Opruimen Deel 1

Blogland staat vol over minimaliseren, opruimen, orde en overzicht houden,…….wel Carrie heeft een goed overzicht maar het kan uiteraard altijd beter,……Carrie was vooral geïnteresseerd in het opruimen van de kleerkast en vooral in de vouwtechniek van Marie Kondo,……Marie Kondo is een opruimcoach die werkt volgens het principe, “eerste opruimen dan opbergen” ( wat heel logisch is volgens Carrie), het is de bedoeling dat je alles door je handen laat passeren en jezelf afvraagt, “word ik hier blij van”, nu Carrie is het type dat blij wordt van kleren, soooo,…..maar ik heb geleerd dat je meer haalt uit minder kledij,…..en je inderdaad happier wordt van minder spullen,……maar de hoeveelheid die hier wordt beschreven wat er maar in je kast mag hangen, daar worden we echt NIET vrolijk van 🙂

Het is de bedoeling dat je “heel ” je kleerkast aanpakt,……maar daar heeft Carrie nog geen tijd voor gevonden :-), we deden al een eerste selectie bij het verwisselen van de winterkleerkast naar de zomerkleerkast, maar straks wordt daar een 2 keer eens kritisch naar gekeken :-).

Als eerste focusten we ons op de vouwtechniek,……en haalde we de kousendoos en lingeriedoos uit de kast om aan de slag te gaan,……..alles werd vakkundig uit de dozen gehaald en nagekeken op houden/weggooien,…..en dan was het vouwen aan de beurt,……en eerlijk, ik werd steeds vrolijker en vrolijker want ons Marie heeft gelijk,…….je krijgt een beter overzicht,…….

Het resultaat:

IMG_20150505_073529 IMG_20150505_073214

Carrie is dus helemaal gevallen voor de Marie Kondo methode,…..en straks volgt de rest van de kleerkast ( jammer heb ik geen lades, maar dat gaat veranderen :-)), mijn sjaaltjes, juwelen en schoenen ( dat wordt de zwaarste opdracht :-)), vinden ook niet onmiddellijk een momenteel passende methode,…..maar we vinden er wel iets op :-).

Resultaten volgen van een mooie, minimalistische en overzichtelijke kleerkast,…..

En hoe zit het met uw kleerkast :-)?

29 gedachtes over “Opruimen Deel 1

  1. Sjaaltjes heb ik ook opgeplooid à la de sokken en in een schoendoos mooi achter elkaar gezet. Overzicht extravaganza! 🙂 Schoenen moet ik ook nog aanpakken (héélp!) en juwelen is voorlopig ook nog een ramp. Maar we komen er wel!

  2. Binnenkort grote schoonmaak. Ik heb welgeteld nog 2 jeansbroeken, een paar kleedjes en een hele wijde broek, waarvan ik niet weet of het nog mode is. Al de rest is te groot.

  3. Mijn kleerkast is een rommeltje :p, ik maak niet graag tijd vrij om alles op te vouwen van sokken en ondergoed :). PS: ik heb geblogd over de stylingproducten die ik gebruik om mijn haar zo’n volume te geven als op die foto 😉

    1. Je weet dat ik niet van rommel hou en soms vond ik toch ook dat mijn sokken en ondergoed doos rommelig werden en je niet vindt wat je zoekt en ik hoop dat deze techniek dat gaat verhelpen :-). Ik ben nu al fan van jouw volumeprodukten!

  4. Ik weet het zo niet hoor met dat oprollen. Hier ga ik dat alleszins niet met de sokken doen, mijn dochters zouden er nogal een rommeltje van maken en ik zou dan diegene zijn die de paren weer mag samenstellen. Wat is er eigenlijk mis met de ouderwetse samenvouwmethode voor kousen ?
    Wat mijn kleerkast betreft : mijn kast was vroeger onze kast (de echtgenoot en ik) en ik moet zeggen dat ik ze na zes jaar helemaal gevuld heb met spullen voor mij alleen (twee hangkasten van 1m breed en een kast met 5 boorden) In ideale omstandigheden heb ik een zomerkant en een winterkant, maar als ik er aan de ene kant geen kapstok meer tussenkrijg durft dat zich wel weer eens te mengen.

    1. Er is niks mis met de ouderwetse manier van sokken plooien, maar het gaf bij mij ook een rommeltje vooral als ik naar de juiste kleur panty op zoek was,….en nu zie ik onmiddellijk wat waar ligt en dat vind ik juist handig,….oh jij pleit dus schuldig aan een teveel aan kleren 🙂

  5. Ik smacht naar de dressing kast van Ikea want ee mijne is een ramp. Ze was tweedehands en valt net niet uit elkaar. Maar onze centen gaan eerst naar andere dingen nu dus ik probeer hem ordelijk te houde. De winter-zomer wissel wordt ie altijd uitgemest!

  6. Ik denk dat dat typisch iets vrouwelijk is want ik ben nog nooit vrolijk of blij geweest als ik door mijn kledingkast ga hoor 😉

  7. Ik begin al een beetje schrik te krijgen… al die blogjes over opruimen, opvouwen, minder kledij… en ik geraak maar niet aan opruimen!!!
    Maar het is wel dringend nodig… een dezer weken ga ik er ook voor! 🙂

Geef een reactie

