Huishoudelijke mededeling

Een nieuwe tag die in blogland de ronde doet en die van hilarische tot verbazende antwoorden geeft,….het huishouden ten huize sex and the city, dat nu gerund wordt door Big die het eigenlijk geweldig doet of heeft Carrie de grens wat lager gelegd ๐Ÿ™‚ :-)?

De vragen & antwoorden:

De was

Droger/aan de waslijn: ย Een mix :-), sportgerief (synthetisch) en fijne was en hemden gaat zowiezo op ons droogrek, tegenwoordig ook ย meer en meer t-shirts rechtstreeks op een kapstok, want dat geeft minder strijk :-),….al de rest gaat de droger in,…

Sorteren/alles bij elkaar: ย Er wordt niet gesorteerd op kleur, wel op soort, ik verduidelijk even :-), sportkleren gaan samen in de wastrommel, handdoeken en washandjes worden appart gewassen vaak met poetsgerief en schotelvod, handdoeken uit de keuken, dan hebben we de “afdeling” kledij gaat samen uiteraard gekleurd en wit apart :-), lakens ook gescheiden en het liefst op kookwas ๐Ÿ™‚ en dan hebben we nog de afdeling fijne was, waar vooral Carrie’s kleren onder vallen en Big’s fijne truitjes ๐Ÿ™‚ :-).

Een soort wasmiddel/verschillende soorten wasmiddel:ย Wij gebruiken een wasmiddel voor gekleurde was eentje voor de witte was ( dat trouwens altijd beter ruikt dan die voor de gekleurde was :-)) en een wolwasmiddel, dus 3 busjes wasmiddel naast een flinke bus wasverzachter en uiteraard Vanish :-), mooi op het schap dat Big zo mooi voor me plaatste in ons “washok” ๐Ÿ™‚

Een wasdag/elke dag een wasje: ย Wat denken jullie nu zelf :-), elke dag zeker in het voetbal-en schooljaar,…..er komt geen einde aan de stroom van wasgoed :-).

Kleding strijk: ja/neeย Absoluut strijken,……en daar zijn we toch per week 2 uur met bezig I kid you not,….

Koken

Makkelijk/culinair: ย Wanneer de kids er zijn is het vaak makkelijk eten,…..anders hangen ze toch de puber maar uit, ik weet het verkeerd :-), als u weet dat broccoli met boomstammekes het lievelingseten is, zegt dat genoeg zekers,……maar door mijn veranderende eetgewoontes ben ik volop in de experimentele fase en koken we vaak 2 potjes :-), maar dat is dan ook mijn keuze, wil die niet opdringen,….in kidsloze weken/weekends gaan de sluizen open en vind ik het zalig om te koken,….

Weekboodschappen/meerdere keren per week: ย In het weekend worden de grote boodschappen gedaan en op maandag of dinsdag wordt het gerief van de rest van de week aangekocht, geloof me er wordt iets aangesleurd ten huize sex and the city.

Vaak hetzelfde per week/veel nieuwe dingen proberen: ย Laten we hier eerlijk zijn, voor mijn eetgewoontes veranderden, aten wij in functie van de zoon en de snelheid waar het met gepaard moest gaan vaak hetzelfde, torenhoge favoriet luiwijvenkip ( vers van de markt :-), rijst en wokgroentjes,….maar nu maak ik voor mezelf vaak andere dingen klaar en het is zoals ze zeggen, verandering van spijs doet eten,…….

Eten bewaren/weggooien:ย We proberen er echt op te letten om zo weinig mogelijk weg te gooien en probeert Carrie creatief te zijn met de restjes wat me steeds beter en beter lukt en vaak worden restjes nu als lunch meegenomen of ingevroren voor lege-lunch momentjes,……handig kan ik u zeggen!

Aan tafel eten/op de bank: ย Wij eten nooit op de bank,……of ik moet alleen zijn, iets wat uiteraard zelden voorvalt ๐Ÿ™‚ :-).

Poetsen:

Stofzuiger/swiffer: Beide ๐Ÿ™‚ er wordt elke dag met de swiffer een keertje rondgegaan sinds we ย 2 pluizenbollen hebben, stofzuigen 4 ร  5 keer per week :-), ik weet het, zeg maar niks :-).

