Let’s talk about sex,……

Let’s talk about sex,….en dat mag u vandaag op deze blog letterlijk nemen,.:-). ย Deze avond het eerste “echte” sexgesprek met de zoon gehad,…en u wil niet weten hoe moeilijk “open-minded” Carrie het er met heeft :-), over hypocrisie gesproken van de bovenste plank :-), we beseffen het maar al te goed.

Maar goed, de zoon,…..15 ondertussen en al een tijdje een bloeiende puber en ondertussen kunnen we zeggen dat zijn lichaam de mannelijk vorm heeft aangenomen,….en dat alles weelderig groeit en bloeit,……ook de hormonen :-),…..

Hij is altijd al gevoelig geweest voor vrouwelijk schoon, geboren met teveel testosteron en ja, hij heeft zijn uiterlijk mee wat hem populair maakt bij het “vrouwelijk” geslacht,….dat hij niet de meest verfijnde stijl heeft wordt denk ik met de mantel der liefde bedekt :-), maar daar gaat het niet over :-).

Sinds een maand of 2 en ik denk dat we dan kunnen spreken over een recordpoging heeft hij een vriendinneke,……en ook weer een jaartje ouder dan de zoon, wat wil zeggen sweet 16, dat ze er ook nog ouder uitziet door de nodige make-up en ze niet echt er onschuldig uitziet, maakt Carrie niet echt happy, maar ze heeft manieren ๐Ÿ™‚ en ervaring leert hoe meer je zegt neen, hoe harder de zoon ja zegt :-), dus we gaan daar een stuk in mee :-).

Tot vanavond :-), tijdens het eten ( klein detail, Big was al vertrokken), vroeg de zoon me of hij wanneer hij in de grote vakantie nog met zijn liefje was, eens een keertje bij haar mocht blijven slapen,….dat de wereld voor Carrie toen een nanoseconde leek stil te staan ( in werkelijkheid duurde het langer :-)), wilde ik met heel mijn lijf schreeuwen “NEEN” :-), gelukkig reageerde mijn verstand sneller dan mijn emotie voor een keertje, namen we nog een hap en diep adem tegelijk en gingen we het gesprek aan,….

Want Carrie beseft heel goed dat de tijd rijp is, dat hij op zoek is, dat hij nieuwsgierig is en Carrie was niet anders op zijn leeftijd,…als hij de zomer haalt dan is hij zelf even oud als Carrie wanneer hij zal rechtstaan als een man ๐Ÿ™‚ en is Carrie niet altijd zo vooruitstrevend geweest en geroepen, als je jong bent moet je experimenteren,…….waarom vind ik dit dan zo lastig? ย Word ik dan echt oud?

Heb hem proberen uit te leggen dat de eerste keer een beetje speciaal moet zijn, dat hij er met zijn vriendin moet over praten, ook hoe ze de anti-conceptie zien ( blijkbaar neemt het vriendinneke al de pil, HELP),….dat hij respect moet hebben voor haar grenzen en voor zijn grenzen, dat ze de tijd moeten nemen om elkaars lichaam te leren kennen, dat hij niet erop en erover moet gaan, want we weten hoe dat gaat met jonge testosteron-mannen,…….dat hij zich tegen soa’s moet beschermen en waar hij de condooms vindt, die hij onbeperkt mag gebruiken ( weer een rekening die de hoogte ingaat :-)),…..

Carrie brandt een dikke kaars dat het voor de vakantie nog uitraakt met het vriendinneke :-), want ik weet niet of ik ja ga kunnen zeggen,….ik wil niet weten wanneer hij sex heeft,…….dat hij het eerst maar wat stiekem doet, zoals we allemaal hebben moeten doen :-), ik weet het struisvogelpolitiek, maar het is sterker dan mezelf,……

32 gedachtes over “Let’s talk about sex,……

  1. Haha, wat heeft hij wie weet al stiekem gedaan van ‘prutsen’ ;-). Knap dat je er zo volwassen op reageert. Ik snap dat het moeilijk is om hem deze evolutie te zien maken maar goed dat je er rustig op reageert. Want dit is idd iets waar je enkel het tegenovergestelde mee bereikt als je nee zegt ๐Ÿ™‚

  2. Zijn eerste keer ga je nooit echt weten, hรจ. Als ze echt willen vinden ze wel een manier om het te doen. Dus daarvoor hoeven ze niet eens bij elkaar te blijven slapen. Ik ken iemand die voor haar 18e niet samen mocht slapen met haar vriend van haar ouders. Zij mocht dus niet daar blijven slapen en wanneer haar vriend bleef slapen moest die op de kamer bij haar broer slapen. Maar uiteraard hebben ze niet met seks gewacht tot hun 18e.

  3. Allee ik vind dat je het wonderbaar goed hebt aangepakt! Echt chapeau! En je zoon vraagt het je tenminste, hij gaat er niet van uit dat het al in kannen en kruiken is!

      1. Dat zegt mij dat “wij” het goed hebben aangepakt om te blijven hameren op open dialoog, geen straf bij eerlijkheid, fouten toelaten maar wel bijsturen, het heeft bloed zweet en tranen gekost, maar het heeft gewerkt,……en daar moet ik dankbaar voor zijn,……

      1. oh ja, kan ik begrijpen ๐Ÿ™‚
        Best is over dingen praten met de zoon en hem op dat vlak niets verbieden, anders gaan ze het toch stiekem doen en dan ben je wellicht nog ongeruster..

