Opruimen deel 2

We schreven al hoe Carrie in de ban raakte van Marie Kondo, vooral dan haar manier van opbergen maakte iets los bij Carrie en niet alleen bij Carrie heb ik het gevoel :-), bij LJ vond ik de start, maar Annelyse gaf helemaal het startsein,……

Eerst kwam het makkelijkste aan de beurt, het ondergoed en de sokken,……maar dan namen we onze kleerkast eens kritisch onderhanden,……elk stuk werd bekeken en besnuffeld, ja Carrie wordt blij van geuren :-), ook werd er gepast en wat te klein, te groot of versleten was of wat ik vorige zomer niet droeg, het ging onverbiddelijk weg :-),….nu Carrie kan makkelijk afstand nemen van “materiΓ«le spullen”, kon dat ook maar van andere zaken :-), maar goed dat is een ander verhaal :-),……

Carrie heeft 2 kasten :-), dus ik bezit de volle 2 meter :-),…..de 2de kast moet ik delen met de lakens en de grote handdoeken, dat houdt in dat enkel de hanger van mij is en de onderkant,……

We sorteerde onze sjaaltjes mooi in een doos op ons Marie haar manier, maakte een stapel met “sweaters” en ” vestjes” en t-shirts, jeansbroeken, shorts en zomerbroeken ( waar ik er nog maar 2 van bezit, maar blijkbaar moet je het doen met weinig, dan ben je hip), dit kon moelijk op Marie haar manier, maar dat deert niet, ik ben niet het type dat de onderste t-shirt er onderuit trekt en de stapel laat omvallen om hem te laten liggen,…..

kleer 2Β De sjaaltjes

 

kleer 5Β het sweater-vestjes en t-shirten schap ( het bovenste schap daar bevindt zich in de grote doos mijn ceinturen, het blikken doosje is naaigerief en in de roze doos zitten persoonlijke spullen van mama die ik absoluut niet kan wegdoen)

Het hangrek, bloesjes werden opgevolgd door jurken om zo bij de jumpsuits te eindigen,……rokjes, heb ik niet voor de zomer,.. buiten 1 lange zwarte.kleer 3

Het meeste werk had ik met de schoenen en neen, niet omdat we er zoveel hebben ( Stanford vindt het zelfs belachelijk weinig :-)), maar omdat ik niet goed wist hoe ik ze praktisch wilde opbergen, want daar gaat het om,…..die trouwens in de 2de kast stonden in dozen gestapeld, winter-zomer- en uitgaanschoenen door elkaar, niet praktisch,……..maar dit is het geworden, ik heb de zomerschoenen uitgestald, de laarzen en winterschoenen opgeborgen in de garage en de uitgaan-schoenen heb ik verborgen achter de lakens πŸ™‚

kleer 7

Zoals u ziet hangen in deze kast, de badjassen, blazers en de jurken voor speciale gelegenheden of feestjes :-),……

kleer 6

Mijn sportgerief,….zit nog steeds in een doos,……

kleer 1

En dan kan ik vaststellen dat Carrie helemaal niet zoveel kleren heeft, maar wel dat ze enorm gelukkig wordt van haar mooi opgeruimde overzichtelijk kleerkast,…..en ik durf wedden dat ik meer dan voldoende kleren heb om elke dag mijn persoonlijkheid in de verf te zetten πŸ™‚ πŸ™‚

Nog op de wishlist, zwarte pumps en pumps in vrolijk kleurtje :-),…….

12 gedachtes over “Opruimen deel 2

  1. Hier ook alles opgeruimd. Door veel af te vallen heb ik ook niet meer zo veel kleren. Ik dacht eerst dat ik dat erg zou vinden, maar eigenlijk heb je met weinig en een paar goede basics meer dan genoeg. πŸ™‚ Het lukt mij toch allesinds ook nog om mijn persoonlijkhied in de verf te zetten πŸ˜‰

Geef een reactie

