Oplossing

Een tijdje geleden riep ik voor hulp :-), om heel eerlijk te zijn ik werd gek van mijn jeukende hoofdhuid en aan de reacties te lezen was en ben ik niet de enige die geconfronteerd wordt met dit “probleem” :-).

We maakten eerst en vooral een afspraak bij de dermatoloog,…….die zelfs niet moest kijken naar mijn hoofdhuid, maar zo kon zeggen uit de beschrijving van mijn klachten Β dat ik allergisch was voor parabenen, siliconen en sulfaten,……laat dit nu net de produkten zijn in shampoo’s en stylingsprodukten,…..

We werden dus op dieet gezet :-), geen stylingsprodukten of maskers, conditioners meer en eerlijk, ik flipte bijna aangezien ik niet gezegend ben met een volle haardos, maar met fijn en enorm sluik haar en dan druk ik me nog voorzichtig uit,…..en ook een shampoo zonder de parabenen, siliconen en sulfaten πŸ™‚ en de boodschap probeer je haar zo weinig mogelijk te wassen,…..en neen geen droogshampoo om wat vettigheid te maskeren,….

Ik vertrok met lood in mijn schoenen,……maar de jeuk was zo erg dat we het advies toch ter harte namen,…..en meteen na de eerste shampoobeurt voelde ik een verbetering,…..en neen het was niet volledig weg, vooral ’s morgens voelde ik nog irritatie,…..mijn haar voelde ook stugger aan, door geen gebruik meer van conditioner, maar ook voller om de een of andere reden,…..

Stylingsprodukten werden doorgegeven aan de vriendinnen en we gingen van 4 wasbeurten naar 3 om nu nog maar 2 keer per week mijn haar echt te wassen met shampoo, dat ik zo laat drogen aan de lucht en pas als het droog is gekamd wordt.

En na een aantal maanden mag ik zeggen,……de korsten van het krabben zijn genezen en de jeuk is verminderd met 90%, mijn haar is voller en ziet er gezonder uit, ik draag het zelfs vaak los iets wat vroeger ondenkbaar was en ook mijn haaruitval is sterk verminderd,……

Ik gebruik enkel nog de shampoo van La Roche Posay en hij veranderde mijn leven πŸ™‚ πŸ™‚ en hij leverde me ook extra plaats in de douche en badkamerkastje πŸ™‚ πŸ™‚

 

14 gedachtes over “Oplossing

  1. Als er iets is waar ik veel geld aan uitgeef dan is het haarproducten! Maar ik gebruik weinig tot geen sprays, gels, lak, behalve als ik het echt met de stijltang doe, en dat is alleen maar als ik echt eens uitga ofzo. Dus zuiver een shampoo en conditioner, twee dagen tussenlaten tussen elke wasbeurt….

    1. Lieve Carrie,
      Al een hele tijd lees en leef ik met je mee. Ik neem me dikwijls voor om te reageren maar dat komt er dus niet van.
      Op deze post moet ik antwoorden want jij hebt van de week mijn leven veranderd. Dank je wel voor de oplossing voor mijn hoofdhuidprobleem. Was overal geweest en zelfs de dermatologe kon me niet helpen (vieze stinkende zalf / shampoo gekregen ed, vitamines). Het was van de stress en dat moest ik aanpakken.

      Na dit logje ben ik linea recta de apotheek binnengestapt en heb de shampoo (zowel de intensieve kuur als zachte) gekocht. Wat een verademing, mijn roos is duidelijk minder (want ik kom van door de haren gaan en een bijna wit pulletje hebben terwijl je een zwart aanhebt) en mijn hoofd herademt precies terug.
      Dank je, dank je, dank je.

  2. Toen ik begon te lezen, begon ik lichtjes te stressen… hoezo geen stylingsproducten, maskers, conditioners =-0!!
    Van 4 naar 2 wasbeurten per week??? Ik was mijn haar elke dag en gebruik elke dag conditioner… die krullen moeten echt getemd worden!
    Maar zo te lezen werkt het echt wel! Ikzelf heb ook last van haaruitval, soms zelfs heel erg.
    Misschien moet ik ook eens overwegen om andere producten te gebruiken…

Geef een reactie

