Trends 2015

Net zoals de eindejaarslijstjes en de goede voornemens zijn er ook nog de trendrapportjes die aan het begin van elk jaar voorspellen waarmee we borden, glazen en kleerkasten gaan vullen.  Blijkbaar is dat dus ook een echt job ” trendwatcher”,….

Carrie verzamelde de meest opvallende trends van 2015.

Wat de kleuren van 2015 betreft, koperoranje wordt de kleur van het jaar, het herfsttype in Carrie maakt een 3-dubbele achterwaartse salto, want dit zit juist in mijn kleurenpalet.  Maar er wordt ook gesproken over een diep bordeaux, ook een kleur die Carrie flatteert :-).

Na 10 jaar, ja 10 jaar is het dit jaar eindelijk gedaan met de skinny jeans, komt in de plaats een iets wijder model waarvan de zoom een beetje opgerold mag worden of een model met rechte pijpen een een hoge taille,……ik was ze eindelijk gewend 🙂 en ik droeg ze graag,….maar tijd voor iets anders, de economie moet blijven draaien,….

Het nieuwe joggen wordt fietsen,….vrouwen ruilen de loopschoenen voor een koersfiets,…die trend laten we aan ons voorbijgaan, want fiets vraagt meer tijd dan lopen en laten we die nu niet teveel hebben :-).

In ons interieur gaan we voor nostalgische tekeningen van planten, deze zijn ook terug te vinden op de catwalks,….er zijn grenzen, dit is zo’n grens 🙂 :-).

Logeren doen we in 2015 in “designhotels”, maar dan wel in de budgetvriendelijke, waar de lobby belangrijker is dan de kamers, sociaal contact primeert,….

We moeten de dadel in 2015 een kans geven, volgens recent onderzoek bevatten ze mangaan, seleen en koper die je immuunsysteem versterken en zitten ze boordevol anti-oxidanten, waar wachten we nog op :-).

De gin-tonic verdwijnt weer naar de achtergrond, jammer want gin-gini het is al meer dan 20 jaar mijn favoriet :-), wiskycocktails zijn de vervangers omwille van de rijke en complexe smaken,….wiskey is niet Carrie’s dada,…ook in wijn is er een nieuwe trend, we gaan voor de alcoholvrije versie of voor de lightversie met minder alcohol,…ook dit laten we aan ons voorbijgaan, wij gaan enkel voor het “echte” spul :-).

En hier is Carrie al helemaal met mee, “spelt“, spelt wordt het graan van de toekomst, brood, pasta het wordt vervangen door de spelt variant.  Maar de eerste tegenkantingen komen al opzetten, spelt zou niet gezonder zijn dan tarwe,….

Soepen worden de nieuwe sapjes, net als sapjes bevatten ze geen vet en veel vitaminen en ze houden je warm op een koude winterdag :-).

 

13 gedachtes over “Trends 2015

  1. Ooh! Ik ga de skinnyjeans heel hard missen, beste kledingstuk ooit! (vooral ook omdat mijn benen mijn beste lichaamsdeel zijn)
    Whisky is ook neit mijn dada, maar onlangs ben ik naar zo’n whisky-cocktailproeverij geweest, en ik moet zeggen: de cocktails waren echt lekker, tegen mijn verwachtingen in! Die alcoholvrije wijn, dat wordt ook niet mijn ding, ik weet het nu al!

  2. Alcoholvrije wijn is inderdaad geen wijn maar veredeld fruitsap :). Zelf laat ik al die trends aan me voorbijgaan, en blijf door het straatbeeld wandelen in ribfluwelen broeken en met een alpino op mijn kop 🙂 (ik zie het al voor me)

  3. Dan ben ik dit jaar volledig in met mijn drank! 😀 Al heb ik een wreed raar lichaam als het om soep gaat, als ik soep drink verdik ik pas ook al zit er geen vet in? 😦

Geef een reactie

