Kleuren

Carrie is niet echt wat je noemt het creatieve type,……en dan is er al enige verbetering in zicht :-).  Nochtans zijn we heel erg goed met make-upborstels en creëer ik zo een smokey-eyes en de perfecte eyeliner lijn ( ja, het is stoef maar het is gewoon echt zo 🙂 ;-)).

Wat we echt wel graag doen is kleuren, waarschijnlijk een gebrek uit mijn kinderjaren die gedomineerd werden door een bal en boeken verslinden,…:-), we ontdekten dit toen de zoon thuiskwam met Mandala’s om in te kleuren, om zo een verjaardagskalender te creëren, de zoon heeft mijn aversie van creativiteit geërfd wat maakte dat Carrie de mandala’s kleurde en de kalender in Carrie’s bureau hangt 🙂 :-).

We zagen de kleurboeken voor volwassenen opduiken en telkens kriebelde het,….;-), maar met weinig tijd in het achterhoofd lieten we de boeken keurig liggen,..

Maar dat was buiten ons Bie gerekend,…..die uiteraard altijd goed naar me luistert en me er gewoon eentje opstuurde, omdat ze heel goed wist dat ze me er blij met maakte,……..en wat was ik er blij mee,……ik pikte onmiddellijk de kleurtjes van de zoon in en zette me aan het kleuren,.

 

IMG_20150106_190004

En berichtje op FB om haar te bedanken zorgde voor een reactie van mijne schoonste broer die spontaan zijn kleurtjes aanbood en wat schrok Carrie van het aanbod,…..het is een waar genoegen om ermee te kleuren,…..

Kleurtjes

 

Het geeft Carrie rust het kleuren,…..en het gevoel zoals bij schrijven en koken van creëren,….en mogen we zeggen dat we wel creatief zijn maar alleen in een andere betekenis van het woord 🙂 :-).  De juiste kleurencombinaties zoeken, de vrolijkheid van de kleurtjes, want in tegenstelling tot het dagelijkse leven waar we de voorkeur geven aan sombere kleuren gaan we hier echt voor kleur, felle kleuren,……het zien groeien,…..

Mijn dank gaat hier dan ook uit naar ons Bie en naar Harry,…..ze hebben me weer iets nieuws leren ontdekken en iets waar ik enorm gelukkig van word,……  IMG_20150106_221350 IMG_20150106_221855 IMG_20150114_223141

18 gedachtes over “Kleuren

  1. Ik kreeg er ook eentje met kerst en ik geniet ook van de rust die het in mijn hoofd creeert.
    Zelf ben ik al een dik jaar (of 2?) bezig met zentangle, kijk maar eens op mijn pinterest. Er staan ook enkele kaartjes die ik ooit in een beginnersstadium maakte ergens op mijn blog zou onder crea moeten staan…

  2. Ik heb al heel lang geleden een kleurboek gekocht, maar het ligt al lang ergens in een hoekje te verstoffen. Ik had gehoopt dat de studenten in huis er iets zouden aan hebben, maar tot nu toe duidelijk niet.
    Als jij er plezier en ontspanning in vindt, waarom niet eigenlijk ?

  3. Ik zou het een keer willen proberen… Mijn zoon is gestopt met kunsthumaniora en nu zitten we hier met massa’s kleurtjes. Maar kun je zo’n kleurboek ook eens “testen”, ahum? Bestaat dat ook in zo één of twee blaadjes, of stel ik nu domme vragen?

  4. Héél mooi. het lijkt precies een prentkaart. Mandala kleuren is mij niet vreemd maar nu is het toch al een tijdje geleden. Ik “zocht” niet in de doos naar het juiste kleur, ik koos een stukje op de tekening dat ik wou kleuren, nam blind een kleur en kleurde het in. Is een stukje de controle loslaten (mijn sterkste kant dus, aheum aheum) maar gaf wel mooi resultaat meestal.

  5. Ik kreeg er ook eentje voor m’n verjaardag van een vriendin. Stonden we allemaal te gieren van de lach. Huh kleurboek voor volwassen…wie doet dat nou? Uurtje later zaten we allemaal opgetogen te kleuren. Het is gewoon….leuk!😄

Geef een reactie

