :p

  4. Klinkt gevarieerd bij jou! Bij mij….ik moet al eens nadenken….ahja kraambezoeken gekregen….rommelmarkt….oma enopa, meme bezocht. Middagdutje…hmmm

  5. ik zou een vier vijfde ook gewoon kunnen worden hoor, heerlijk!
    was van plan heel veel te doen, maar behalve snel eens stofzuigen en een uurtje in de tuin werken is er weer niet teveel van in huis gekomen… πŸ™‚

  6. Ja, hier zowat van hetzelfde, maar dan toch helemaal anders.

    Geen vrije vrijdagnamiddag. Thuis om 18u. Vlug eten en dan om 19u een loopje van 15 km. De rest van de avond voor de tv met een zak chips. πŸ™‚

    Zaterdag
    voormiddag: de noodzakelijk huishoudelijke klussen, vooral beperkt tot was en strijk
    namiddag: bezoek aan de tentoonstelling met de GIP-werken van de 6de jaars van de kunstschool waar mijn dochter in het vijfde zit. (kwestie van te weten waaraan we ons volgend jaar mogen verwachten)
    ’s avonds: een fuifje van een 50-jarige uit onze kennissenkring. Niet te laat gemaakt wegens druk programma de volgende dag.

    Zondag
    ontbijt ergens in Antwerpen om 10u30. Dus thuis om 9u moeten vertrekken. Samen met een stel blogvrienden, ene zapnimf en ene appelmoose die helaas niet meer actief bloggen sinds ze gehuwd zijn πŸ™‚ Na het ontbijt gezellig bij hen thuis verder geterrast. Wat een weertje!
    15u: voorstelling WarHorse. Magnifiek!!!!, maar toch af en toe moeten vechten tegen de slaap. (tot lichte ergernis van mijn echtgenoot die me af en toe tegen mijn neus tikte als ik weeral dreigde in te dommelen)
    18u30 : bezoek aan Pizzahut (dat kennen we hier immers niet πŸ™‚ )
    Daarna nog een blitsbezoek aan mijn broer die in Mortsel woont, wegens zΓ³ dichtbij en onaangekondigd, maar de verrassing was geslaagd.
    Om 22u30 uitgeput de beddenbak in.

    Maandag
    voormiddag : toch maar weer eens wat in het huishouden gedaan, o.a. soep gekookt en een havermoutkoek gebakken.
    ’s namiddags: een loopwedstrijdje van 5 km.
    late namiddag: uitgebreid gekookt, lamsbout met boontjes en puree ipv gratin wegens gebrek aan geraspte kaas. πŸ™‚
    ’s avonds: toch weer naar de looppiste, wegens vaste trainingsavond. En met slechts 5 km in de benen ben ik niet content πŸ™‚

    Oepsie!! Da’s lang geleden dat ik nog eens zo veel geblogd heb!! En niet eens op mijn eigen stek πŸ™‚

    1. Top, momenteel niet lopen voor mij maar mis het enorm , maar langs de andere kant had dat mijn weekend nog vermoeiender gemaakt :-). Bedankt voor je gastblogje, trouwens geweldige tijd op je loopwedstrijd!!

  7. Heerlijk deze tijd van ’t jaar met al die feestdagen.. helaas zijn ze weer achter de rug πŸ™‚ Doet me eraan denken dat ik mijn belastingsbrief ook nog moet invullen. Schandalig dat ze daar nog niks op gevonden hebben, alsof de nabestaanden zo nog niet genoeg afzien en nog niet genoeg successierechten hebben betaald om de schatkist te vullen.
    Applaus voor het YouTube ding, daar verdient ge een standbeeld voor, echt !

Geef een reactie

