Herkansen

Gisteren was het dan zover,…..de brief van de topsportschool,……Chattheo was uitgenodigd om te komen testen 13 april,….

Het bericht luidde dat zijn prestaties niet voldoende waren om hem onmiddellijk te selecteren, maar dat hij vriendelijk wordt uitgenodigd om 3 augustus ( midden in onze vakantie, gelukkig geen reis geboekt) te komen herkansen,…..

Wat we ons daar bij moeten voorstellen weet ik niet,…….heeft hij voldoende talent?  Is hij fysiek geschikt? Of waar werd hij vorige keer op afgekeurd,….

Gelukkig hadden we een nee verwacht en ik denk dan vooral aan zijn te geringe inzet,….als hij deze kan ombuigen deze vakantie en bijtrainen  zijn zwakke punten aanvaarden en ze proberen om te buigen, dan hebben we een kans, maar anders is het verloren moeite maar weer een ervaring en teleurstelling voor hem rijker,…..

Had hij maar meer Carrie’s karakter en Carrie meer Chattheo’s talent :-),…ik hoop dat hij echt iets doet met dat talent,….aan kansen geen gebrek,…maar ze grijpen,….weet ook niet of hij zich echt bewust is van het feit dat dit over zijn toekomst, zijn droom gaat….al voor hij kon lopen zegt hij dat hij profvoetballer wil worden,…….maar lieve zoon, professioneel met sport bezig zijn, vraagt enorm veel toewijding, discipline en doorzettingsvermogen,…..en ik weet zeker dat je ze genetisch hebt meegekregen, gebruik ze!

Wordt ongetwijfeld vervolgd!

14 gedachtes over “Herkansen

  1. Ik weet niet hoe oud hij is Carrie. Maar eh…vaak is het al zo jong he. Die droom en die toekomst kunnen nog zo vaak wijzigen.
    Topsport vraagt zoveel van je.
    Prof speler zijn, is een droom maar hoevelen beseffen wat je er allemaal voor op moet geven?
    Succes. X

  2. Het voordeel is wel dat hij nu exact weet hoe die testen eraan toe gaan en hij dus heel gericht kan oefenen. Als hij de discipline kan opbrengen uiteraard 🙂 Succes!

  3. professioneel sporter willen zijn vraagt ook professionele ambitie hé. En dat ontbreekt soms wel eens bij jonge kerels…helaas!
    Maar hij heeft nog tijd om zich te bewijzen, Carrie.

  4. Ik heb ook allerlei kansen gekregen en niet gegrepen toen ik jonger was. Ik denk dat dat er een beetje bij hoort.
    Als hij het echt wil, zal hij er wel komen. En 3 augustus, dan heeft hij nog wat tijd om zich te bewijzen.
    Wens hem veel succes. 🙂

  5. Ik denk idd het gaan staan of vallen met discipline, dat heb je gewoon nodig mocht je aan de top willen komen en misschien is dat besef nu bij uw kleine man ook geland 🙂

  6. Op naar de herkansing. Nu ja, ik zie het soms ook bij mijn dochter, dat niet geïnteresseerd zijn om door inspanning en volharding grenzen op te schuiven. En dan heb ik hetzelfde gevoel als jij, had ze maar wat meer van mijn doorzettingsvermogen. Langs de andere kant denk ik dan ook wel, dedjuu, heb ik dat doorzettingsvermogen wel zinvol gebruikt ? 😉 Moeilijk he. En profvoetballer, dat komt echt niet vanzelf.

  7. en kan hij niet eens bellen en vragen waar precies het probleem lag? Dan weet hij waar hij aan moet werken… (allé hij wéét dat al wss maar dan is het nog eens officieel bevestigd door een onafhankelijke instantie ipv moeder/vader 🙂 )

Geef een reactie

