De blog top 3 tag

Gisteren werd Carrie door Marion getagd voor de Blog Top 3 Tag. Thanks, sweetie, ik was heel vereerd!  Deze Tag gaat echt over onze hobby en aangezien Carrie gepassioneerd is door bloggen en schrijven,  is deze tag helemaal Carrie’s ding 🙂 :-).  Here we go!!

De regels:
– Link naar deze blogpost.
– Gebruik als illustratie je favoriete plaatje dat iets te maken heeft met het getal drie.
– Beantwoord de elf vragen op jouw manier.
– Nomineer twaalf andere bloggers en laat hen weten dat je ze genomineerd hebt.

De vragen & antwoorden:

1: Welke 3 dingen zijn voor jou onmisbaar bij het bloggen?

Tijd, mijn laptop of pc en Evernote, waar Carrie haar ideeën in noteert en haar gedachtenspinsels,…

2: Welke 3 dingen mogen niet op een blog ontbreken?

Ik vind herkenning een belangrijk item en vaak zit hem dat in de details,…een vlotte, humoristische schrijfstijl draagt Carrie’s voorkeur,          net zoals een duidelijk lay-out zonder teveel randanimatie of kleur.

3: Over welke onderwerpen schrijf je het liefst?

  •        Me, myself and I :-), over het dagelijkse leven in “the city”, mijn geluk en mijn verdriet.
  •        Mijn zoon en Big, de mannen van mijn leven en sinds kort ook Martini & Royale nog meer mannen in mijn leven 🙂 🙂
  •        Mijn projecten, doelstellingen, goals en groei ( weer dus me, myself and I :-))

4: Wat zijn de 3 populairste posts op je blog?

5: Welke 3 dingen wil jij uitstralen/bereiken met je blog?

  •      Dat lezers een goed gevoel krijgen bij het lezen van mijn posts
  •      Dat mijn vreugde en verdriet gedeeld wordt en het verbaast me telkens weer hoeveel “virtuele” steun ik ervaar.
  •      Dat anderen ook steun of herkenning vinden in mijn schrijfsels,….

6: Via welke 3 sociale media is jouw blog te volgen?

 Bloglovin, Twitter en Instagram,……..

7: Wat zijn de 3 voor- of nadelen van bloggen?

Voordelen:

  •         Schrijven werkt voor Carrie rustgevend, het is bijna therapie voor Carrie, die nogal de neiging heeft om te piekeren en van een                   mug een olifant te maken 🙂 en mijn lezers zetten Carrie vaak weer met haar 2 voeten op de grond.
  •         Het biedt heel veel steun in mooie maar vooral in slechte momenten
  •         Carrie heeft door te bloggen geweldige mensen leren kennen, zowel irl als enkel virtueel, ja in blogland zitten pareltjes

Nadelen:

  •         Bloggen is tijdrovend :-), zowel het schrijven als jullie schrijfsels lezen, bloggen in de brede betekenis van het woord is Carrie’s                   hobby geworden en heeft de plaats ingenomen van tv-kijken :-), een nadeel dat een voordeel wordt 🙂
  •         Carrie probeert anoniem te bloggen, hoewel we nog weinig moeite doen om de ware identiteit te verbergen 🙂 aangezien er toch al         een aantal mensen Carrie irl hebben gezien :-), maar bloggen onder een pseudoniem is gewoon veilig 🙂
  •         Hoe kan je je blog levendig houden, soms vraag ik mezelf toch af of jullie op mijn schrijfsels zitten te wachten,…..

8: Welke 3 mensen laten de meeste reacties achter?

9: Wat zijn jouw 3 favoriete blogs van anderen?

  • Evavertelt, over haar kleine Kadee een kindje met een meervoudige beperking die me altijd aan ons Sterretje laat denken,…..ook haar verhalen,…..en hoe moeilijk ze het ook heeft, ze blijft positief en altijd met een vleugje humor!
  • Tinyblogt,……een nieuwe blog in blogland en daar is het dan de herkenning waar ik over sprak, je leest een blog en je voelt onmiddellijk ja,…..en ze woont in de mooiste stad van Vlaanderen,….:-)
  • Joyce, vooral om haar schrijfstijl, Joyce kan perfect elk detail van een gevoel weergeven wat voor Carrie kunst is,..en irl is het zo’n geweldige madam,……

10:  Over welke 3 onderwerpen lees je het liefst bij andere blogs?

  •  Persoonlijke verhalen
  • Blogs over de holy grails van beautyprodukten
  • Health blogs en hun recepten

11: Welke 3 blogtips heb jij voor andere blogs?

  • Kies voor een mooie, duidelijke lay-out, zonder teveel krullen en kleuren, ik merk aan mezelf dat ik dan wegklik, omdat een druk scherm niet uitnodigt om te lezen en het draait toch tenslotte om inhoud.
  • Wees jezelf en wees niet bang te tonen wie je bent, het zal op lange termijn alleen respect afdwingen.
  • Maak werk van je blog en je schrijfsels, kwaliteit wordt gewaardeerd.

De nominaties,…..Carrie gaat voor de volledige 12 🙂 ( eens een strever, altijd een strever)

  1. Miss Wiebeltjes
  2. Kribbels uit mijn leven
  3. Tiny blogt
  4. Titatastisch
  5. LJ
  6. Gelukkig met mezelf
  7. Life is a garden of quotes
  8. Flavie’s wereldje
  9. In my shoes
  10. Achter de camera
  11. Miss koffieklets
  12. Eva vertelt

 

Damn, dit was geen makkelijke tag,…..but I did it!!!!!!!!!!!!

 

 

 

 

 

 

13 gedachtes over “De blog top 3 tag

  1. Leuk om lezen, ik heb de tag van Joyce gekregen en zal er vanavond eens werk van maken! Ik zie dat je miss koffieklets hebt genomineerd, leuke blog van een toffe dame die ik leerde kennen bij het figureren. 😉

  2. altijd plezant om iets bij te leren over bloggers met zo’n tag!
    Het is inderdaad héél tijdrovend om zelf blogs te schrijven en dan ook nog zoveel reacties achter te laten bij andere bloggers. Het wordt op de duur een échte verslaving…

  3. Dit blogje ben jij ten voeten uit. En dank je wel voor het compliment over het weergeven van mijn gevoel in tekst, dat is echt het mooiste wat iemand kan zeggen over mijn schrijven. Dank je topper! ❤

Geef een reactie

