Eindelijk

Eindelijk is het dan zover,…..gisteren 12u werd het startsein gegeven van de vakantie gegeven,….maar als we dan dachten dat het tempo naar beneden ging, is eraan voor de moeite vooral Carrie in dit geval,…

Ik had met Big afgesproken aan “onze” supermarkt voor de boodschappen van kerstavond en kerstdag, dit nam veel meer tijd in beslag dan gepland aangezien Big bij de familie Preston kerstman speelt en hij niet alle cadeaus had gevonden die hij zocht.  Dus moest Carrie hulp bieden :-).  Met grote honger de boodschappen uitgeladen en dan kon er effe rust genomen worden in de vorm van lunch :-).  Maar al snel startte de mallenmolen opnieuw,…cake bakken, moelleux voorbereiden, koekjes bakken,….groentjes snijden, klaarmaken enz,….we waren maar net klaar of de kids kwamen al vragen wanneer we konden aperitieven,…en zo kon onze kerstavond dan toch beginnen,….trouwens een supergezellig kerstavond met onze boys en gezelschapspellekes,….

Vanmorgen startten we met een Christmas run,…..van een km of 8 en hopelijk houdt mijn heup het, want het wordt tijd dat ik aan de voorbereiding van de ten miles start, als ik een mooie tijd wil neerzetten dan toch.

Na ontbijt werd de cake die we gisteren bakten omgetoverd tot een mooie kerstbuche, we ruimden ons huis op, sloegen er een dweiltje door en begonnen aan het inpakken van de cadeautjes.  Een hele karwei aangezien we weer verantwoordelijk waren voor een aantal zaken,…Carrie durft de rekening niet maken, maar het gaat hier om veel geld,……teveel als we heel eerlijk zijn,……:-).   Een douche- en kapbeurt later trokken we naar mijn grootmoeder die zo blij was om ons te zien en lekker smulde van mijn gebakje,….

En het is nog niet ten einde, morgen wordt weer een drukke dag, met boodschappen, het voorzien van de ballekes met kriekskes voor het feest bij de Prestons dat ook morgen plaatsvindt en de voorbereidingen treffen voor het Bradshawfeest op zaterdag,…want Carrie is blijkbaar dit jaar verantwoordelijk voor het hele menu,…

De hapjes gaan we gewoon kopen,…sorry, gebrek aan tijd,….het voorgerecht is een witloofsalade met radicchio en eendenborst, gevolgd door gevulde kalkoenrolade en dan het beste van heel de dag, het dessert,…het wordt een chocolade dessert ,……..u ziet werk genoeg, want om 14u staan de Bradshaws hier en moeten de voorbereidingen klaar zijn, de tafel gedekt en Carrie helemaal opgepoetst, het wordt een uitdaging, dat kan ik jullie vertellen.

En zondag, zondag wordt het rustdag, alhoewel,….want mijn to-do list is lang:

  • Met Gizmomobiel naar garage voor groot onderhoud
  • Kapper
  • Kasten uitmesten en uitwassen
  • Donsdekens wassen in de plaatselijke wasserij omdat Carrie’s machien te klein is
  • Gordijnen van bomma wassen
  • Stralend oudjaar vieren ( nog op zoek naar een mooie sexy jurk :-))
  • Ons huis poetsen aangezien de werkvrouw pas in het nieuwe jaar terugkomt
  • Blogs schrijven en lezen
  • Sporten

U leest het, het wordt geen rustvakantie,…en net daar heeft Carrie zo’n nood aan,….heb bewust met niemand of niks afgesproken, omdat ik weet dat ik het allemaal niet rond ga krijgen,……en dan stel ik me de vraag is Carrie wel goed bezig??

 

 

 

14 gedachtes over “Eindelijk

  1. Alweer veel te herkenbaar 😉 Al heb ik na een te drukke eerste week verlof wel wat gas teruggenomen. Want het blijft toch een beetje de bedoeling dat je op 5 januari min of meer uitgerust terug aan de slag gaat… 😉

  2. Van drukte op het werk kan ik meespreken, ik begrijp heel goed wat je meemaakt. Ergens snappen ze het ‘hierboven’ niet dat er limieten zijn wat een mens aankan en wat niet (meer).
    Ook bij ons wat het een familiefeest op kerstavond, en je hebt gelijk dat het geld kost. Soms vraagt een mens zich af of het toch niet beter zou zijn gewoon uit eten te gaan. Weet je tenminste op voorhand wat het je kost en is al die stress er niet, hoewel de omgeving thuis toch altijd makkelijker en losser is.
    Succes met de planning – weet dat die dolle dagen over twee weken verleden tijd zijn!

  3. Mijn god, en dan klaag IK omdat ik zogezegd een drukke Kerstperiode heb?? Wij mogen onze blote pollekes kussen dat we overal maar onze beentjes onder tafel te schuiven hadden, op twee keer dessert maken na (moelleux).Misschien heb je inderdaad te veel hooi op je vork genomen, en je moet je zeker niet schuldig voelen als je die hapjes hebt gekocht, dat kunnen ze toch echt niet van jou verwachten he. Ik heb schandalig hard genoten van vier dagen compleet NIKS doen, en ik kan je enkel aanraden om op zijn minst zo één dag voor jezelf in te plannen, zonder huishouden, zonder vent, zonder kinderen….. Gun jezelf dat in het nieuwe jaar he!!

Geef een reactie

