De kracht van voeding

Voeding, elke dag worden we verondersteld om te eten minstens 3 keer per dag,…dus we kunnen wel stellen dat voeding een belangrijke rol in ons leven speelt,…..

We krijgen van thuis uit een bepaald voedingspatroon mee dat we dan zelfs nog uitbreiden naar onze eigen favorieten,…..:-).

Toen we startte met ons te laten begleiden door onze gezondheidscoach, had Carrie niet echt grote verwachtingen,…..de kwalen waarmee we kampten waren heel goed om met te leven :-),….maar het grote verschil kwam al na 3 dagen,….geen buikpijn meer!  Hoe langer Carrie granen schrapte uit haar menu en hoe meer groenten en gezonde vetten we gingen toevoegen hoe beter ze zich ging voelen, gewrichtspijnen werden ook langzaam minder maar er zijn nog een aantal factoren die begonnen te spelen en die we zelfs eerst niet doorhadden,…….

Mijn volgende stap is tussendoortjes schrappen,…..en dat wordt een moeilijk experiment, want Carrie eet liever kleinere porties dan grote, maar ook daar had mijn gezondheidscoach een oplossing voor 🙂 🙂 en vandaag lijkt dat heel goed te werken :-).

Maar de grootste veranderingen zijn toch,……

Dat Carrie  beter en dieper ging slapen, opstaan voor wc-bezoek is voorbij ( en dat is echt een kwaliteitsverbeteraar), lijnen van vermoeidheid in mijn gezicht werden weggegomd, mijn huid is veel beter, glanst gezond, poriën zijn fijner en heb minder make-up nodig,…..dat ik dit ooit nog ging schrijven :-), ik ben alerter, minder moe of energiedips, voel me gelukkiger in mijn vel en de stresskip in Carrie is op sterven na dood,…..We relativeren veel beter en maak me minder druk als dit geen vooruitgang is :-).

Iedereen met kleine of grote kwalen, bekijk uw voedingspatroon eens kritisch of laat je begleiden door mensen die er verstand van hebben, het is echt een wereld van verschil,……mijn lichaam voelt nu gevoed aan en geeft me de kracht om door de jungle van het leven te vliegen,…zonder afgepeigerd rond te lopen,….mijn lichaam vertelt me kortom dat dit goed voor me is,…..en geluk zit niet in een biertje of in een stuk taart maar in jezelf,……:-),…..de kracht van voeding,……..

 

12 gedachtes over “De kracht van voeding

  1. De laatste maand eet ik eigenlijk maar 1x per dag (in mijn vrije week ’s avonds, tijdens de werkende week ’s nachts)… Maar ik ben gelukkig wel al wat afgevallen nu..
    Niet goed bezig, maar ik ben me aan ’t herpakken! 😉

  2. Dit is een blogje die ik echt nodig had!
    Qua sporten ben ik heel goed bezig, maar qua eten laat het te wensen over… door het vele sporten, eet ik ook meer… en dan nog het liefst: koekjes, snoep, chocolade…
    MIjn ontbijt is echt een ramp… ’s middags eet ik dan heel veel… en ’s avonds laat krijg ik pas terug honger. En dan ja, na het sporten komen er nog de lekkere tussendoortjes… niet goed bezig! Ik moet mij dringend herpakken…

  3. van de diëtiste krijgt m’n vrouw te horen dat tussendoortjes best mogen, en eigenlijk zelfs wenselijk zijn. Maar dan gezonde tussendoortjes welteverstaan!
    Wel goed om lezen dat je er zo’n positieve gevolgen van hebt, Carrie

Geef een reactie