Kant-en-klare natte doekjes/zelf sopje maken: ย De enige natte doekjes die ten huize sex and the city worden gebruikt is het natte wc-papier ๐Ÿ™‚ -:), Carrie poetst met water en azijn het liefst, maar ieder zijn ding hรฉ :-).

Zelf ramen lappen/door de glazenwasser: ย De werkvrouw in dit geval en ze doet dat wekelijks ๐Ÿ™‚

Overig:

Iedere ochtend je bed opmaken/laten voor wat het is: ย Wij leggen ’s morgens ons bed netjes open en zo blijft het liggen tot ’s avonds enkel wanneer de werkvrouw komt of in het weekend wordt het bed heel keurig opgemaakt :-).

Met de hand afwassen/vaatwasser: ย Allebei, want ik heb een hekel aan tupperware potjes in de vaatwasser en potten en pannen worden ook met de hand afgewassen :-).

Opgeruimd huis/rommelig huis:ย Stijl toonzaal het liefst, zegt dat genoeg :-)?? ย Echt ik kan geen rommel verdragen, zelfs geen post op het bureau, dat wordt opgeruimd,….clean house is voor Carrie rust in haar hoofd, alles heeft dan ook keurig zijn plekje en alles wordt onmiddellijk of toch snel weer op dat plekje gelegd, de rest van de gezinsleden zijn ondertussen ook heel goed opgeleid ๐Ÿ™‚ :-).

Wie doet het huishouden: jij/je partner : ย Momenteel Big :-), in een normale situatie wordt het min of meer verdeeld en hebben we in de jaren zo’n beetje onze taakjes die we zonder discussie uitvoeren en de rest doen we samen en poetsen wordt uitbesteed, hoewel ik nog veel zelf poets,….ik pleit schuldig, zou het liefst elke dag dweilen, het stof afnemen,……

 

 

20 gedachtes over “Huishoudelijke mededeling

  1. Ik ben altijd een beetje bang van vrouwen zoals jij… Wat als je dan ergens binnenkomt waar het niet zo is, wat denk je dan, vraag ik me af. Begrijp me niet verkeerd, ik bewonder dat je dat kan, maar ik ben zo niet. Ik stofzuig wel elke dag (met twee katten is dat het minimum), maar er ligt overal wel rommel en vast ook wel wat stof. Een werkvrouw heb ik niet, want het is niet dat ik er zelf geen tijd voor heb. Ik ben gewoon lui en vind andere dingen belangrijker. Het zal wel beteren eenmaal ik verhuisd ben en bij mijn vriend woon… waar het altijd stukken netter is dan bij mij!

    1. Oei, bang nog wel :-). Ik ben net jaloers op vrouwen die het kunnen laten liggen,…maar ik kan het niet, heb het geprobeerd, ik word er ongelukkig van. En ik denk hoogstens bij andere mensen thuis, ik zou zo niet kunnen leven maar het is hun huis,……:-).

  2. Oeps… dit komt niet echt overeen met mijn of onze invulling! 2 uur strijken per week???? Ik hang alles op hangertjes waardoor ik misschien hooguit 2 uurtjes per jaar aan het strijken ben!

  3. Hmm, aan de reacties te lezen zijn we in de minderheid, Carrie ๐Ÿ™‚ Ik heb ook al geprobeerd van er minder streng in te zijn want het blijft zonde, al die uren die wekelijks naar huishoudelijk gedoe gaan, maar ik voel mij echt ellendig tussen rommel, stof of een mand strijk.

      1. Haha dat denk ik ook als ik weer als een gekkin met mijn stofzuiger door de living vlieg tot ik in het zweet sta ๐Ÿ™‚

  4. Amai… wat steken we toch veel tijd in ons huishouden! Ik heb het hier toch ook graag ordelijk… ook al is het zondag, er werd hier al gestreken en gestofzuigd (dit bijna elke dag).

  5. Jij bent echt een superhuisvrouw he!!!! Als ik niet beter wist zou ik denken dat je tijdens je vrije tijd niets anders deed. Net daarom vraag ik mij echt af: wanneer doet ze het toch allemaal? Dikke pluim!

Geef een reactie

