Wij overdrijven niet

Heel de week las ik alle #wijoverdrijvenniet verhalen met volle aandacht,…de oorsprong was het verhaal van Yasmine Schillebeeckx die op haar blog uithaalde, de Knack publiceerde het verhaal,….

14 dagen geleden maakte Carrie dit mee,…

Een afspraak bij de bank,….de bankdirecteur had zelf contact opgenomen met Carrie om toch eens te praten over beleggen,…aangezien de spaarrente weer daalde,…..hij wilde ook nog pensioensparen en hospitalisatieverzekering verkopen, maar jammer maar helaas zit dat bij de bank waar we een privérekening hebben.  Het gaat hier dus over onze “gemeenschappelijke” rekening….

Het viel me al op tijdens het telefoongesprek dat de bankdirecteur heel familiare deed, net of hij kende Carrie al jaren, Carrie noch Big heeft hem ooit ontmoet aangezien dit over een internetrekening gaat,…

Hij begint zijn uitleg echt af te rammelen, met Carrie samen een test in te vullen om mijn “beleggers” profiel te bepalen, maar vult zelf eigenlijk alles in,..en dan wordt het cliché van, we worden hier in het zak gezet weer even waarheid,…ik ben verantwoordelijk voor een verkoop van zoveel en moet zoveel mogelijk klanten laten intekenen,….Geen haar op Carrie’s hoofd dat er nog maar aan denkt om op deze manier te investeren.

Het was eigenlijk behoorlijk warm in dat kantoor,….en aangezien de temperaturen buiten had Carrie zich warm aangekleed,…..de bankdirecteur vroeg me op een bepaald moment in zijn chaotische uitleg of ik het niet te warm vond, waarop ik uiteraard bevestig.  Waarop zijn antwoord luidde ” ik was aan het wachten tot wanneer je iets ging uittrekken, mss niet hier maar ergens anders kan ook“, mijn mond viel open van verbazing en eerlijk, ik had tijd nodig om deze info te verwerken en te reageren,..

Maar dan vind ik mezelf weer terug, sta recht en dan is het zijn moment om verbaasd te zijn,…..en zeg ” dit gesprek is ten einde en morgen haal ik onmiddellijk ons geld hier weg“,… en ik spurtte bijna zijn kantoor uit,….en we hebben voet bij stek gehouden,…het geld is getransfereerd net zoals alle bestendige opdrachten,…..en heb een pittige mail gestuurd naar ING,….maar nog geen antwoord uiteraard,.

Ben ik net van dit voorval bekomen,….sta ik afgelopen woensdag in de lift samen met een man, die het nodig vond om me te vertellen dat ik helemaal geen hoge hakken moet dragen, want ik ben al groot genoeg en zo krijg ik pijnlijke voeten,…..en die opmerking maakte me heel pissig en ik kon het niet laten om te zeggen “ voelt u zich geïntimideerd?? ik draag wat ik wil en van die pijnlijke voeten hebt u geen last“.

Dus neen, wij overdrijven niet!!!!!

 

 

17 gedachtes over “Wij overdrijven niet

  1. Ik denk dat ik in de bank net hetzelfde zou gedaan hebben! Groot gelijk! Maar misschien had ik in de lift anders gereageerd. Kan het eigenlijk niet weten, want ik draag geen hakken 😉

  2. hoe je het beschrijft zou ik het in de lift een schattige opmerking vinden, bijna lief zelfs. maar misschien trok hij er vunzige blikken bij waardoor het weer wél fout werd. 🙂

  3. Dit kan natuurlijk absoluut niet door de beugel. Misschien heeft hij met die aanpak al succes gehad (of geen tegenwerking) of ontbreekt het hem aan sociale vaardigheden. Niet dat ik het wil goedpraten, verre van! Maar er moet toch wel zo een verklaring voor bestaan, anders gedraag je je toch niet zo en al helemaal niet als je “in functie” bent (anders ook niet uiteraard). Wat het nog erger maakt en wat het ook voor mannen erg maakt, is dat mannen die zich wel normaal of fatsoenlijk gedragen tegenover vrouwen hier mee het slachtoffer van kunnen worden. Goed dat je je niet hebt laten doen, ik hoop dat die man er serieus de gevolgen van moet dragen.

  4. Van die bankmensen zijn er genoeg die anderen in ’t zak zetten, zo hebben ze mij bij KBC ooit aandelen aangesmeerd zelfs zonder beleggersprofiel, ben ik nog altijd pissig om, het was het kantoor waar mijn ouders al heel hun getrouwde leven gaan, dan mag je toch wel wat vertrouwen verwachten zou ik denken. Nu neem ik het lief altijd mee naar bankafspraken en hij laat die mannen eerst hun uitleg doen, om vervolgens moeilijke vragen te stellen en ze onder tafel te praten met zijn kennis 🙂 🙂
    Maar bon daar ging dit postje natuurlijk niet over. Op het werk is er een collega die zichzelf beschouwt als een player en dagelijks veralgemenende dingen over vrouwen zegt, zo zei hij gisteren nog “Een project dat wordt geleid door een vrouw daar moet je 2 keer zoveel tijd voor incalculeren in ’t vervolg” en “Dat zullen de vrouwelijke hormonen wel zijn zeker”, hoorndol word ik daarvan.
    Ik hoop dat je nog antwoord krijgt van ing… maar zal wel niet 😦

Geef een reactie

