Optimalisering

Dat Carrie een voedingsconsulente onder de arm nam, om haar voedingspatroon eens onder het vergrootglas te nemen :-), kon u hier en hier lezen :-).

Het nieuwe eetpatroon, was vooral aanpassen in schema-vorm, gelukkig blinkt Carrie daar in uit, ook het uitproberen van nieuwe dingen doet eten natuurlijk :-), we ondervonden al snel dat hartige ontbijten niet echt Carrie’s ding zijn, een ochtend een ei met groentjes en zalm kan, maar 7/7 is not Carrie’s cup of tea, maar we vonden wel nieuwe ontbijten uit, de bananenpannenkoek en het vers fruit met oermuesli en kokosmelk werd de torenhoge favoriet.

Het nieuwe eetpatroon voelde goed, vanaf week 1, de kleine kwalen verdwenen heel snel,….pijnlijke gewrichten werden minder en ook de darmproblemen verdwenen vanzelf,……

De volgende stap werd weer granen toevoegen,…in een van de maaltijden,….de eerste avond was op restaurant waar ik brood at en daar was de buikpijn weer,….om over de krampen nog maar te zwijgen,…..maar aangezien we niet van het type zijn dat snel opgeeft, probeerden we het een dag later weer,…..resultaat anderhalf uur later groen van de honger en ’s avonds weer pijn in de gewrichten,..

Vrijdag tijdens een “lunchvergadering” aten we een broodje,…..heel de middag lag het als een baksteen op mijn maag,…

Wat me doet concluderen dat ik gevoelig ben voor granen,….en ze zal bewaren voor wanneer ik er echt zin in heb of voor restaurantuitjes,…want eerlijk, ik mis het ook niet. Β Ik voel me nog beter, meer energie, geen constant honger gevoel meerΒ en ik heb het idee dat ik beter slaap en minder gevoelig voor stress ben en emtionele buien zijn beter onder controleΒ …of ik er beter uitzie moet ik bespreken met de buitenwereld :-).

Ik kan het iedereen aanbevelen en ik kijk uit naar de volgende stap in het optimaliseren,….

20 gedachtes over “Optimalisering

    1. Wel het vraagt gewoon wat planning,….maar aangezien ik toch een weekmenu maak, plan ik ontbijt en lunch ook gewoon in en dan lukt het prima,….en lukt het niet dan is het niet verboden om granen te eten hΓ© πŸ™‚

    2. Ik probeer mijn klanten daar ook zo goed mogelijk bij te begeleiden natuurlijk πŸ™‚ Zowel met recepten als tips om dat in de praktijk uit te voeren. Maar Carrie is een meesterplanner heb ik de indruk, die had enkel maar een zetje nodig πŸ˜‰

  1. Ik eet ook al een jaar vééél minder granen, alleen nog brood op zondag bv. Ook aardappelen eet ik bijna niet meer en als ik pasta maak, is het ofwel volkorenpasta, ofwel courgetteslierten. Maar zo schematisch en gestructureerd als jij dat kan, dat blijft een verre droom, vrees ik…

  2. wij moeten nu voor de laatste week marathonvoorbereiding enkele dagen koolhydraatarm eten. Ik ben eens benieuwd hoe ik dat ga doen. Vooral de ochtenden lijken me niet gemakkelijk. Ik ga mijn havermout zo missen.Ik ga eens verder surfen op je blog of daar nog goei tips staan πŸ˜‰

  3. Door mijn voedselallergie kan ik al niet veel eten, en moet ik al opletten, maar ik heb toch (een beetje zoals jij) gemerkt dat ik brood met granen minder goed verdraag dan witbrood en brood met pitten. Naar het schijnt zou er een link zijn tussen hooikoorts en zaadjes πŸ˜‰
    Van bruin-gekleurd brood (naar het schijnt ziet dat dan bruin van de mout) krijg ik helemaal jeuk en boebelkes …
    Maar hoe je dat doet, zo zonder brood, waauw.
    Ik ga half dood van flauwte als ik des middags mijn bokes en mijn kommeke soep niet heb! πŸ˜‰
    OK, een slaatje met volkorenpasta is ook lekker … als ik er een calorierijke dressing over heen giet …
    Goh, weet je, ik ben gewoon enorm jaloers op je mooie resultaten, dedju, ik wil dat ook! πŸ˜‰
    (Naar de WW, het zal gedaan zijn om mij een dikke koe te noemen! Ha!)

    1. Ik was broodverslaafd echt, om over koeken, maiswafels met pindakaas nog maar te zwijgen,…:-). Maar echt waar, het gaat gewoon vanzelf, zeker wanneer je voelt dat het een wereld van verschil is voor je lichaam,….en wees niet te streng voor jezelf,….en doe waar jij je goed bij voelt,….en ook ik zondig af en toe, gisteren nog met een grote tom-pouce die mijn zus voor me meebracht, zalig. Resultaat, weer slapen in de zetel πŸ™‚ maar af en toe heb ik het ervoor over πŸ™‚

  4. Bij mij is er de laatste maand op de weegschaal 2 kg bijgekomen… Puur door het ongelukkig zijn en emo-eten… Ik moet dringend een ommezwaai maken.. 😦

  5. Ik zit ook wat in de knoop met mijn eetgewoontes. Enerzijds snoep ik te veel, maar de hoofdmaaltijden daar worstel ik de laatste tijd ook (terug) mee. Ik blijk ineens intolerant voor ‘een’ fruit te zijn (heb altijd buikpijn na mijn fruitontbijt), ik moet nog uitzoeken welk (kiwi of banaan, vermoed ik), maar sinds ik boterhammetjes eet ’s morgens gaat het beter en ik voel me niet geneigd om verder te zoeken, heb genoeg afgezien de voorbije twee weken, maar toegegeven het voelt dan ook niet als een gezond begin van uw dag. ’s Middags hou ik me aan een slaatje of een soepje, één keer per week een broodje of boterhammen. Patatten eet ik nog zelden, pasta daar kan ik niet zonder πŸ™‚ Dus ik ben wat op zoek en dit soort inspirerende postjes helpt enorm!!!
    Dus doe zo verder πŸ˜‰

      1. Vooral de suiker, ik weet het! Mmm ja courgettespaghetti! Mag je altijd doorsturen dat receptje… πŸ™‚

Geef een reactie

