Doelstellingen 2015

Om het woord voornemens niet te hoeven gebruiken heeft Carrie het woord doelstelling uitgevonden πŸ™‚ :-).

Tijdens de vakantie konden we even de tijd nemen om alles eens even onder de loep te nemen, want we houden het tempo waar we aan bezig zijn niet vol,…..en dan moeten we toch eens gaan kijken waar we gaan snoeien,…..

Eerst en vooral gaan we sociale media terugschroeven,…..hoe leuk het ook is, het is tijdrovend want snel snel nog eens updaten loopt vaak uit op een lange sessie,…..vooral ’s morgens en die tijd kunnen we beter gebruiken. Β En vooral we gaan het uitzetten als we aan het werk zijn,…het leidt af en het zorgt ervoor dat Carrie niet altijd doorwerkt,……en enkel in mijn pauzes mag er even gekeken worden en ja, we gaan er een timer opzetten,……dit wordt echt doorbijten πŸ™‚ :-), maar alles went,….maar mijn achterstand is te groot er zal moeten gewerkt worden.

We gaan de lunchpaketten ’s avonds klaarmaken en mijn outfit klaarleggen ’s avonds zodat ik ’s morgens in zeven haasten ook niet meer van handtas moet wisselen omdat Carrie geen zwarte handtas bij een bruine outfit wil dragen, zodat ik meer tijd en ruimte krijg voor andere dingen die we dan ’s avonds niet meer hoeven te doen of er kan vroeger vertrokken worden naar het Paradijs, waar ik elke minuut ga kunnen gebruiken.

Elke avond wilt Carrie een half uurtje in de zetel crashen om tot rust te komen, laptop uit, smartphone uit, want Carrie merkt dat tv-kijken haar het meest van alles ontspant en is toch een belangrijke factor om de drukte van elke dag aan te kunnen.

Stofzuigen wordt Chattheo zijn taak elke dag, net zoals de vaatwasser leegmaken en zijn was in de kast leggen,…..sportschoenen kuisen en sportzak leegmaken,……en Big die krijgt de taak om 2 keer per week te koken als extrake πŸ™‚ en boodschappen worden vanaf nu samen gedaan, geen trek en sleurwerk meer terwijl Big rustig Clash of Clans speelt :-).

Voor mezelf, hebben we ook doelen vooropgesteld,……graag wil Carrie de 10 miles lopen in 1u26′ een hele ambitieuze tijd is,……dus gaan we de grens wat verleggen naar, 1u30′ en 1u45′,…..we hebben geleerd :-). Β Het schema start morgen en we hebben er zin in. Β Een nieuwe loopoutfit doet wonderen ook :-). Β En we willen terug wat aan de kilo’s werken, niet omdat we vinden dat we te dik zijn, neen,……we willen naar 57-58 kg,….om zo weinig mogelijk gewicht mee te sleuren voor de loopwedstrijd wel te verstaan.

Aangezien Vegas verplaatst is naar januari 2016 en Vegas ook een andere bestemming nog kan krijgen, op aanvraag van onze reispartners, wil Carrie met Big een citytrip maken met Bigs verjaardag en maken we er een lang weekend van, op de lijst Parijs of Berlijn,…..

En we gaan de focus meer op onszelf leggen ipv op anderen en gaan de lat hoger leggen, zodat we er makkelijker onderdoor kunnen,…..

 

En wat zijn uw doelstellingen πŸ™‚ :-)?

 

 

 

18 gedachtes over “Doelstellingen 2015

  1. Amai, strak plan! Ik begin pas vanaf februari, vanaf dan weer: meer bewegen, trainingschema, véél minder tarwe, véél minder suiker en zo weinig mogelijk alcohol. Vorig jaar 5 kilo mee afgevallen, waarvan er nu al weer drie kilo terug is. Dat kan beter! πŸ˜‰

  2. benieuwd hoe lang je huisgenoten dat gaan volhouden… πŸ˜‰

    ik doe niet mee aan goede voornemens/doelstellingen in januari.
    ik geloof doorgaans niet in de goede afloop daarvan…

  3. Mooie doelstellingen.. Houdt er aan vast… Dan gaat het helemaal goed komen…

    Mijn doelstellingen zijn: Rianne-minderen door gezonder te eten en meer te bewegen. Aan het eind van dit jaar wil ik de vijf km voor beginners in de benen hebben. (Dat betekent dat ik een maand per lesweek heb… Dat moet te doen zijn..).
    Daarnaast wil ik afstuderen en mag inderdaad de laptop wat vaker dicht blijven…

    Eens kijken wat er van terecht komt..

  4. Vind jouw doelstelling super, en ook erg haalbaar πŸ™‚ Voor mij zijn er een paar: onder de 80 kilo, we zijn hard op weg maar de sushi van gisteren knalde er gelijk weer een 1.5 kilo bij 😦 Ik wil hoe dan ook prijzen gaan pakken met mijn sport dit jaar, het liefste een eerste πŸ™‚ En als laatste genieten van het leven and cut back the drama (dat ging iets minder goed vandaag πŸ˜‰ )

  5. Door de dingen heen kijken en relativeren zal veel verschil maken denk ik. Je kunt je druk maken in je werk maar uiteindelijk is het ook maar je werk, je hoeft er thuis niet verder mee bezig te zijn. En je huishouden, delegeren en aangeven dat het zo niet verder kan. En eens de rommel laten liggen, dat werkt ook πŸ™‚

  6. Je doelstellingen om nog meer af te vallen, zijn veel te ambitieus en vooral nergens voor nodig. Als je te weinig weegt, ga je vooral inboeten aan kracht en dat komt je loopdoelstelling zeker niet ten goede. Mijn doelstelling voor dit jaar : een halve marathon lopen in 1u52. Je deed het me al voor… al is dat nooit bewezen πŸ™‚ Ik had eerlijk gezegd verwacht dat je een nog scherpere tijd zou ambiΓ«ren, uiteindelijk liep je al harder op een verdere afstand. Wanneer vinden die ten miles eigenlijk plaats?

    1. Ik ben veel te diep gegaan met de halve marathon, met kwetsuur als gevolg, dus dat gaan we niet meer doen en de goede voornemens voor 2015 zijn de lat wat hoger leggen zodat ik er makkelijker onderdoor kan, want ik heb de neiging om mezelf voorbij te lopen. De ten miles vinden plaats op 26 april,….

  7. ‘doelstelling’ klinkt ook veel meer alsof je het gaat volhouden, ‘voornemens’ tsja die zijn na een maand alweer vergeten πŸ˜‰
    Het belangrijkste is de focus op jezelf en niet op anderen!! Ik duim!
    Oppassen met dat gewicht, spieren wegen immers meer dan vet πŸ˜‰ hebben ze mij toch altijd wijsgemaakt.. En de 10 miles, ik hoop ze ook eens mee te kunnen lopen, maar het zal niet voor dit jaar zijn!

Geef een reactie

