Confectie

Confectie, ik hoor u al denken Carrie komt weer met first world problems,……..wel ondertussen is het dat bijna geworden :-).

Wat is het probleem?  Door het andere eetpatroon, het sporten is Carrie’s figuur een beetje veranderd,…wat maakt dat toen ik mijn zomergarderobe in de kleerkast hing, ik Big vroeg welke broeken nog kon en welke niet meer,……resultaat 3 broeken verdwenen naar het “goede doel”,…..en aangezien we er maar 5 hadden, maakt dat 2 zomerbroeken niet echt handig is aangezien het weer hier van fris naar warm evolueert en weer terug,……nog een extra reden om vaak naar een broek te grijpen is dat Carrie nog steeds vaak zich verplaatst naar het Paradijs met de fiets,…….

We startte onze zoektocht een week of 2-3 geleden, winkels en broeken genoeg,…..zou u denken, is ook zo,…..kleuren en modellen ook in overvloed beschikbaar,……dat is het probleem niet, maar wat is het dan wel,…….

Wel, ofwel is het figuur van Carrie zo veranderd dat confectie een probleem wordt ofwel moet men meer zorg besteden aan de confectiekledij,….

Ik denk dat we ongeveer 35 broeken pasten en geen enkele buiten 1 kaki ( die we niet kochten wegens moeilijk combineerbare kleur) pasten,…..ik herhaal geen enkele,…..de ene maat was te groot, de maat kleiner spande aan mijn billen,…..iets wat het model niet echt ten goede komt,…..

Moeten we dan een grotere maat kopen en ze laten verstellen?  Of zijn er nog andere oplossingen??

Hoe zit dat bij jullie, vinden jullie makkelijk goed passende broeken zijn er bepaalde merken die rekening houden met vrouwen die stevige billen hebben :-)??  Of kopen jullie de grotere maat en dragen jullie overal een broeksriem in?

U leest het Carrie heeft jullie hulp weer eens nodig 🙂

40 gedachtes over “Confectie

  1. Broeken passen is een hel. Ik ben al heel blij als ik een broek vind met veel te lange pijpen die verder okay is. Want iemand met een dikke kont heeft ook lange benen volgens de confectie. Maw ik volg want ik wil ook weten welke merken rekening houden met stevige billen.

  2. Idem hier. Ofwel spant het verschrikkelijk en is het cameltoe alom, ofwel hangt ie te los. Als het me écht aanstaat en ik kan het oplossen met een riem, dan doe ik het zo. Maar broeken passen: ik haat het!

  3. Bij zeb koop ik het merk salsa. Hoge taille, stretchbroek. Heel content van. En je laten helpen door een verkoopster lijkt me de beste optie in het geval van moeilijke onderstellen 😀

  4. Een dikke buik hebben tov slanke benen is ook niet aan te raden. Ik kan het weten:-) (of is het 😦 ). ja mag altijd wat van mijn buik hebben, misschien zorgt dat voor wat evenwicht :-). voor mijn figuur is de oplossing stretchbroeken met daarop iets wat mijn buik zoveel mogelijk camoufleert. Heb er hier in Spanje op de markt 3 gevonden : een witte, een framboosrode en een turkooise. Ik ben in mijn nopjes :-).

  5. De laatste broeken die ik kocht waren skinny strechbroeken, die zitten altijd goed.
    Mijn probleem… als het past aan mijn taille, spant het aan mijn billen… past het aan mijn billen dan zit de broek te los… het is altijd iets 🙂

  6. ik ben iets breder op de heupen en billen en heb mijn broekenmerk gevonden: MAC. Die zitten ook hoger in de taille, ik heb een hekel aan lage broeken.

      1. eigenlijk denk ik wel dat jij er te slank voor bent. 🙂 Ze bestaan in verschillende lengtematen en kosten altijd rond €100,00. Onlangs heb ik nog een koopje kunnen doen: een winterbroek met een blinkende coating van €109,00 kunnen kopen aan 70% reductie.

      2. Ik ben niet slanker ik denk dat wij een ander figuur hebben,…ga er toch eens achter informeren, de Levis bootcut is ook qua model een goede vorm, maar dan draag je natuurlijk altijd hetzelfde model en ik vind dat alleen mooi met hak onder en eerlijk, ik begin comfort belangrijker te vinden, dat ik dit ooit ging schrijven 🙂

  7. 35 broeken passen, jij hebt geduld zeg !
    Ik moet het qua broeken ook altijd van toevalstreffers hebben. Ik dacht dat een tijdje geleden de vrouwen opnieuw werden opgemeten om een nieuwe matentabel te kunnen maken. In de praktijk word ik daar nog weinig van gewaar !

  8. Hoge taille plus nooit een broek kopen die te groot is! Ze mag in tegendeel wat spannen vind ik want dat zet hem nog. Ik heb soms problemen met de lengte in winkelketens zoals bvb jbc. Met lengte 34 zijn de toffe goedkopere gauw te kort..

  9. gewoon veel verschillende winkels en merken uitproberen, Carrie! Vaak zitten er verschillen in snit in, er moet dus beslist iets te krijgen zijn dat je past als gegoten

      1. sinds een jaar of tien draag ik inderdaad enkel kleedjes of rokjes. en jeans!

        soms zoek ik in kledingwinkels wel eens naar een leuke broek. maar meestal vind ik dat ik er veel dikker in uitzie. (al is dat waarschijnlijk eerder in mijn hoofd dan in het echt…)

  10. Ik zeg al sinds mijn tienerjaren dat ik ooit eens zelf broeken ga ontwerpen omdat geen enkel merk erin slaagt om dat volgens mijn normen te doen 🙂

Geef een reactie

