Assistentie

Het jaar is nog maar 8 dagen oud en Carrie gaat weer nieuwe wegen moeten inslaan. En neen, het heeft niks met het thuisfront te maken, daar loopt het allemaal wel goed, enkel Chattheo die weer sukkelt met zijn sinussen en je ziet hem lijden en dat haat Carrie als mama, hij mag dan groter zijn hij blijft mijn kleine kindje,…

De nieuwe weg wordt hier in het Paradijs uitgestippeld en of het een goede weg zal zijn, gaat later moeten blijken, want Carrie en boekhouding heeft met man en macht deze stap willen vermijden, maar als Miami iets wil, dan zal hij het ook krijgen,….

Men wil net zoals voor ons kantoor in Japan, dat de mooie blinkende steentjes die naar ons kantoor in NY vertrekken ook in consignment worden gestuurd en dat lijkt een simpele ingreep, maar administratief is dat een huzarenstukje, Carrie houdt zich er momenteel al met bezig op kleinschalig vlak van Japan, maar NY wordt standbeeldniveau.

Carrie gaf onmiddellijk aan dat alleen de consignments een fulltime job en meer is, maar er is zoveel meer nog te doen, we gaan hier niet uitwijden over het volledige takenpakket van de bezigheidstherapie, geloof Carrie’s woord hier nu maar, in de loop der jaren en we kunnen spreken van 10 jaar ondertussen zijn er meer en meer jobkes bijgekomen, excelfiles ook ๐Ÿ™‚ :-). En dat wordt met het nieuwe projectje onmogelijk om dat te combineren, het water staat me soms nu al aan de lippen en dankzij een nog steeds niet herstelde database, lopen we hier een achterstand op waarvan we het beginpunt kennen, maar het eindpunt nog steeds niet in zicht is,…..

Gelukkig begreep na een uiteenzetting Miami het probleem wel,….maar we kennen allemaal Miami, hij houdt nog minder van verandering als Carrie, dat kan tellen dus. En hij stelde voor om iemand in dienst te nemen onder Carrie’s leiding,….het koud zweet brak me uit,……want ook de tijd vinden om iemand alles uit te leggen van het reilen en zeilen van het Paradijs is geen evidentie, Carrie is hier van 0 kunnen beginnen en alles zelf op poten zetten en onder mijn leiding houdt in, dat er gerapporteerd moet worden aan Carrie en dat Carrie nog steeds de verantwoordelijkheid draagt en met Miami zal moeten dealen,…want dat is iets wat Miami wil mijden natuurlijk, met nog meer mensen te moeten samenwerken. Maar voor de persoon die hier ooit op kantoor dan belandt een zegen, neem het van Carrie aan,…..

In het Paradijs werken, het is geen evidentie en al zeker niet met de collega’s, je mag ook totaal geen ambitie hebben en heel creatief kunnen zijn met cijfers en excel,…

Waar Carrie het meest tegenop zie is alles uitleggen, we staan niet bekend om ons geduld :-),……en tegen de machtstrijd, want ik begrijp dat wanneer je autonoom wil werken en zelfstandig omgaan met je creaties ga je het hier moeilijk krijgen,…het is maken en doorgeven,……en echt, het laatste wat ik wil is een machtstrijd,….dus kandidaten wie wil er de rechterhand van Carrie worden, vereisten zijn een kunstenaar zijn met excel en kunnen omgaan met de speciale mentaliteit die eigen is aan de sector,…;-) en uiteraard het kunnen vinden met Carrie ๐Ÿ™‚ :-).

11 gedachtes over “Assistentie

  1. Dat laatste zal wel lukken, denk ik. Maar al de rest… Daarbij: qua woon-werk-verbinding zal het geen verbetering worden voor mij denk ik… ๐Ÿ™‚ Succes met het vinden van de geschikte rechterhand!

  2. Derde keer goede keer hoop ik. Allee met het plaatsen van mijn reacties. Ik zou alleen maar goed met je opschieten tot je me zou laten beginnen aan de Exel bestanden. Ik ken daar geen fluit van. Wie weet komt er een kanjer je kantoor binnengewandeld waarvan je zegt, ” deze wordt het! Succes alvast!

  3. Ik moet ook met mensen samenwerken. Mijn team heb ik zelf aangeworven en heb ik van de eerste seconde tot waar ze nu staan alles moeten leren. Zij moeten ook rapporteren aan mij. En ik dan weer aan mijn coach. En ik word hier soms ook echt gek van… als niet alles loopt zoals het moet of zoals ik het wil (controlefreakals ik ben)…
    maar uiteindelijk ben je toch blij dat je lief en vooral leed en stress en drukte en werk met collega’s kan delen!
    Die aanpassing lukt je wel, ik ben er zeker van dat het goed komt!

  4. Misschien moet je het eerste stuk van je tekst even aanpassen ? Nu ja, als added value (sales argumentsgewijs) ben jij natuurlijk zo’n sterke troef dat iemand de rest van het paradijs er maar bij neemt ? Excel ? Wa es dadde ?

  5. Ik weet zeker dat jij dit kan, en wees eerlijk je hebt de hulp nodig. De expertise zal bij jou blijven dat weet ik zeker en daarbij is het leuk om mensen dingen te leren. Om de mentor te kunnen zijn ๐Ÿ™‚ En het gaat je helpen met je voornemens voor meer me time, ik zeg een win win win win situatie ๐Ÿ™‚

  6. excel ken ik als mijn broekzak,
    maar ik heb momenteel een heel uitdagende job, en het is ook wat te ver van m’n woonplaats, Carrie… ๐Ÿ™‚
    Succes in het vinden van een goeie collega!

Geef een reactie

