Alcohol

Alcohol,…..het is zo’n verborgen verleiderke,….en we kunnen niet ontkennen dat we in het verleden veel genoten hebben van de roes die alcohol met zich meebrengt.   Zelfs een glas om die verdomde verlegenheid een beetje weg te gommen, helemaal schuldig aan,….het vervaagt u grenzen,…..zelfs die van fatsoen,….

En dat is dan het mooie contradictorische in Carrie, controle in alles willen bewaren maar af en toe gingen de remmen los, vooral wanneer het een tijdje minder met me ging en dan was een avondje doorzakken met veel acohol een pleister op de wonde en konden we er weer een tijdje tegenaan,…..de kater die volgde namen we er bij, hij droeg zelfs bij tot de wondgenezing :-).

Sinds we de WW inschakelden om de “stoppen met roken kilo’s” te lijf te gaan, werd alchol heel fel gereduceerd, denk nu niet dat Carrie elke avond laveloos in de zetel lag hé :-), maar het patroon van het aperitiefje was toch al goed in ons patroon ingeslopen, net zoals het glas rode wijn,…..

En sinds we veel trainen ( lees: 3 looptrainingen, 2 krachttrainingen) proberen we alcohol echt te mijden,…..en hoe minder er alcohol er wordt gedronken, hoe minder Carrie het verdraagt,…een glas is voldoende om rechtstreeks naar mijn hoofd te stijgen en dan een gigantische vermoeidheid te veroorzaken, vooral dan als we rode wijn drinken,………acohol het voelt niet meer goed, mijn lichaam reageert er enorm fel op,……..

En gaan we een nieuwe uitdaging aan,….februari wordt een maand zonder alcohol,…..:-).  Ook al worden we saai genoemd of wordt er gezeurd,……het antwoord is en blijft NEE, het is mijn keuze,…..en danm ik voel me er goed bij!!!!

 

 

 

26 gedachtes over “Alcohol

  1. sorry, mijn bericht verdween vooraleer ik klaar was. Ik plijt dus schuldig dat wij bijna dagels alcohol drinken s avonds bij tv. Zoals je zegt, slechte gewoontes. En hoewel ik da weet blijven we er toch lekker mee doorgaan onder het motto van “levensgenieten”. Maar ik weet dat het fout is. En dan vooral met de medicatie die ik neem. Als we een fles wijn open doen is die uit . En anders is het soms ook een limoncello, een amarettoke, of een paterke, of een picon. Soms houden we het op thee, of chocomelk, maar dan eten we daar iets zoets bij en dat is ook al niet goed. We zouden net als u de knop moeten kunnen omdraaien. Maar valentijn vieren zonder een bubbelke erbij, daar zou ik pas moeite mee hebben. Succes met je uitdaging!

  2. Het gaat er niet om wat anderen denken toch, als jij je er maar goed bij voelt!
    Ik drink zelf ook niet veel alcohol. Ik vind het wel erg lekker, maar het is niet erg goed in combinatie met mijn medicatie. Toch kan ik het niet laten om af en toe een lekker drankje te drinken.

  3. als ik je zo hoor, is het niet echt een gigantische uitdaging. je bent precies al gedeeltelijk afgekickt 😉
    grapje! sterkte hoor, ik zou het er lastig mee hebben! niet thuis, maar vooral de momenten op café met vrienden, tijdens het tafelen bij familie,…
    Alcohol hoort er – is misschien fout, maar zo is het wel bij heel veel mensen – gewoon een beetje bij…

      1. Bijna nooit..4 glazen per jaar of zo… Soms minder… Ik kan er niet tegen en ik krijg er meer pijn door (en slaap voor geen meter) …

  4. Oh, dat is een challenge waar ik met gemak voor zal slagen! Ben namelijk totaal niet van de alcohol, in de zomer vind ik een roseetje nog wel lekker maar in deze tijd van het jaar kom ik er bijna nooit aan…

  5. Ik denk niet dat ik het zou kunnen. Ik ben trouwens voor 2015 al mijn ‘drankgebruik’ in kaart aan ’t brengen in een excelbestandje. Ik hou mijn hart al vast voor het resultaat in december eigenlijk… 🙂

  6. Hahaha mensen vinden mij ook altijd saai als ik zeg dat ik niet drink. Ik drink heel soms wel eens een glaasje, maar dat is dan meer omdat er iets gevierd wordt en er even geproost moet worden.
    Goed dat je doet wat goed voor je voelt!

  7. Wat is dat toch met mensen die zeggen dat je alcohol nodig hebt om cool of gezellig te zijn. Onbegrijpelijk…. Zal ik eens wat zeggen, ik ga de uitdaging met je mee aan. Feb alcohol loos 🙂

      1. Geen twijfel, ik wil die laatste kilo’s nu kwijt. Voel me nu al zo goed, mijn doel halen zal echt de kers op de taart zijn 🙂

  8. Hier werd het cold Turkey vanaf zoon1, en erna enkel nog sporadisch een glas. Huilbaby die niet sliep en toen stond mijn hoofd echt niet naar alcohol… Af en toe eens een lekker cocktailke wel nog maar das dan eens in de drie maand 😊

Geef een reactie

