Life te way it is in het Paradijs

Het Paradijs, het is en blijft een speciale werkplek,….en dan druk ik me nog heel voorzichtig uit :-).  Hier een aantal recente “gebeurtenissen”:

  1. Ruwe diamanten worden naar onze fabriek gestuurd, dan komen ze mooi geslepen terug en worden dan uitgesorteerd en in stock gezet,..wanneer zo’n zending geslepen binnenkomt duurt het een dag of 2 voor de goederen bij Carrie op het bureel komen, die dan braaf al die lotjes in stock zet aan bepaalde prijzen,…..en elke keer opnieuw, in het midden van zo’n proces moet Miami de prijzen aanpassen,…..wat inhoudt dat ik alles manueel kan veranderen :-), dit noemt men bezigheidstherapie 🙂
  2. De prins in NY moet altijd de stock weten, voor de nieuwe diamanten  in stock staan en ook achteraf, we noemen dit ook bezigheidstherapie :-).
  3. Ik moet melden aan de sorteerkamer wanneer ik verlof neem, want anders kunnen er geen diamanten vertrekken naar waar dan ook in de wereld,…….en dat zijn rampen :-).
  4. Als Carrie een mail stuurt naar Miami, moet ze Miami waarschuwen dat ze een mail stuurt, want anders weet hij het niet, ik stelde hem dan de vraag of ik de postduif moest sturen of rooksignalen, he was not amused 🙂 :-).
  5. Elke file die ons kantoor in Japan me bezorgt bevat fouten en veel fouten, de laatste retour heel die factuur was fout en dan hebben ze Carrie’s gegevens nodig om hen uit de nood te helpen :-), bende prutsers!
  6. Zowel de prins uit NY als de prins uit Japan, zijn samen in onze fabriek en hier op kantoor een nieuwe manier van sortering op punt komen zetten, toch blijven ze vragen naar de oude sortering terwijl die niet meer bestaat noch aanwezig is,…..
  7. Miami steeds zijn zin begint met ‘Carrie, luister’,…….en dan weet ik dat er miserie komt :-).
  8. We ons team weer gaan versterken met een nieuwe sorteerster, een sollicitante was een kloon van Dana Winner en helemaal Miami’s type :-), tot mijn grote verbazing werd ze niet onmiddellijk aangenomen.
  9. De sherif weigerde om diamanten in de safe te leggen, omdat ze wegens te duur niet vertrokken ( het zenden was duurder dan de waarde van de stenen), Carrie was woest, want haar verantwoordelijkheid eindigt wanneer de stenen op Carrie’s bureau belanden en of zij het nu leuk vindt of niet Carrie besliste dat de stenen niet mee vertrokken,…….en dan is haar taak ze mooi in de safe te leggen :-).  Carrie trok in dit geval aan het langste eind en ze mocht  zich verantwoorden.
  10. De werkvrouw boos is op Carrie omdat Carrie te lang met een andere werkvrouw stond te praten :-),…..
  11. We in de zomer met de collega’s, gelukkig niet allemaal naar het restaurant van Nathalie Meskens gaan eten, waarom heeft Carrie ja gezegd?
  12. Het nieuwe software programma nog steeds niet gebruikt wordt, omdat Miami niet kan beslissen over een aantal veranderingen :-).
  13. De belastingen besliste dat er belastingen zal moeten betaald worden op de omzet ipv de winst, heel de administrative rompslomp wordt dus nog eens omgegooid :-),…..

 

14 gedachtes over “Life te way it is in het Paradijs

  1. Ik zou gek(ker) worden daar. Punt 4 doet me denken aan een organisatie waar wij (gelukkig ik niet te veel) op het werk mee samenwerken: die bellen soms om te zeggen dat ze een mail zullen sturen of gestuurd hebben en/of ze bellen voor zaken die gemakkelijker via mail te regelen zijn. Maar ja, waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan?

  2. Nummertje 4 vind ik echt schitterend!!
    Oh, bij ons is het niet veel beter… als ik een mail krijg en ik zie dat in het mailadres staat (ook al staat dit niet vermeld in en mail) dat het van advocaten komt, moeten ze eerst betalen. Onlangs kwam er eem collega discuteren hoe het kwam dat ik wist dat de mail van een advocaat kwam… en mij niet willen geloven hé, want het wil niks zeggen als het vermeld staat in het mailadres, het moet in de mail staan… simpel wicht!!

  3. Nummer 4 moehahahahahahahaha geniaal 😀 Ik zou exact hetzelfde gereageerd kunnen hebben 😉 Wat een apart bedrijf waar jij werkt, echt iets voor mij …… NOT! 😉

Geef een reactie

