Week 1 zonder granen

Ik startte week 1 op zaterdag, terwijl oorspronkelijk zondag was gezegd, maar ik voelde mij na 4 dagen me een natte dweil te voelen weer super en we vlogen erin, onder leiding van Elke, van Project gezonder  werd beslist om 14 dagen het zonder granen te stellen,..lichte paniek was voelbaar, maar we kennen Carrie, we smijten ons altijd,…er werd een weekmenu doorgestuurd, die ik min of meer volgde maar ook het wijde internet was een bron van veel info :-).

Wat Carrie allemaal at vindt u hier :-),….

Maar belangrijker is,….ondanks mijn liefde voor granen, in allerlei vormen, brood, havermout, koeken, ik eet dat doodgraag :-).  En het is uiteraard heel makkelijk een boterham uit de kast te nemen en naar binnen te werken,….dit eetpatroon vraagt inderdaad wat voorbereiding en denkwerk,…..

Maar met hand op het hart kan ik zeggen, ik heb mijn granen nog niet gemist en wat veel belangrijker is,…Carrie heeft gewoon minder honger en ik weet niet of het komt door het goede loopschema of het nieuwe voedingspatroon maar mijn looptrainingen gingen makkelijker.  Ook de weegschaal ging iets naar beneden maar dat is de doelstelling niet, hoewel wanneer ik er nog een kilo kan afkrijgen tegen 26/04 het mijn tijd zou kunnen verbeteren, maar ik herhaal dit is niet de doelstelling, die is verlost raken van allerlei kleine kwalen :-).

We voelen ons dus beter en happier mag ik wel stellen, dat was mijn ervaring deze week :-), mss ook toeval door een goede hormonale situatie 🙂 :-),……

Zaterdag 14 maart:

Ontbijt:  Banaan-ei pannenkoek met appel en ondanks mijn angst had ik er echt genoeg mee

Tussendoor: 3 dadels en handje noten

Lunch: Spek met eieren, rucolla en halve advocado ( ik vond dit niet echt voldoende om me te vullen)

Tussendoor: 2 sneden bananenbrood gebakken met amandelmeel

Dinner: Bloemkoolrijst met gevulde paprika’s ( superlekker)

’s Avonds:  Zalm-spinazie muffin om te proeven 🙂 en stuk chocolade 85% met kop thee

Zondag 15 maart:

Ontbijt: Lauw warm fruit met kokosmelkcreme en wat pitten en zaden ( vulling geweldig en de smaak was wennen)

Tussendoor: koffie en 2 dadels vers van de markt, zalig ( maar niet echt honger en dat is een verrassing)

Lunch: Rest van de gevulde paprika met bloemkoolrijst en restje spinazie, kop koffie en stukje pure chocolade

Tussendoor: chiapudding met mango

Dinner: Aardappelen met witloof in de oven, maar dan zonder kaassaus voor mij :-), Big wilde witloof in de oven en ik was in al mijn enthousiasme vergeten dat de kaassaus natuurlijk gemaakt wordt met bloem en dit een no-go is 🙂

Maandag 16 maart:

Ontbijt:  Zalm-spinazie muffins

Lunch: Salade met geitenkaas en cashewnoten

Dinner: Salade met gerookte zalm, garnalen en frietjes met mayonaise

Tussendoor: chiapudding en bloemkoolkoekjes

Dinsdag 17 maart:

Ontbijt: Oermuesli met vers fruit en kokosmelk ( een openbaring)

Lunch: Ovenschotel met wintergroenten en gehakt

Dinner: Rode bietensoep en Boeuf Bourginon

Tussendoor:  Bloemkoolkoekjes en noten

Woensdag 18 maart:

Ontbijt: Zalm-spinazie muffins en 1 snee bananenbrood gebakken met amandelmeel

Lunch: Rode bietensalade met geitenkaas

Dinner: Mexicaans slabootje ( wraps van salade :-))

Tussendoor: bloemkoolkoekjes en noten

Donderdag 19 maart:

Ontbijt: Zalm-spinazie muffins

Lunch:  Mexicaans slabootje met groentjes

Dinner:  Satékes met bloemkoolrijst en wokgroenten

Vrijdag 20 maart:

Ontbijt: Oermuesli met vers fruit en kokoscreme

Lunch: Restjes van de wokgroeten en bloemkoolrijst met een restje geitenkaas

Dinner: Eiwrap met tonijn met beetje mayonaise , rucolla, tomaat, paprika ( de restjes van de koelkast) en pijnboompitjes

 

9 gedachtes over “Week 1 zonder granen

  1. Je bent fantastisch goed bezig… Weet je hoe Yep witlof met kaassaus maakt? Door op de witlof, voordat deze in de oven gaat, gewoon een plak kaas te leggen. Vooral de komijnenkaas variant was heerlijk..

  2. Goed bezig! Ik doe het ook niet slecht hoor. Heb nog niet geschreeuw om een boterham , pasta of aardappelen. Het werkt alleen op mijn gemoed dat ik ondanks ik afwal, nog steeds geen beter gevoel hebben in mijn lijf. Maar ik blijf doorgaan en uitzoeken wat ik het beste kan eten en kan laten om mijn gezondheid te verbeteren.
    Maar ik kan die menuutjes en zo allemaal niet bijhouden, zoals jij dat zo netjes kan. 😉

    1. Het ding is: ik heb Carrie uitgedaagd om het 2 weken te doen. Niet zo lang dus! 2 weken kan je alles 🙂 En bevalt het niet, dan weet je dat je daarna gewoon weer terugkan naar je oude gewoontes 🙂

  3. Ben je lang met voorbereidingen bezig? Zou toch ook eens van die granen afmoeten vrees ik want mijn shiatsu leraar blijft zeggen dat ik papperig ben van al dat granengedoe.. 😦 De gerechtjes klinken wel lekker (op enkele na dan), zijn ze online te vinden met de juiste ingrediënten/bloemvervanger?

    1. Wel ik ga eerlijk zijn, ik heb gisteren toch een paar uur bezig geweest met de voorbereidingen :-), verder is het elke dag zoals koken, je vindt veel gerechten terug op Paleo.be. Papperig :-), ik heb het gevoel dat het inderdaad helpt,…..

Geef een reactie

