Bureau van de hel

Neen, het gaat niet over het Paradijs :-), hoewel het daar momenteel te druk is :-), teveel volk en teveel werk,…..

Neen, dit gaat echt over een kantoor waarvan Carrie vindt dat het de hel moet zijn om daar te werken,….

Als Carrie een korte looptoer heeft en dan hebben we het over max 8km dan durven we dat ’s morgens voor het Paradijs doen en ja, dan spreken we over vertrek rond 5u30,……zot zijn doet geen pijn maar het geeft Carrie een geweldige kick van de dag en ook meer tijd ’s avonds :-). Β En dan lopen we via een bepaald traject, ja de autist in mij heeft graag dezelfde route :-), iets met houvast waarschijnlijk πŸ™‚ en dan lopen we voorbij een kantoorgebouw dat je kan inkijken omdat de werkvrouw vroeg de vuilnisbakken kan ledigen, waarom kan Carrie dat goed zien, omdat het beneden de brug ligt die Carrie op moet :-), dus veel tijd om te kijken πŸ™‚ en dan voel je ook de inspanning van het stijgen niet :-).

In dat kantoor heerst “open office”, maar de mensen hun burelen staan zowel naast elkaar als over elkaar en dat in 3 rijen,…..spaans benauwd krijgt Carrie het ervan,…….ik mag er echt niet aan denken dat ik in zo’n ruimte zou moeten werken laat staan iets op niveau kunnen presteren,….wanneer je de adem van je buur of overbuur voelt,……

Veel heeft ook te maken, dat Carrie gevoelig is voor geluiden, geuren en stemmingen,…..Carrie kan het Paradijs betreden en zonder iemand te spreken al de spanning tussen collega’s voelen,……wat dan ook een weerslag op mijn emotie heeft,….ja Carrie is het type dat emoties overneemt,..voelt mijn vriendin zich verdrietig om welke reden dan ook, dan is de kans groot dat Carrie verdrietig naar huis gaat,..gelukkig heeft Big een helende werking πŸ™‚ en verdwijnt alles wanneer ik tegen hem kruip,…..

Dus ik zie mezelf niet zitten tussen mensen die allemaal verschillend ruiken, geluiden produceren en verschillende stemmingen hebben, geef mij mijn kantoor maar in het Paradijs, mijn klein domeintje helemaal van mij, waar ik mezelf kan afsluiten en me focussen op mijn creatieviteit met cijfers :-),….

 

18 gedachtes over “Bureau van de hel

  1. Ik ben gewend aan open offices. Over het algemeen heb ik er geen problemen mee. Maar soms kan dat ook wel wat te rumoerig zijn. Maar meestal weet ik dan wel een plekje te vinden om mij af te zonderen.

  2. Ook in griezel van zo’n bureaus. Waar ik zit zijn het ook nog afzonderlijke bureeltjes waar elk zijn ding doet en hard doorwerkt, maar dat met de nodige privacy. Geen controleur die in onze nek zit te hijgen,… En als we tussenin eens in onze neus willen peuteren of een krachtige wind willen laten, dan… πŸ™‚ πŸ™‚

  3. Je bent duidelijk hoogsensitive, wat jij beschrijft is daar een duidelijk teken van. Of ik graag helemaal alleen in een bureau zou zitten weet ik eigenlijk niet.Misschien na nare ervaringen met negatieve collega’s. Maar jij zit goed waar je zit. Zelf heer en meester over de buitenramen en de muziek die zelf kan kiezen. Da’s dan weer het grote voordeel.

  4. Mijn rendement in open offices is maar d ehelft van dat in een bureauke alleen… en dat van dat vaste traject ken ik… dat is het streberke (naast de autist) dat dan perfect de referentiepunten weet liggen en dus al halverwege weet of het een goede tijd gaat neerzetten.

  5. Als ik op het werk moet telefoneren terwijl ze naast mij aan het babbelen zijn word ik al gek. Laat staan zo’n open officedinges zeg

  6. Ik zou er ook bal-onnozel van worden. Ik zit nu al met een vinger in mijn oor als ik moet telefoneren en ik heb maar één (stille en brave) collega naast me in mijn bureautje. Als er spanningen zijn, dan voel ik het zelfs door de muren heen en durf amper nog koffie te halen (alle deuren staan wel open bij ons). Bij zo’n open office zou ik soms onder mijn tafel kruipen of me gaan opsluiten in het toilet, vrees ik…

  7. Ik heb een tijdje in een open office gewerkt. Op zich lukte het mij wel er een goed stukje werk te leveren. Tegenwoordig heb ik iets meer rust nodig dus bij grote onrust op het eigen kantoor zoek ik even een ander, rustiger, plekje. Over het algemeen lukt dat laatste wel.

  8. Een kort rondje…. 8 km….. eh juist πŸ˜‰ πŸ˜‰

    Maar je weet dat ik hetzelfde probleem heb als jij, pik ook echt alles op. En daarom is er een ding noodzakelijk in mijn tas wanneer ik naar mijn werk vertrek: koptelefoontjes. Wanneer ik muziek aanzet kan ik het hele open office buitensluiten inclusief gevoelens van anderen, werkt prima πŸ™‚

  9. vreselijk hΓ© zo open office toestanden, ik zou dat ook echt niet kunnen denk ik. Ik deel mijn buro met een telewerkburo dus ik heb meestal wel iemand bij mij zitten maar wie dat is dat wisselt al eens en dat is bijzonder leuk :-).

  10. ik zou er ook niet zo graag werken, als anderen zomaar in je nek zitten kijken. Vreselijk lijkt me dat.
    Maar naar het schijnt zijn zo’n kantoren wel beter voor de productiviteit. Allelujah!

  11. Zwijg stil, ik heb 8 jaar zo gewerkt, tussen een giftige, een nerveuze en een depressieve collega. En nog een hele hoop anderen. Als iemand die gek wordt van het getokkel van toetsenborden, babbelzieke mensen, de emoties van anderen en de geur van andermans eten. Ik begrijp nog altijd niet hoe ik dat gedaan heb πŸ™‚

  12. Ik zit in zo’n kantoor… en geloof mij het is inderdaad hel als iedereen weer eens door elkaar babbelt. Nu je ’t zegt ik had daar al een half blogje over geschreven, misschien moet ik dat meer eens afwerken. Soms mis ik mijn bureautje van bij TheCompany keihard…. ik kan véél beter werken in mijn eigen stilte.

Geef een reactie