  4. Oh, dat staat mij ook nog te wachten… ik had dat gemakkelijkheidshalve verdrongen en hopelijk zal het nog niet voor direct zijn-). Jie zit nog in het stadium dat hij voor de 1ste keer echt verliefd is. Nu heeft zijn beste vriend mij laten weten dat hij met dat meisje gesproken heeft maar dat zij niet verliefd zou zijn op Jie, ze ziet hem meer als een broer. pittig detail is nu dat de vriend blijkbaar avances maakt bij dat meisje maar zij heeft tegen Jie gezeged dat de vriend niet haar type is. Wordt gegarandeerd vervolgd want ze zitten nu met de school voor 16 dagen op buitenlandse stage:-). Ik had Jie verteld wat zijn vriend me gezegd had en hem gevraagd wat hij ermee ging doen. Zijn antwoord : we zien wel na de stage. Hijzelf ging er geen ruzie met zijn vriend over maken maar als zijn vriend er niet mee omkon, ging hij hem wel zeggen dat hij geen ruzie wil om een meisje. Zoals gezegd, wordt vervolgd…

  5. Mooi dat je dat wederzijds respect en grenzen trekken zo benadrukt hebt ! Ik hoop dat alle moeders van zonen dat doen, want ik heb dochters ๐Ÿ™‚
    De eerste keer van mijn oudste is trouwens hier thuis in haar bed gebeurd, ik wist er zelfs van, ik weet trouwens niet wie van ons twee het meeste nerveus was. Toch fijn dat we als ouders daar zo vrij over kunnen spreken nu met onze kinderen !

      1. Amai, Eilish, dat was niks voor mij, ik ben daar veel te ouderwets voor. Helaas ben ik het kind van mijn opvoeding. Ik wil ruimdenkender zijn, maar slaag daar toch niet echt in als ik dit lees. Wat is er eigenlijk mis met stiekem gedoe in een auto? ๐Ÿ™‚

  6. Oh nee… dit staat mij ook nog te wachten… ik hoop net als jij dat ze het ‘stiekem’ en veilig doen!
    Onlangs kreeg ik de vraag van een mini-me’, die me heel serieus vroeg: hoe oud moet je eigenlijk zijn om te… ik heb gezegd 18, maar of hij zo lang zal wachten…

  7. Ik moet even gniffelen om iets wat je zelf ook al zegt, je weet dat het stiekem krom is dat je je zo voelt. Zorg dat die kleine man van jou goed beslagen ten ijs komt maar laat hem vooral zelf ervaren. En je zal zien het komt helemaal goed ๐Ÿ™‚

  8. Gelukkig zijn mijn dochters laatbloeiers net zoals ik was (op 16 dacht ik enkel nog maar aan tongzoenen, aan de rest was ik nog lang niet
    toe). Wat ben jij hypocriet, zeg ๐Ÿ™‚

  9. ’t s in ieder geval een gezonde knul, met gezonde verlangens en gevoelens, laat dat tenminste รฉรฉn geruststelling voor je zijn.
    Ik heb inmiddels 3 van dat soort gasten een beetje verteld over de do’s en vooral over de (in mijn ogen) don’ts, die zijn minstens zo belangrijk.
    Ze zijn inmiddels alle 3 een stuk ouder dan jouw zoon en ik heb het gevoel dat ze het goed opgepakt hebben, al weet je als ouder (gelukkig) niet alles.
    De tijd van de ‘kleine’ zorgen is voorbij als ze zo rond de 16 komen, dan krijg je er ook de zorgen van hun relaties bij hahaha

    Succes Carrie ๐Ÿ˜‰

  10. Je had het weer niet beter kunnen aanpakken; het feit dat hij het eerlijk durft vragen zegt veel over jullie band, en het open gesprek dat je met hem voerde…Ik bewonder jou echt als moeder!
    De filosofie van mijn moeder was destijds: of ik het haar nu verbied of niet, ze zal het ooit toch doen, en dan heb ik liever dat ik weet waar ze is dan dat ze liegt dat ze bij een vriendin blijft slapen ofzo. Er werd thuis niet rechtstreeks over gepraat, maar ik heb ook nooit moeten liegen over dingen, en daar ben ik wel blij om.

  11. Echt super dat hij erover met jou wil praten! Ik was zelf 3 jaar ouder dan je zoon, maar ik had er ook eerst met Pa over gepraat hoor.. En hij dacht eigenlijk dat ‘het’ al twee jaar eerder gebeurd was ๐Ÿ˜‰

  12. Moet een vreselijk genant gesprek zijn enfin ik weet toch nog dat ik het als puber keigenant vond ๐Ÿ™‚ vooral omdat ik geen vriendje had dus zo’n gesprek wel kunnen missen als kiespijn. “onbeperkt gebruik” van condooms hahahahaha hopelijk neemt hij dat niet te letterlijk. Wel fijn dat je ook benadrukt dat het met respect en graag zien moet gebeuren, dat vergeten de ouders en leerkrachten te vaak.

  13. Wel, er is ook een kant om blij om te zijn, als hij het doet dan is zijn eerste keer tenminste met een vriendinnetje en niet een uit de lucht gegrepen dame. Dat is echt mijn grootste angst wat betreft zoons – als ik die ooit krijg – want mijn vriend deed dat, omdat dat zogenaamd stoer was of weet ik wat en ik vind het echt verschrikkelijk. Brr.

Geef een reactie

